Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز از تهران، حسن عبدالملکی در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن ایام سفر زائران مراسم اربعین سید سالار شهیدان حضرت ابا عبداله الحسین(ع) اظهار داشت: جهت تأمین ایمنی سفر زائران اربعین برنامه‌های مختلفی از سوی ادارات حمل ونقل مسافر، اداره ایمنی و ترافیک اداره کل با مشارکت و همراهی ادارات راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان‌های تابعه و عوامل پلیس راه استان در دست اقدام داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نظارت بر عملکرد مدیران فنی شرکت‌ها و موسسات حمل ونقل در محل پایانه‌های مسافری (قبل از سفر) از سوی اداره حمل ونقل مسافر و بازرسی ایمنی ناوگان عمومی از سوی اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل به صورت کنترل کنار جاده‌ای (کنترل دروازه‌ای) در پاسگاه‌های پلیس راه استان صورت می‌پذیرد.

معاون حمل ونقل اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان تهران با اشاره به کنترل از سوی تیم‌های مشترک تصریح کرد: کنترل اسناد حمل، مدارک راننده، معاینه فنی ناوگان، تجهیزات ایمنی مانند کپسول آتش‌نشانی، سلامت عاج لاستیک، آماده بکار بودن چکش و کمربند ایمنی ناوگان و سایر تجهیزات موردنیاز از جمله مواردی است که توسط تیم‌های مشترک مورد بازرسی قرار می‌گیرد.

عبدالملکی کنترل عملکرد و مراکز معاینه فنی سنگین استان و نحوه ارائه خدمات شرکت‌های امداد خودرویی را از اهم اقدامات برشمرد و گفت: این طرح به عنوان اقدام مشترک ایمنی با حضور متولیان ایمنی جاده‌ای از امروز تا 26 آبان‌ماه سال‌جاری به صورت محسوس و نامحسوس در محل پایانه‌های مسافری شهر تهران و همچنین پاسگاه‌های پلیس راه استان انجام می‌شود .

وی در پایان خاطرنشان کرد: امید است با اقداماتی که از سوی تمامی دست‌اندرکاران و متولیان این طرح انجام می‌شود، شاهد سفرهای ایمن برای هموطنان عزیزمان باشیم.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۴۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مهدی میناخانی ظهر شنبه در مراسم روز حمل و نقل و ایمنی در محل راهداری زنجان، گفت: رعایت ایمنی موتورسیکلت اهمیت بسزایی دارد و این وسیله نسبت به خودرو بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، بنابراین باید اقدامات پیشگیرانه از تصادفات آن مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته چهار درصد از مجموع تصادفات کل استان در جاده‌ها مربوط به موتورسواران بود، ابراز داشت: اغلب این تصادفات نسبت به داخل شهر به فوت راکبان منجر شد.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان، گفت: امروزه استفاده از موتورسیکلت به دلیل مزیت‌های فراوان به ویژه سهولت دسترسی آن بیش از گذشته است.

میناخانی تاکید کرد: هم اکنون کارخانجات کشور نیز موتورسیکلت‌های متنوعی را تولید می‌کنند که در مقایسه با خودرو قیمت پایین‌تری دارد.

وی گفت: در بررسی پرونده‌های پزشکی قانونی نیز صدمات وارده به سر در فوتی‌های تصادفات موتورسیکلت بیش از گذشته است، و باید برنامه‌های پیشگیرانه در این خصوص عملیاتی شود که راهداری استان نیز اقدامات خوبی در ارتقای فرهنگ موتورسواری انجام داده است.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان بیان داشت: جمعیت راکبان در روستاها بیشتر است و به همین دلیل فرهنگ سازی برای گروه‌های هدف انجام می‌شود.

میناخانی تاکید کرد: کلاه ایمنی در حدود ۷۵ درصد از صدمات سنگین در تصادفات پیشگیری می‌کند و متأسفانه رغبت مردم به استفاده از موتورسیکلت بیش از گذشته افزایش یافته و همین مساله موجب بروز تصادفات در جاده‌ها به ویژه شهرها شده است.

وی افزود: طبق آمارها ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان رخ می‌دهد و اغلب موتورسواران در هنگام تصادفات از ناحیه سر آسیب می‌بینند که همین مساله از نبود کلاه ایمنی ناشی می‌شود.

کد خبر 6089916

دیگر خبرها

  • ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان/ ایمنی در همه کارها اولویت دارد
  • آغاز طرح ارتقای ایمنی تردد عابران و موتورسواران در گیلان
  • اجرای طرح ارتقاء ایمنی تردد عابرین و موتورسواران در ۵۰ روستای گیلان
  • بهره برداری از جاده پدافندی اربعین در دستور کار
  • جابجایی بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان
  • اعلام وضعیت تردد در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور