Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - مدیرکل هواشناسی کردستان از ورود موج گرد و غبار به آسمان این استان خبر داد و گفت: هم اکنون دید افقی در برخی شهرستان ها بخاطر پدیده گرد و خاک تا 2 کیلومتر کاهش یافته است.

طالب حیدری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به وقوع توفان نسبتا شدید در استان های نینوا، صلاح الدین و الانبار عراق حجم عظیمی از گرد و غبار به آسمان مناطق غرب کشورمان و استان کردستان وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با ورود این موج گرد و خاک، میزان دید افقی در شهرستان بانه به کمتر از 2 کیلومتر کاهش پیدا کرده که هشت هزار متر از میزان دید در یک هوای پاک و استاندارد کمتر است و نشانه آلودگی شدید هوا در این شهرستان مرزی است.
حیدری با بیان اینکه پیش بینی می شود این وضعیت تا روز سه شنبه هفته جاری در آسمان این استان تداوم داشته باشد، تاکید کرد: میزان دید افقی در شهر سنندج مرکز استان کردستان نیز امروز به حدود هشت هزار متر یعنی 2 هزار متر کمتر از هوای استاندارد رسید.
وی با اشاره به ورود موج بارشی ضعیت از روز دوشنبه به آسمان استان کردستان یادآور شد: این موج بارشی که با وزش باد شدید همراه است، باعث بارش های پراکنده ای در برخی نقاط استان می شود.
مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: موجی بارشی دیگری در آخر هفته جاری وارد آسمان استان می شود که انتظار می رود بارش های خوبی با خود به همراه داشته باشد.
در سال آبی گذشته، در مجموع 499 میلی متر بارندگی در استان ثبت شده است که این مقدار در مقایسه با 639 میلی متر مدت مشابه سال قبل از آن، 29.7 درصد کاهش نشان می دهد.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی قرار دارد که میانگین بارش سالیانه آن 2 برابر میانگین کشوری است.
خبرنگار: عبدالله رحمانی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3020/9102

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۵۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکسی عجیب از آسمان امشب تهران

به گزارش خبرآنلاین، امشب در منطقه شمالی تهران رعد و برق همراه با بارش باران آغاز شده است.

کانال چند ثانیه نوشت: صدای زیاد و تعدد رعد و برق واکنش کاربران فضای مجازی را به همراه داشته است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904078

دیگر خبرها

  • پدیدار شدن رنگین کمان در آسمان تهران
  • (ویدئو) لحظات نفس‌گیر نجات یک زن از لبه طبقه ۵۴ آسمان‌خراش
  • داوطلبانی وارد مجلس می‌شوند که بالاترین رای را کسب کنند
  • عکسی عجیب از آسمان دیشب تهران
  • عکسی عجیب از آسمان امشب تهران
  • ببینید | تصاویری از رعد و برق شدید در آسمان غرب تهران
  • این اشیای نورانی در آسمان ایران چه بودند؟
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان در سال گذشته
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان طی سال گذشته
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟