Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد > صنعت - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:«بهتر است زائران اربعین در دوره‌ای که در کربلا و نجف به سر می‌برند، از سیم کارت‌های عراقی استفاده کنند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدجواد جهرمی در نشست خبری در حاشیه نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، در پاسخ به سوال خبرآنلاین در خصوص طرح رجیستری اظهار داشت: «طرح فعلا آغاز شده و دوره مقدماتی و پایش را می‌گذراند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بخش قرار است گوشی‌های فعال ثبت شوند.»

وی افزود: «هفته قبل بود که اعلام کردند بالغ بر 60 درصد گوشی‌ها ثبت شده‌اند و پیش‌بینی می‌کنم مرحله پایش تا پایان هفته جاری به پایان برسد. ما از هفته بعد وارد فاز اجرایی می‌شویم. »

 

از سیم‌کارت‌های عراقی استفاده کنید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین گفت: «بهتر است زائران اربعین در دوره‌ای که در کربلا و نجف به سر می‌برند، از سیم کارت‌های عراقی استفاده کنند

جهرمی افزود: «مذاکرات با عراق برای ارائه خدمات ارتباطی به زوار ادامه دارد ، اما هنوز سیگنال مبتی از سوی عراق اعلام نشده است.»

او در توضیح این مطلب گفت: «برای اربعین در سه حوزه ضرورت ارائه خدمات ارتباطی وجود دارد؛ حوزه‌ای که تحت حاکمیت ماست، که در این بخش مشکل خاصی وجود ندارد و خدمات رایگان وای‌فای ایجاد شده است. در بخشی قرار بود در حوزه ارتباطات ایران و عراق ظرفیت‌سازی شود که البته سال قبل ظرفیت‌ها دو برابر و امسال نیز نسبت به سال گذشته باز دو برابر افزایش یافته است. آنچه مهم است، به حوزه تحت حاکمیت عراق برمی‌گردد که در اختیار ما نیست و باید برای همکاری با اپراتورهای عراقی صحبت کنیم. در سفری هم که به عراق داشتیم، مذاکراتی صورت گرفت و به تفاهم رسیدیم و اعلام کردیم که آماده کاهش قیمت از سوی طرف ایرانی هستیم.»

جهرمی تصریح کرد: «در خبرها دیدم که گفتند هزینه تماس برای آمریکا 70 تومان و برای عراق 500 تا 700 تومان است. به طور طبیعی برای انتقال هر دقیقه مکامله، اپراتور ایرانی باید مبلغی را به اپراتور عراقی بپردازد. در نتیجه هزینه تماس وابسته به مبلغی است که اپراتور عراقی اعلام می‌کند. اگر آنها حاضر به کاهش قیمت باشند، ایران نرخ‌ها را کاهش خواهد داد و از این بابت مشکلی وجود ندارد.»

او در خصوص پوشش ارتباطی مسیر کربلا - نجف نیز گفت: «بعید می‌دانم تمهیداتی برای این مسیر اندیشیده شده باشد. سال گذشته قرار شد وای‌فای رایگان در مسیر کربلا - نجف دایر شود، اما هم امسال و هم پارسال با شکایت اپراتورهای عراقی مواجه شدیم و در نتیجه ارتباطات به وسیله شرکت‌های عراقی قطع شد.»

جهرمی عنوان کرد: «توصیه من این است که زوار در عراق از سیم‌کارت‌های عراقی استفاده کنند تا هم هزینه گمتری بپردازند و هم سرویس مناسبت‌تری داشته باشند، مگر این‌که کسانی نیاز داشته باشند حتما سیم‌کارت ایرانی‌شان را روشن نگه دارند. هر چند ما همچنان انتظار داریم عراق مشکل ارتباطات برای ارائه خدمات به سیم‌کارت ایرانی را برطرف کند و به محض دریافت سیگنال، آماده ارائه خدمات هستیم.»

 

هنوز در حال گمانه‌زنی هستیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنانش، در پاسخ به سوالی درباره بیت‌کوین، گفت: وظیفه ما تبیین این مساله برای مجموعه‌های اقتصادی است. ارز مرزگذاری دیجیتال پدیده‌ای است که آینده بسیاری از حوزه‌ها را تغییر می دهد. نظام بانکی کشور باید در حوزه پذیرش ارزهای دیجیتال تصمیم بگیرد.

جهری اضافه کرد: تا جایی که من اطلاع دارم، مطالعات در این خصوص در بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر بخش‌های مرتبط آغاز شده و  ما نیز از زاویه مدیریتی خودمان فرصت‌ها و تهدیدها را مورد بررسی قرار دادیم. شاید حتی استحراج استراتژی در این بخش نیازمند مصوباتی از سوی مجلس باشد.

او تصریح کرد: به‌هرحال هنوز از حوزه مطالعات و گمانه زنی‌ها در این خصوص خارج نشده‌ایم، اما سیاست فعلی این است که دریابیم که واقعیات چیست.

وی به دو نگاه عمومی رایج در جهان اشاره کرد و متذکر شد: برخی معتقدند استفاده از این ارز باید ممنوع باشد و برخی نیز عتقدند باید زیرساخت‌های لازم را برای استفاده از آن فراهم کرد.

 

35225

 

 

کلید واژه‌ها : آذری جهرمی - تلفن همراه -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۵۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود قاعده مند دولت به اربعین، ارائه خدمات را تسهیل کرده است

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس کاظمی در اولین جلسه ستاد مرکزی اربعین استان قزوین در سال جاری با بیان اینکه گره خوردن خدمت به نام اربعین و سیدالشهدا توفیقی است که باید قدر آن را بدانیم، تصریح‌کرد: بیش از یک دهه است که شاهد انسجام مدیریتی و ظرفیت‌های مردمی در حوزه اربعین هستیم، این انسجام سال به سال در حال افزایش است؛ در این سال‌ها با ورود قاعده‌مند دولت، مجموعه خدمات ارائه شده در ایام اربعین به طور قابل توجهی رشد و ارتقا پیدا کرده است، ما نیز در استان با تکیه بر همین تجربه این مسیر را با قدرت بیشتری دنبال می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در استان قزوین اقدامات خوبی در حوزه خدمات رسانی در ایام اربعین شکل گرفته است که می‌توان به ارائه خدمات حمل و نقل، توزیع یک میلیون بطری آب معدنی، تأمین کولرهای مورد نیاز مواکب اشاره کرد؛ در سال جاری نیز باید نیازهای حوزه‌ی آموزش، امنیت و فرهنگی احصا شود و مطالعه صورت بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین بیان کرد: کارهای گذشته را باید استمرار و در عین حال خدمات را گسترش دهیم، با مرور تجربه‌های گذشته می‌توان اقدامات بهتری ارائه داد؛ چندین گلوگاه در حوزه اربعین وجود دارد که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد که مهمترین آن مسئله گذرنامه است، البته سال گذشته با برنامه ریزی درست فراجا با کمترین اعتراض در حوزه گذرنامه در سطح کشور مواجه بودیم و در استان عملکرد خوبی داشتیم، امسال نیز باید تلاش کنیم که این هماهنگی و برنامه ریزی صورت بگیرد و اعتراض‌ها نیز به حداقل ممکن برسد.

وی افزود: گلوگاه بعدی حمل و نقل است که باید بر حمل و نقل داخل کشور تا مرز تمرکز کنیم، در این حوزه می‌توان از ظرفیت‌های مردمی استفاده کرد تا خدمات کامل‌تری ارائه دهیم و فشار کمتری به ناوگان حمل و نقل جاده‌ای وارد شود.

کاظمی یادآور شد: در این مدت باقی مانده باید کمیته‌های ستاد اربعین به سرعت تشکیل و احکام اعضای آن صادر شود تا به نحو احسن اقدامات مورد نیاز پیگیری شود.

کد خبر 6094744

دیگر خبرها

  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • ورود قاعده مند دولت به اربعین، ارائه خدمات را تسهیل کرده است
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال