Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای شهر بیرجند گفت: باید در خصوص ساخت نمازخانه در پارک ارم، هر چه زودتر تصمیم گیری شود چرا این موضوع که دستور توقف ساخت بنا داده شود و باز شبانه کار ساخت و ساز انجام شود اصلا مناسب نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان؛ امروز جلسه هفتگی شورای شهر با حضور همه اعضا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه ابتدا نامه های وارده و مصوبات کمیسیون خدمات و بهداشت و سپس هم نامه های کمیسیون حقوقی قرائت و بررسی شد.

 

اهالی خیابان شهید بهشتی بیرجند طی درخواستی خواستار جمع آوری دکل یکی از اپراتورهای تلفن همراه در منطقه مسکونی؛ به علت آسیب و ضربه به سلامت اهالی؛ شده بودند که شورای شهر تصمیم گرفت در این خصوص از کارشناسان حوزه سلامت و آی تی در خصوص آسیب زا بودن این دکل ها نظرخواهی شود.

 

موضوع دیگری که در شورا مورد بررسی قرار گرفت؛ ساخت نمازخانه ای در پارک ارم در خیابان سجادشهر بود. این پارک 4 هزار و 477 متر مربع وسعت دارد که بر اساس قانون شهرداری می تواند 5 درصد از فضای پارک را در زمینه های تجاری، خدماتی، فرهنگی و ... ایجاد بنا کند که بر اساس مساحت این پارک 5 درصد حدود 250 متر می شود.

طی درخواستی اهالی اطراف پارک، شورای شهر در 20 دی ماه سال 93 برای ساخت نمازخانه به متراژ 195 متر زمین مصوبه ای می نویسد که فرمانداری هم این مصوبه را تایید می کند.

در این خصوص هیئت منتظران المهدی(عج) این خیابان به عنوان هیئت امنا اقدام و پروانه ساخت این زمین در سه طبقه زیرزمین، همکف و طبقه اول را به متراژ 605 متر گرفته است.

اما این درخواست اهالی و مصوبه شورا سبب گلایه مندی و شکایت برخی از اهالی دیگر و همچنین اداره مسکن و شهرسازی شد که در همان زمان دستور توقف ساخت بنا داده شده است، و طی موارد متعدد این ساخت و ساز آغاز و دوباره متوقف شده است که اکنون دوباره در حال ساخت است، در حالی که با توجه به شکایت عدیده مردم فرمانداری دستور توقف داده است.

 

تقی زاده رئیس شورای شهر بیرجند در این خصوص اظهارکرد: باید پروانه ساخت از نظر انطباق با قانون مورد بررسی قرار بگیرد چرا که باید معلوم شود 5 درصد فضا در سطح است یا در طبقات هم لحاظ می شود.

 

حجت الاسلام عبدالرزاق نژاد هم با اشاره به اینکه موضوع ساخت این نمازخانه از ابتدای شورای چهارم آغاز شده و هنوز ادامه دارد بیان کرد: با توجه به اینکه پارک ارم محلی برای رفت و آمد افراد معتاد و مفاسد شده بود، تعدادی از اهالی درخواست کردند که در این پارک فضای فرهنگی و مذهبی ایجاد شود تا این فضای نابسامان پارک درست شود.

وی افزود: ساخت این بنا، برای مسجد نبوده است بلکه هدف نجات فضای پارک از این وضعیت بوده است که در این خصوص هیئت منتظران المهدی(عج) که دارای سابقه طولانی است آمادگی خود برای ساخت مجتمع فرهنگی مذهبی را اعلام کرده است تا هم مردم بتوانند از این فضا استفاده کنند و هم زمینه مفاسد در پارک جمع آوری شود.

عضو شورای شهر با اشاره به اینکه برخی از اهالی این کوچه ها اذعان کرده اند که با ساخت این بنا ارزش املاک ما پایین می آید و به همین دلیل بهانه می کنند که رفاه و آسایش ما از دست می رود گفت: اگر قرار باشد با توقف ساخت اینگونه بناها رفاه مردم تامین شود، باید مسائل فرهنگی را به یک بیابان منتقل کنیم.

عبدالرزاق نژاد با اشاره به اینکه پروانه این بنا منطبق با قانون و بر اساس مصوبه شورا بوده است، تاکید کرد: باید مراقب مغالطه های برخی ها باشیم، نباید با اعتراض 2-3 نفر از اهالی کارهای فرهنگی را زیرسوال ببریم و پیشنهاد می کنم در این خصوص اعضای شورا بازدید میدانی و از نزدیکی از فضای پارک داشته باشند.

 

رئیس شورای شهر اظهارکرد: باید در این خصوص هر چه زودتر تصمیم گیری شود چرا این موضوع که دستور توقف ساخت بنا داده شود و باز شبانه کار ساخت و ساز انجام شود اصلا مناسب نیست.

وی افزود: این موضوع باید برای بررسی انطباق پروانه با قانون در جلسه ای با حضور دایره حقوقی شهرداری، حراست شهرداری، سازمان پارک ها و فضای سبز، اداره مسکن و شهرسازی بررسی و سپس نتیجه آن به شورای شهر ارائه شود.

 

موضوع دیگر درخواست مدیرعامل سازمان آتشنشانی بیرجند به شورای شهر بود که عنوان شده بود نامه های متعددی به مدیریت پروژه هلال بمنظور گزارشی از وضعیت ساختمان و تمهیدات برای ایمنی ارائه شود که جوابی دریافت نشده بود، و درخواست این بود که از مدیریت این پروژه درخواست شود این گزارش ارائه شود، در غیر این صورت مسئولیت حوادث احتمالی برعهده خود شرکت هلال خواهد بود.

حسنی صفت عضو شورای شهر بیرجند در این خصوص اظهارکرد: حتی نقشه اول این پروزه هم تاییدیه آتشنشانی را ندارد و تاکنون هیچگونه تاییدیه ای از این سازمان نگرفته است.

وی افزود: در واقع در این خصوص خلأ قانونی وجود دارد و اصلا قانونی برای جلوگیری از ساخت ساختمان های غیرایمن وجود ندارد، در این ساختمان هم موارد ایمنی از اول هم رعایت نشده و اکنون هم رعایت نمی شود.

عضو شورای شهر بیرجند گفت: کمیسیون ماده 100 هم درخصوص پرونده این پروژه به صراحت اعلام کرده است که این ساختمان ایمن نیست و اکنون هم باید قبل از اینکه پروژه به اتمام برسد و اعلام کنند قادر به تامین ایمنی آن نیستیم، باید اقدامی انجام شود، اما چون قانون در خصوص ایمنی الزامی ندارد، مسئولین این شرکت از پاسخگویی فرار می کنند.

حسنی صفت اظهارکرد: اکنون آتشنشانی بیرجند تنها یک بالابر و یک ماشین استاندارد دارد و بقیه امکانات فرسوده و غیرقابل استاندارد است.

وی بیان کرد: متاسفانه 70 درصد ساختمان ها، ادارات، بازار، بیمارستان ها و حتی بیمارستان تازه ساز رازی هم، غیر ایمن هستند.

 

میری عضو شورای شهر بیرجند هم گفت: هم اکنون تعداد نردبان های سازمان آتشنشانی بیرجند کم است و با توجه به ساخت و سازهای بزرگ و بلند در بیرجند، تامین یک نردبان بلند برای شهرداری الزامی است، در واقع سازمان آتشنشانی باید قبل از ایراد گرفتن به ایمنی سایر ساختمان ها و ادارات، نسبت به تامین ایمنی و امکانات خود اقدام کند.

 

یزدان شناس عضو شورای شهر بیرجند هم اظهارکرد: پس از حادثه پلاسکو، سازمان آتشنشانی 70 درصد ساختمان ها، ادارات و بازار را غیر ایمن اعلام کرد، اما این ساختمان ها قبلا بر اساس مجوز شهرداری ساخته شده و اینگونه آمار اعلام کردن، مسئولیت گریزی است.

در این خصوص مصوب شد تا جلسه ای با حضور مدیرعامل سازمان اتشنشانی، نماینده شرکت هلال، نماینده سازمان نظام مهندسی و ... برگزار شود تا موضوع بر اساس اطلاعات دقیق مطرح، بررسی و تصمیم گیری شود.

 

نوبت به نامه های کمیسیون حقوقی رسید که در این خصوص طاهری عضو شورای شهر و رئیس کمیسیون حقوقی شورا؛ نامه ها و مصوبات کمیسیون را برای بررسی و تبادل نظر در شورا قرائت کرد.

 

یکی از شهروندان طی نامه ای درخواست ورود ملک به محدوده شهری را داشت؛ که در این خصوص شورای شهر قائده کلی را مصوب کرد که اراضی و املاکی که از قبل از سال 1387 دارای سابقه در شهرداری باشد، برای ورود به محدوده شهری از پرداخت عوارض معاف هستند.

 

موضوع دیگر مربوط به هتل جهانگردی بیرجند بود، زمین این هتل مربوط به شهرداری بوده که بصورت رایگان در اختیار شرکت جهانگردی و ایرانگردی قرار گرفته است، 420 متر از اراضی این هتل در مسیر طرح تعریض خیابان ارتش قرار گرفته و قبلا بین شهرداری و این شرکت توافق شده بود که در ازای این 420 متر، مطالبات شهرداری درخصوص پروانه های ساختمانی و یا عوارض شرکت، حذف شود.

اما اکنون اسنادی در یک دفترخانه کشف شده که در 16 بهمن ماه سال 1374 تعریض این خیابان و حذف 420 متر از اراضی هتل قبلا به رئیس شرکت جهانگردی و ایرانگردی تفهیم شده و با توجه به اینکه این اراضی متعلق به شهرداری است، وی قبول کرده است که بابت حذف این 420 متر، غرامتی نخواهد گرفت.

بر اساس این اسناد، قرار قبلی شهرداری و این شرکت منتفی می شود و مصوبه قبلی شورای شهر در 4 بهمن ماه سال 1394 اصلاح و مقرر می شود شهرداری مطالبات خود را طبق قانون از این شرکت دریافت کند.

 

موضوع دیگر مربوط به اختلاف شهرداری و شرکت عمران آستان قدس رضوی است که شرکت عمران آستان قدس مدعی شده نسبت به آماده سازی اراضی 10 هکتاری شمال شهر اقدام کرده و در این خصوص باید شهرداری وجوهی را به این شرکت بپردازد، اما شهرداری بیرجند مدعی است که هیچ درخواست همکاری از این شرکت نکرده است.

بر اساس بررسی های انجام شده در این خصوص معلوم شد که این شرکت با اداره راه و شهرسازی قرارداد داشته است که باید برای دریافت حقوق احتمالی خود به مراجع صالحه قضایی مراجعه کند.

 

موضوع دیگر مربوط به ورود اراضی به محدوده شهری و یا درخواست تفکیک زمین توسط مالکین است که در این خصوص مالک باید عوارض ورذود به محدوده و یا تفکیک زمین را به شهرداری بپردازد، اما برخی از اراضی که جزئ استثنا است و مربوط به دولت نیست، توسط مراجع قضایی نسبت به مالکیت دولت حکم ابطال صادر می کند که در این خصوص باید راه و شهرسازی این زمین ها را با مالکین بدهد و مالکین هم برای ورود به محدوده و ... عوارض شهرداری را بپردازند.

اما در اراضی 55 هکتاری شمال شهر بیرجند راه و شهرسازی اسناد خود را باطل نکرده بلکه با دادن 28.8 درصد زمین به مالکین و 72 درصد زمین برای راه و شهرسازی با آنها توافق کرده و اکنون که مالکین قصد ورود به محدوده شهری دارند از پرداخت عوارض شهرداری خودداری می کنند و دلیل آنها هم توافق راه و شهرسازی است؛ در حالی که وقتی سند دولتی باطل می شود زمین مربوط به مالکان است  و باید برای ورود به محدوده عوارض پرداخت کنند.

در این زمینه تاکنون تعداد زیادی از مالکان با راه و شهرسازی توافق کرده اند و حقوق شهرداری تضییع شده است، تصمیم کمیسیون حقوقی این است که معافیت دولت از پرداخت عوارض صرفا درخصوص اراضی است که در اجرای قانون به مالکیت دولت درآمده است، اما اراضی که به عنوان مستثنیات اراضی دولتی است و یا هم با حکم مراجع قضایی سند دولت باطل می شود و در اختیار مالکین قرار می گیرد، شامل عدم پرداخت عوارض نمی شود.

بر همین اساس مصوب شد تا در مواردی که دولت با مالکین توافق کرده است، به نسبت قدر و سهم توافق نامه منعقد شده بین دولت؛ به نمایندگی راه و شهرسازی( سازمان ملی زمین و مسکن) با مالک، طرفین بر مبنای قانون نسبت به حقوق قانونی شهرداری اقدام کنند.

 

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی هم در این جلسه شورای شهر حضور یافت و با اعضای شورا نسبت به ثبت اسناد به بحث و تبادل نظر پرداختند.

حاجی پور اظهارکرد: از مهم ترین طرح های اجرایی این اداره کل؛ اجرای طرح شمیم، اخذ اثرانگشت الکترونیکی و آرشیو الکترونیکی اسناد و پرونده های ثبتی بوده است.

وی افزود: تمام پرونده های ثبتی در شهرستان بیرجند و 90 درصد پرونده ها در شهرستان های استان آرشیو الکترونیکی شده است و بسیاری از تهدیدهای سیستم اداری رفع شده است.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۱۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه در پیچ و خم شورای شهر

خسرو زرافشانی رییس شورای شهر کرمانشاه در نشست خبری امروز در خصوص عدم تصویب به موقع لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه گفت : لایحه بودجه دی‌ماه سال گذشته به موقع تحویل شورا شد، اما به جای یک لایحه کامل، یک لایحه ناقص تحویل ما شد.

رییس شورای شهر کرمانشاه افزود: متاسفانه با رفتن آقای یارتبار (معاون مالی شهرداری کرمانشاه) نیروی جدیدی که جای ایشان آمده اشراف زیادی در این زمینه ندارد و همین امر موجب شد لایحه‌ای با اشکالات فراوان به شورای شهر ارسال شود.

وی تصریح کرد: با توجه به ملاحظاتی که در بحث شهر و شهرداری وجود دارد، به ناچار با کلیات بودجه موافقت شد، هرچند که معقتدیم تصویب آن خلاف اصول مالی و قوانین وزارت کشور است، اما به هرحال برای صلاح شهر این کار صورت گرفت.

زرافشانی گفت: با توجه به اینکه جزییات بودجه پراشکال بود، به ناچار دو دوازدهم بودجه را هم مصوب کردیم که کار شهر و شهرداری لنگ نماند.

وی در خصوص مشکلات بودجه گفت: رقم بودجه باید متناسب با تحقق درآمد‌های سال گذشته و با توجه به ضریب درآمد‌های پایدار تعیین شود و باتوجه به تحقق ۵۰ درصدی بودجه سال گذشته شهرداری، رقم بودجه امسال باید به جای ۶۳۰۰ میلیارد تومان نهایتا با ۴۰۰۰ میلیارد تومان بسته می‌شد.

زرافشانی گفت: ما حتی نباید کلیات بودجه را که پر از اشکال بود مصوب می‌کردیم، اما به هرحال برای منافع شهر و شهرداری با کلیات بودجه موافقت کردیم، ولی در خصوص جزییات، کار را به کمیسیون مربوطه سپردیم.

وی در خصوص دوفوریتی بودن لایحه بودجه و منع قانونی آن برای واگذاری به کمیسیون، گفت: اولا موضوع بودجه موضوعی نیست که فوریت داشته باشد. مگر می‌شود بودجه یک سال شهر و شهرداری که پراشکال هم هست را به عنوان فوریت مطرح کرده و بدون بررسی کمیسیون تصویب کرد.

زرافشانی گفت: بودجه باید کامل بررسی شود و کارفوری نیست و کار باید کارشناسی شده پیش برود و نیاز است که حتما در کمیسیون بصورت دقیق بررسی شود.

رییس شورای شهر کرمانشاه در خصوص تاخیر چند ماهه در بررسی این لایحه در کمیسیون گفت: من لایحه بودجه را به کمیسیون داده ام و پس از آن شهردار کرمانشاه باید پیگیر برگزاری جلسات باشد و به همراه مدیران دیگر شهرداری در جلسات حضور داشته باشد، اما شهردار پیگیر بودجه نبوده و تقاضایی برای تشکیل جلسات نداشته که زودتر لایحه بررسی شود.

وی افزود: نهایتا در حال حاضر کلیات بودجه به تصویب رسیده و ایراداتی در خصوص جزییات بودجه گرفته شده که به شهردار اعلام کرده ایم و باید این اشکالات مرتفع شود تا آن را تصویب کنیم.

زرافشانی در خصوص برخی اشکالات در لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه گفت: دراین لایحه رقم مزایای کارمندان رسمی شهرداری از ۹۲ میلیارد تومان در بودجه سال گذشته به ۱۹۷ میلیارد تومان در لایحه بودجه امسال افزایش داده شده است و این افزایش ۱۱۴ درصدی برای کارمندان شهرداری در حالیست که مزایای کارگران شهرداری تنها رشد سه درصدی داشته و از ۸۱ میلیارد تومان به ۸۴ میلیارد تومان افزایش داده شده است.

وی افزود: اضافه کار‌ها هم در لایحه بودجه از ۱۸۶ میلیارد تومان به ۳۱۶ میلیارد تومان افزایش داده شده که رشد ۷۰ درصدی را نشان می‌دهد.

زرافشانی گفت: هزینه اطلاع‌رسانی هم از ۵۰۰ میلیون به دو میلیارد تومان، هزینه چاپ آگهی اداری و عکس و نقشه از ۱.۲ میلیارد به سه میلیارد تومان، هزینه عکاسی و فیلم برداری از ۵۰۰ میلیون به ۲.۵ میلیارد تومان و هزینه تبلیغات تلویزیونی و مستند از ۱.۲ میلیارد تومان به شش میلیارد تومان رسیده و هزینه آگهی تبلیغات که سال گذشته در بودجه نداشته‌ایم امسال سه میلیارد تومان برای آن در لایحه بودجه تعیین شده است.

رییس شورای شهر کرمانشاه گفت: این افزایش‌ها در حالیست که سال گذشته ۵۰ درصد بودجه محقق شده و امسال هم رقم بودجه بیش از واقعیت موجود تعیین شده و این هزینه‌های تبلیغاتی و ... هم که اینطور افزایش داده شده است.

زرافشانی گفت: این افزایش هزینه‌ها در بخش‌های مذکور در حالیست که در بخش‌های مورد نیاز شهر از جمله ساماندهی متکدیان سطح شهر رقم بودجه کاهش داده شده است.

وی افزود: کمک‌های رفاهی پرسنل که سال گذشته ۳۰ میلیارد تومان لحاظ شده و یک ریال آن برای پرسنل خرج نشده، امسال به ۱۰ میلیارد تومان کاهش داده شده است.

زرافشانی گفت: این کاهش در موارد ضروری در حالیست که هزینه «تشریفات» از ۵.۵ میلیارد به یازده میلیارد تومان، هزینه «مواد غذایی» از ۱۹ میلیارد به ۴۲ میلیارد تومان، هزینه «سمینار‌ها و جلسات» از ۱.۵ میلیارد به ۴.۵ میلیارد تومان و «سایر هزینه‌های متفرقه» هم از ۱۲ میلیارد به ۲۷ میلیارد تومان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: هزینه «تشویقی موردی» که حتی بنده نمی‌دانم چیست و قبلا هم در بودجه نداشته‌ایم، امسال در لایحه بودجه ۱۵ میلیارد تومان تعیین شده است.

زرافشانی با انتقاد از این تقسیم بندی بودجه‌ای گفت: قطعا این موارد از نظر ما اشکال است و به جای اینکه بودجه صرف امور ضروری شهر شود، نباید صرف غذا و تبلیغات و تشریفات شود. بله این موارد هم باید باشد، اما نه با این میزان رشد. ۴۲ میلیارد تومان برای مواد غذایی، ۱۵ میلیارد تومان برای تشویقی موردی و ۲۷ میلیارد تومان برای هزینه‌های متفرقه پذیرفتنی نیست، آن هم در شرایطی که وضع نظافت شهر و آسفالت کوچه‌ها اصلا مطلوب نیست و مردم گلایه‌مندند.

رییس شورای شهر کرمانشاه با تاکید بر لزوم اعمال تغییرات در لایحه بودجه شهرداری، گفت: هر زمان که شهردار کرمانشاه لایحه جدید را بفرستد، بلافاصله جلسه تشکیل شده و نسبت به بررسی و تصویب آن اقدام می‌کنیم. اگر شهردار سریع عمل کند مصمم هستیم لایحه بودجه را تا ۱۵ اردیبهشت ماه امسال مصوب کنیم.

وی در خصوص لایحه دیگر شهرداری یعنی اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۲ هم گفت: کلیات اصلاحیه بودجه هم با هفت رای مخالف در شورا رد شد، چرا که این لایحه هم پر از اشکال و ابهام بود.

وی افزود: بودجه سال گذشته ۵۰ درصد محقق شده و به جای اینکه در اصلاحیه بودجه هزینه‌ها کاهش یابد، در بخش‌هایی غیرضروری افزایش یافته و این یعنی شهرداری بیش از درآمدی که داشته در بخشی از موارد هزینه کرده است.

وی افزود: در اصلاحیه بودجه سال گشته هزینه تشریفات که ۵.۵ میلیارد تومان بوده و به جای اینکه با توجه به تحقق ۵۰ درصدی بودجه کاهش داده شود، به ۷.۱ میلیارد تومان افزایش داده شده است.

زرافشانی گفت: هزینه هدایا و پرداخت تشویقی از ۳.۵ میلیارد به ۱۰ میلیارد تومان، کرایه ماشین آلات از ۳۲ میلیارد به ۴۰ میلیارد و هزینه مواد غذایی از ۱۹ میلیارد به ۲۹ میلیارد افزایش یافته است.

رییس شورای شهر کرمانشاه خاطرنشان کرد: این افزایش‌ها درحالیست که در موارد ضروری مانند مطالعه و طراحی رینگ شهری که دو میلیارد تومان بودجه داشته، ریالی هزینه نشده است و هزینه کمک‌های رفاهی برای پرسنل شهرداری هم که ۳۰ میلیارد تومان بوده، بازهم ریالی هزینه نشده است.

زرافشانی گفت: هزینه روشنایی معابر هم که ۱۶.۵ میلیارد تومان بوده به ۳۴ میلیارد تومان افزایش داده شده و این نور و روشنایی‌ها کجا هست که ما نمی‌بینیم و اینقدر هزینه برای آن شده است. همین الان بلوار سرابیان در خاموشی است، این پول‌ها کجا هزینه شده است.

رییس شورای شهر کرمانشاه ادامه داد: در خصوص آسفالت هم ۱۴۰ میلیارد تومان بودجه داشته‌ایم که در اصلاحیه رقم آن به نصف کاهش یافته و به ۷۵ میلیارد تومان رسیده است، اما هزینه بازدید‌های شهردار که به عنوان هزینه‌های پیش بینی نشده لحاظ شده از ۴۰ میلیارد به ۶۴ میلیارد تومان افزایش داده شده است.

زرافشانی گفت: این لایحه پر از اشکال است و باید این موارد رفع شود و شهردار باید جواب قانع کننده برای این تغییرات داشته باشد. اگر جواب‌ها قانع کننده باشد، برای چه نباید مصوب کنیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه در پیچ و خم شورای شهر
  • (ویدئو) مهدی چمران: در تمام پارک‌ها باید نمازخانه و مسجد بسازیم
  • آیا شورای شهر بیرجند با احداث برج‌های ارتش موافقت می‌کند؟
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • دستور دادستان فردیس برای ساماندهی یک پارک
  • برگزاری آیین بهره‌برداری از پروژه تعریض و ایمن‌سازی بزرگراه آزادگان
  • ‌زورخانه بزرگ مرکزی شیراز احداث می‌شود
  • ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار
  • تالار شهیدان فلاح نژاد کرج ایمن سازی می‌شود