Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارمهر، علیرضا کاظمی امروز یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان سنندج که در سالن جلسات فرمانداری تشکیل شد، به بیان توضیحاتی در ارتباط با دستورکار جلسه که مربوط به مشکلاتی در ارتباط با دستفروشان و ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهر سنندج بود، پرداخت و گفت: متاسفانه ضوابط سختگیرانه شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان و هزینه بالای تهیه نقشه ساخت باعث شده مردم برای صدور پروانه اقدام نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: بیش از ۳۰ درصد تخلفات ناشی از ساخت وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهرها و ۷۰ درصد هم در خصوص تغییر کاربردی و افزایش تراکم ساختمان ها است.

وی اظهارداشت: ۶۴۸ پرونده در هفت ماهه امسال به کمیسیون ماده ۱۰۰، بدوی و تجدید نظر ارسال شده که از این تعداد ۶۱۹ پرونده منجر به صدور رای شدند که ۳۱۳ مورد جریمه و ۱۷۷ مورد هم رای به تخریب صادر شده است.

سرپرست شهرداری سنندج ادامه داد: موازی کاری و نبود همکاری بین دستگاهی موجب شده که ساخت و سازهای غیرمجاز روند بیشتر و روبه رشدی داشته باشد.

کاظمی بیان کرد: در مسیر ننله ۷۰ مغازه که در اراضی ملی ساخته شده بودند با حکم قضایی تخریب شدند ولی مجددا یک سری افراد سودجو همچنان در حال ساخت وساز دراین اراضی هستند.

وی اعلام کرد: تمام ساخت و سازهای غیرمجاز و تصرف اراضی ملی در سنندج توسط حدود ۱۵ نفر سودجو انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه مرجع رسیدگی به ساخت وسازهای غیرمجاز دادگاه حقوقی و دادسرا نیست، بیان کرد: کمیسیون ماده ۱۰۰، بدوی و تجدید نظر مرجع رسیدگی به ساخت وسازهای غیرمجاز هستند.

راه اندازی هفته بازار در راستای ساماندهی دستفروشان درسنندج

سرپرست شهرداری سنندج در ارتباط با معضل دستفروشی در سطح شهر هم گفت: معضل دستفروشی تنها مختص به شهر سنندج نیست و تمام شهرهای ایران به نوعی با آن درگیر هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسائلی که موجب شده سنندج بیشتر با معضل دستفروشی مواجه شود، بیکاری است، عنوان کرد: تاکنون جلسات متعددی در خصوص سازماندهی دستفروشان تشکیل شده ولی متاسفانه منجر به نتیجه نشده است.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون شهرداری ها سد معبر جرم است نه تخلف، اظهارداشت: وقتی که نیروهای سدمعبر شهرداری هم اقدام به ممانعت از فعالیت دستفروشان در سطح شهر می کنند عده ای اقدام به گرفتن فیلم و عکس از آنها می کنند و سپس در فضای مجازی منتشر کرده و جو نامناسبی علیه این نیروها دراین فضا ایجاد می کنند.

سرپرست شهرداری سنندج خواستار تشکیل جلسه اضطراری در خصوص سدمعبر و ساماندهی دستفروشان در سنندج شد، ادامه داد: برنامه هایی در خصوص جمعه بازار و ایام هفته تدارک دیده ایم که امیدارویم بتوانیم این هفته بازارها را راه اندازی کنیم.

true برچسب ها : اراضی ملی جلسه شورای اداری شهرداری سنندج true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۶۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع ۴۱ بنای غیرمجاز در شهرستان قزوین

مجتبی حسنی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: با تخریب و قلع و قمع ۴۱ بنای غیرمجاز بالغ بر ۷۸هزار مترمربع از اراضی کشاورزی منطقه میانچال از توابع بخش مرکزی این شهرستان آزاد و به چرخه تولید بازگشت.

وی اظهار داشت: بنا‌های غیر مجاز شامل احداث ساختمان، محوطه سازی و دیوارکشی بوده که با حضور نماینده دادستان، یگان حفاظت اراضی کشاورزی، امور اراضی شهرستان قزوین، نیروی انتظامی و عوامل راهداری اجرا شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • مطالبات اراضی شهری شهرداری پرداخت شود
  • تخریب دو ساخت غیرمجاز در اسدآباد
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۷۵ هکتار از اراضی زراعی چهارباغ
  • تداوم تخریب تغییرکاربری‌های غیرمجاز در شهرستان سامان
  • رفع تصرف و بازگشت ۱۳ هکتار از اراضی شهرداری نهاوند به بیت‌المال
  • قلع و قمع ۴۱ بنای غیرمجاز در شهرستان قزوین
  • سهم شهرداری سنندج در اراضی الحاقی به شهر پرداخت شود
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخ شهر