Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛   حشمت بهمنی در جلسه‌ای که با موضوعیت مبارزه با آفات انباری در هفته پدافند غیر عامل که در محل سیلوی کمالوند خرم آباد برگزار شد، با اشاره به اهمیت شرکت غله و خدمات بازرگانی گفت:به عنوان یک شرکت دولتی متولی خرید تضمینی گندم و دانه‌های روغنی بوده و علاوه بر این رسالت تامین کننده آرد مورد نیاز خبازی‌ها، واحد‌های خانه پزی نان روستایی و عشایری است که ذخیره سازی کالا‌های استراتژی به منظور رفع بحران را نیز به عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به اقدامات انجام شده در شرکت غله پرداخت و افزود: در سال جاری حدود ۳۷۱ هزار تن گندم و ۲۸۰۰ تن دانه روغنی خریداری شده است و با توجه به بارندگی کم و شرایط جوی نامناسب وبه دنبال آن افت تولید گندم شرکت غله مسئولیت ذخیره سازی و تولید آرد برای بخش خصوصی رابر عهده داشته ونقش خود را به نحو احسن ایفا کرده است.

بهمنی لرستان را به عنوان قطب تولید آرد و گندم کشور دانست و گفت: ظرفیت ذخیره سازی ۸۰۰ هزار تن گندم و تولید ۷۰۰ هزار تن آرد را داراست که با توجه به مصرف گندم سالانه لرستان به میزان حدود ۲۲۰ هزار تن از ارسال مازاد آن به دیگر استان‌ها سخن گفت و تعداد واحد‌های فعال خبازی لرستان را ۱۸۰۰ واحد گزارش کرد.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۲ لرستان در خصوص اهمیت موضوع همایش پدافند غیر عامل و تهدیدات ذخایر و انبار‌ها اعلام داشت:این همایش با عنایت شرکت غله به همت کمیته پدافند غیر عامل شرکت و در خصوص ذخیره، تأمین آرد گندم برای اولین بار با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان و با هدف ذخیره سازی مطمئن و کافی کالا‌ها برای مواقع بحران و کمک به تنظیم بازار و تأمین امنیت غذایی برگزارشد.

حشمت بهمنی با توجه به موقعیت استراتژیک و توپوگرافی و موقعیت جغرافیایی، لرستان را تحت عنوان نقطه ثقل و ذخیره سازی کالا‌های منطقه‌ای دانست و عنوان کرد: در طول تاریخ جنگ‌ها و بروز اختلافات قابل پیش بینی است و بایستی آمادگی را در این شرایط بحران داشت که در این شرایط دولت‌ها طوری مواضع خود را طراحی می‌کنند تا بتوانند از مردم صیانت به عمل آورند و امنیت غذایی مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی افزود: در دنیای امروز درصورت وجود شرایط تهدید زیستی که رقبا به انواع مختلف سعی در خارج سازی حریفان یا جامعه هدف دارند و با هدف آلوده سازی مواد غذایی، نگهداری و انبار کالا و آب شرب و مزارع سعی در مخاطره آمیز کردن شرایط زندگی انسان‌ها و ایجاد رعب و وحشت وترس و بیماری دارند، راهکار پدافند غیر عامل را مهم قلمداد کرد.

بهمنی در پایان به اقدامات مقتضی در این زمینه پرداخت و ادامه داد: ایجاد طرح جامع پدافندی، مکان یابی سریع مراکز خرید، استفاده از دانش و مبارزه با آفت‌ها از اقدامات مهم در مقابله با بحران‌ها در لرستان اقداماتی است که در صورت تأمین اعتبارو واگذاری به این شرکت و در سطح خبازی‌ها به منظور بهره مندی، تجهیزاتی و ازجمله ۲ دستگاه موتور برق در اختیار خبازان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/د

سیلوی ۵۰ هزار تنی استراتژی موفق پدافند غیر عامل در استان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۱۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است

محسن ساسانی جانشین سازمان پدافند غیر عامل کشور در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان سمنان گفت : پیش بینی و پیشگیری، دو اصل بسیار مهم در حوزه پدافند غیرعامل است

وی افزود: طراحی، سازماندهی، تجهیز، آموزش، تمرین و رزمایش ارکان اصلی دستیابی به آمادگی در حوزه پدافند غیرعامل است.

وی با اشاره به لزوم آمادگی های رایانه ای برای مقابله با تهدیدات گفت : بر اساس دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل، ضروری است ۳۰ درصد نانوایی‌های سطح استان دوگانه سوز و برای شهر‌های بزرگ، نانوایی سایر پیش بینی شود.

استاندار سمنان هم در این جلسه تاکید کرد : این استان به واسطه وجود تاسیسات و زیرساخت‌های حساس، در بحث اجرای ساز و کار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی، حفاظت و حراست است. 

وی گفت: سمنان در حوزه سایبری، زیستی، امنیت غذایی، زیرساخت و فناوری نوین ، استان حساس در بخش پدافند غیرعامل است.

استاندار سمنان وجود دو نیروگاه تولید برق در این استان را یادآور شد و گفت : اجرای مطلوب ساز و کار‌های اجرایی پدافند غیرعامل برای حفاظت و حراست از این تاسیسات از اهمیت بسزایی دارد.

وی افزود: پراکندگی روستاها، راه‌های مواصلاتی مهم، شبکه‌های زیرساختی و پهناور بودن استان از دیگر مواردی است که استان سمنان را از لحاظ موارد پدافند غیرعامل مهم می‌سازد.

وی از مدیران خواست طرح دوگانه سوز شدن حداقل ۳۰ درصد خبازی‌های استان سمنان را به سرعت اجرایی کنند .

دراین جلسه همچنین تفاهم نامه مشترک در زمینه استفاده از قابلیت هوش مصنوعی در اطلاعات و عملیات بین استانداری و دانشگاه آزاد اسلامی سمنان منعقد و از موسی حسنی بعنوان نفر برگزیده رزمایش پدافند غیر عامل کشور در سال ۱۴۰۲ قدردانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • مبارزه با آفت برگخوار ذرت و تمهیدات لازم برای برداشت گندم اُرزوئیه
  • اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است
  • سرور ابری و آشنایی با ویژگی های آن
  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • تکالیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی