Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-27@10:49:50 GMT

اردکانیان به دولت دوازدهم راه یافت

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۲۱۹۴۶

رویداد۲۴-نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 225 رای موافق رضا اردکانیان را به عنوان وزیر نیرو دولت دوازدهم انتخاب کردند و بنابراین اردکانیان به جمع وزیران دولت دوازدهم پیوست.نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 225 رای موافق، 38 رای مخالف و 13 رای ممتنع از مجموع 276 آرای اخذ شده رضا اردکانیان را به عنوان وزیر نیرو دولت دوازدهم انتخاب کردند و بنابراین امروز تکلیف دو وزارت خانه باقی مانده دولت دوازدهم مشخص شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این رای گیری از طریق گلدان های رای انجام شد.
**کارنامه اردکانیان وزیر نیرو
رضا اردکانیان وزیر نیرو در سال 1337 در شهر یزد به دنیا آمد. مدرک کارشناسی خود را در رشته مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی شریف (1362) و سپس مدرک کارشناسی ارشد در مهندسی منابع آب (1372) و دکتری خود در زمینه مدیریت منابع آب را از دانشگاه مک مستر کانادا (1376) اخذ کرد‎.‎‏
فعالیت های اجرایی او در سطح ملی شامل خدمت در وزارت کشور به عنوان معاون وزیر در هماهنگی امور عمرانی (1368-1366) و در وزارت نیرو به عنوان معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی (1369-1368)، قائم مقام وزیر نیرو (1380-1377) و معاون وزیر در امور آب (1384-1380) است.
در دوره دوم فعالیت در وزارت نیرو، وی همچنین به عنوان مدیر عامل و رییس هیات مدیره شرکت مدیریت منابع آب ایران، دست اندر کار مدیریت ساخت و بهره برداری از طرح های توسعه منابع آب و نیروگاه های برقآبی بود.
فعالیت های اجرایی او در سطح بین المللی نیز شامل عضویت در هیات رییسه یونسکو – آی.اچ.پی (UNESCO-IHP) در پاریس (1381-1379) هیات مدیره این نهاد در دلفت هلند (1386-1382)، هیات مدیره انجمن بین المللی برق آبی در لندن (1385-1383) است.
از دیگر فعالیت های او تاسیس و اداره مرکز منطقه ای مدیریت آب شهری تحت پوشش یونسکو در تهران (1386-1381) است.
در سالهای 1386 تا 1394 اردکانیان به عنوان مدیر موسس برنامه دهه بین المللی آب سازمان ملل به میزبانی دانشگاه سازمان ملل، در شهر بن آلمان مشغول به کار بود؛ وی همچنین در فاصله سالهای 1388 تا 1389 به عنوان سرپرست معاونت دانشگاه سازمان ملل در اروپا فعالیت کرد.
در سال 1391، اردکانیان توسط رییس دانشگاه سازمان ملل متحد و معاون دبیرکل آن ساازمان به عنوان مدیر موسس انستیتو جدیدی از دانشگاه در زمینه مدیریت به هم پیوسته منابع زیست محیطی (آب، خاک و پسماند) در شهر درسدن آلمان برگزیده شد. از آن زمان ، وی تحقیقات دانشگاهی و فعالیت های اداری موسسه را راهبری و مدیریت کرده است.
در سال 1393 نیز با توجه برنامه دکتری مشترک بین دانشگاه صنعتی درسدن و دانشگاه سازمان ملل متحد وی به عنوان استاد تمام منتخب دانشکده علوم محیط زیستی آن دانشگاه منصوب شد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۱۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: دولت به هیچ وجه به موضوع ترکیب هیات رئیسه و ریاست مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، سید محمد حسینی، درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در مجموع تکلیف ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات مشخص می‌شود که در تهران ۱۶ کرسی خالی مانده است که کرسی‌های تهران اهمیت زیادی دارد، زیرا نمایندگان تهران گرفتاری‌های نمایندگان شهرستان را ندارند و می‌توانند در مسائل کلان کشور و ملی نقش آفرین باشند و وقت بیشتری برای تهیه طرح‌ها و لوایح بگذارند. آن‌ها می‌توانند در ترکیب هیات رئیسه مجلس و روسای کمیسیون‌ها تاثیر زیادی داشته باشند. این نمایندگان و سایر نمایندگان باقی مانده در دو دوم اهمیت و نقش مهمی در مجلس دارند.

وی افزود: امیدوارم همانطور که در دور اول مردم حضور داشتند، در دور دوم هم مشارکت کنند به خصوص که در این دور انتخاب راحت‌تر است و در یک حوزه، مردم از بین دو نفر باید یک نفر را انتخاب کنند. بی تفاوتی سزوار نیست. مردم می‌توانند تحقیق کرده و فرد اصلح را انتخاب کنند. مردم کمک کنند افراد اصلح با پشتوانه رای بالا انتخاب شوند.

حسینی در پاسخ به این پرسش که دولت نظری درباره ترکیب هیات رئیسه و ریاست مجلس دوازدهم دارد؟ گفت: نه، دولت به هیچ وجه به این مساله ورود نمی‌کند. خط مشی رئیس جمهور این بوده که در انتخابات فهرست نداشته باشد در حالیکه در دوره‌های قبل دولت‌ها اینگونه نبوده اند. دولت، انتخاب را به خود مردم واگذار کرده و مردم در انتخاب حود نشان دادند، کسانی که همراهی بیشتری با دولت دارند، پایگاه مردمی بهتری دارند.

وی در پایان گفت: امیدوارم با تعامل سازنده دولت و مجلس، کار‌های اساسی انجام شود. اولویت ما اقتصاد است و به این مساله بها داده شود و لوایح یک فوریتی و دو فوریتی دولت. زودتر در دستور کار مجلس قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • دولت برنامه‌ریزی مناسبی برای حمایت از نخبگان دارد
  • متلاشی شدن ۴۵۴ باند تبهکاری در ترکیه در ۱۰ ماه گذشته
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • فیلم| توصیۀ وزیر علوم به داوطلبان کنکور و دانش‌آموزان پایۀ دوازدهم
  • ‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه