Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-06@14:23:40 GMT

راهی برای کنترل قیمت ناشی از رجیستری گوشی

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۱۵۶۲۱

صراط: با آغاز طرح رجیستری موبایل، شاهد افزایش قیمت گوشی در بازار بودیم. اتفاقی که به گفته مسئولان غیرقانونی بوده و نشان می‌دهد که گروهی از فروشندگان قصد دارند با استفاده از شرایط موجود پول بیشتری به جیب بزنند.

به گزارش ایسنا این موضوع آن‌قدر سروصدا کرد که حتی محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- هم اعلام کرد که بهترین راه، نخریدن گوشی است و بهتر است مردم فعلا از خرید گوشی با قیمت بالاتر خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گزارش‌های منتشرشده به این موضوع اشاره می‌کنند که برخی از گوشی‌های بازار از یک تا ۲۰ درصد و بعضا تا ۴۰۰ هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرده‌اند. این افزایش قیمت در گوشی‌های اپل، سامسونگ، سونی، هواوی، ال‌جی، اچ‌تی‌سی و نوکیا بوده است.

در نهایت با توصیه‌های وزیر مبنی بر دست نگه داشتن خرید موبایل، به نظر می‌رسد که بازار موبایل با کاهش تقاضا برای خرید گوشی مواجه شده و احتمال دارد که این روند تا کاهش پیدا کردن قیمت‌ها ادامه داشته باشد. البته بارها گفته شده که طرح رجیستری موبایل هیچ هزینه‌ای ندارد و در اصل قیمت گوشی‌ها نباید افزایش پیدا کنند.

با وجود این، طبق اطلاعاتی که از فروشگاه‌های اینترنتی دریافت کردیم، این فروشگاه‌ها افزایش قیمت محسوسی در گوشی‌ها ایجاد نکرده و حتی آن‌ها را با قیمتی ارزان‌تر از بازار می‌فروشند. در واقع در صورتی که واردکننده‌های رسمی گوشی اقدام به افزایش قیمت نکنند، گوشی‌ها در این فروشگاه با قیمتی مناسب‌تر از بازار به‌فروش می‌رسند.

از سوی دیگر، به نظر می‌رسد استقبال مردم از خرید اینترنتی گوشی بسیار خوب بوده است و این نشان از اعتماد مردم به خرید موبایل قانونی از فروشگاه اینترنتی دارد. در حال حاضر از بین برندهای مهم بازار گوشی، به جز افزایش قیمت جزیی که توسط شرکت‌های واردکننده در دو برند اپل و سامسونگ صورت گرفته، فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا در سایر برندها افزایش قیمت نداشته و اطلاعات به دست آمده از این فروشگاه اینترنتی نشان می‌دهد که از شروع طرح رجیستری اقبال به خرید گوشی تلفن همراه به صورت آنلاین بیشتر شده است.

همچنین مطابق وعده‌هایی که داده شده مقرر است در روزهای آینده برندهایی که در مرحله اول از رجیستر شدن آنها در شبکه‌های مخابراتی جلوگیری می‌شود، اعلام شوند و پس از آن به صورت گام‌به‌گام و به تدریج همه گوشی‌ها وارد این مرحله شوند.

بنابراین به نظر می‌رسد با توجه به آمار و ارقام اعلامی از سوی فروشگاه‌های اینترنتی، این مراکز می‌توانند به کنترل قیمت در بازار و از بین بردن حباب قیمتی که به بهانه طرح رجیستری شکل گرفته، کمک کنند.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۵۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت طلا در روز دوشنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و افزایش خوشبینی نسبت به آسان شدن سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته است.

براساس گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۲۳۱۲ دلار و ۱۹ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۵۱ درصدی به ۲۳۲۰ دلار و ۳۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه ۰.۴ درصد کاهش یافت. سرمایه‌گذاران در حال بررسی اطلاعات اشتغال آمریکا هستند که حاکی از آرام شدن رشد اقتصاد این کشور است.

آستان گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت سیاست‌های پولی بانک مرکزی در سال جاری میلادی آسان‌تر خواهد شد. نرخ بالای بهره به ضرر فلزات گرانبها از جمله طلاست، چون هزینه نگهداری آن به عنوان یک سرمایه غیرسودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

از طرف دیگر، آرام شدن تنش‌ها در خاورمیانه و امید به جلوگیری از یک جنگ تمام عیار تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن پایین آورده است.

تسنیم در گزارشی نوشت: قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی علی رغم تورم بالا و بی‌ثباتی نسبت به زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، ۱۲ درصد افزایش یافته است. قیمت طلا در ماه آوریل به یک رکورد جدید رسید که از دلایل اصلی آن می‌توان خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازارهای آسیا و درگیری‌های ژئوپلیتیکی در اوکراین و خاورمیانه دانست.

در میان سایر فلزات گران، قیمت نقره با ۱.۷۶ درصد افزایش به ۲۷ دلار و ۱۶ سنت رسید. پلاتین هم با یک کاهش ۰.۷ درصدی ۹۵۵ دلار و ۸۰ سنت معامله می‌شود.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903330

دیگر خبرها

  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ با ۶ میلیارد در منطقه ۲۱ ملک بخرید+ جدول
  • طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • وارن بافت سهام اپل را فروخت | تلاش برای تصاحب بازار کشور های آسیای میانه
  • حراج سکه بانک مرکزی؛ بهترین پیشنهاد برای خرید سکه دولتی
  • پیش‌بینی جالب درباره قیمت طلا در هفته آینده
  • قیمت گوشی امروز 16 اردیبهشت 1403
  • قیمت نیسان سانی در بازار، قدیمی‌ترین خودرو وارداتی
  • نرخ‌گذاری دلار کانال‌های تلگرامی در روز تعطیل/ خرید و فروشی نیست
  • با سامانه خودنویس امکان کنترل قیمت اجاره و حذف واسطه بین مالک و مستاجر فراهم خواهد شد
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ قطب سرمایه گذاری ملک در منطقه ۲۰ تهران