Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سفیر روسیه در آمریکا تاکید کرد، توافق هسته‌ای با ایران، یک سازش بین المللی و نتیجه سال‌ها مذاکره است و مسکو برای حفظ آن با واشنگتن گفت‌وگو خواهد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان به نقل از خبرگزاری اینترفکس، "آناتولی آنتونوف" سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد که این کشور مذاکراتی را با طرف آمریکایی در مورد توافق هسته‌ای با ایران انجام خواهد داد و انتظار دارد تا واشنگتن در مورد آن سنجیده اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنتونوف در پاسخ به سئوال خبرنگاران در این باره گفت: «مسلما ما به مذاکرات خود با طرف آمریکایی درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) ادامه خواهیم داد. ما بر این عقیده هستیم که این توافقنامه بسیار مهم و توافقی است که در چارچوب گروه "1+5" به نتیجه رسیده و باید به آن پایبند بود.»

سفیر روسیه یادآور شد که مقامات مسکو از واشنگتن انتظار دارند که اقدامات سنجیده ای در رابطه با این مسئله انجام دهد.

آناتولی آنتونوف با تاکید بر اینکه «ما مایل نیستیم که هیچ تشدید اوضاعی یا شکستی در اجرای این توافق بوجود آید»، توضیح داد: «به عقیده ما، برنامه جامع اقدام مشترک یک سازش بدست آمده است. مسلما هر یک از طرفین مایل است تغییراتی در آن بوجود آورد. ولی مسئله اینجاست که این توافقنامه سازشی است که در نتیجه سالها مذاکرات سخت حاصل شده و همه شرکت کنندگان در آن باید در مورد اجرای تعهدات برعهده گرفته پایبند باشند و ما از طرف آمریکایی هم می خواهیم تا در این خصوص سنجیده عمل کند.»

پیش از این، نمایندگان شورای فدراسیون (سنای) روسیه هم در بیانیه ای از همتایان خود در آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و اتحادیه اروپا خواستند تا از نفوذ خود برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران استفاده کنند.

"دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا اخیرا گزارش کنگره در مورد برجام را تایید نکرده و تهدید نموده که ممکن است از آن خارج شود. البته بجز آمریکا، هیچ‌یک از دیگر کشورهای شرکت کننده در برنامه جامع اقدام مشترک تردیدی در مورد لزوم اجرای این توافقنامه مهم بین المللی ندارند و آژانس بین المللی انرژی اتمی هم رعایت کامل مفاد برجام از سوی ایران را تایید کرده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۳۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان

سفیر روسیه در کابل گفته است قرار است یک محموله کمکی این کشور که شامل‌ ۵۳۶ تُن آرد ویتامین‌دار می شود، به شمال افغانستان انتقال داده شود.

دیمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در کابل گفت انتقال این محموله آرد در چهارچوب تحقق سهم اصلی این کشور در نهاد سازمان جهانی غذا (WFP) طی سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ صورت گرفته است.

این کمک در حالی صورت می‌گیرد که با روی‌کارآمدن طالبان در افغانستان، اکثریت مردم از گسترش فقر در کشور به‌شدت ابراز نگرانی می‌کنند.

در همین حال، بانک جهانی به‌تازگی گفته است چشم‌انداز اقتصادی افغانستان هنوز نامشخص است و خطر رکود حداقل تا سال ۲۰۲۵ وجود دارد.

به گفته این بانک، فقدان رشد تولید ناخالص داخلی همراه با کاهش راه‌های تامین مالی خارجی برای مخارج خارج از بودجه، تصویری تاریک از چشم‌انداز اقتصادی کشور ترسیم می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • هیئتی از مصر وارد اسرائیل شد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان