Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش یکشنبه شب واحد اطلاع رسانی پلیس گیلان به ایرنا، سرهنگ محمدرضا محمدی گفت: براساس بند 100 ماده یک و ماده های 185 و186 آیین نامه راهنمایی و رانندگی، فقط وسایل امدادی، انتظامی و خدماتی مجاز به داشتن چراغ گردان ال ای دی بوده و تنها در هنگام انجام ماموریت های مهم و فوری، مجاز به استفاده از این تجهیزات هستند و این گروه خودروها که در حال ماموریت نیستند، حق استفاده از چراغ های گردان را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در کنترل های انجام شده تعدادی از مسئولان اداره ها و خودروهای شرکت ها و سازمان ها اقدام به نصب چراغ ال ای دی روی داشبورد جلو و گاها چراغ گردان سیار روی سقف خودرو می کنند حال اینکه نصب چراغ گردان مغایر قانون بوده و برای متخلفان جریمه 400 هزار ریالی اعمال می شود.
رئیس پلیس راهور گیلان یادآور شد: خودروهای غیرامدادی با استفاده بیهوده از علائم امدادی صرفاً به جهت رسیدن سریع تر به مقصد و نیز استفاده غیرمجاز از مسیرهای ویژه، حساسیت و اهمیت استفاده از علائم امدادی را نزد سایر رانندگان و مردم کاهش می دهند.
به گفته سرهنگ محمدی، استفاده غیرمجاز از چراغ های گردان می تواند انضباط و ایمنی ترافیکی جامعه را تهدید و موجبات نارضایتی مردم را فراهم کرده و مصداق بارز تضییع حقوق شهروندی است و بر این اساس، پلیس طبق ضوابط قانونی و قوانین، با متخلفان برخورد خواهد کرد.
2007

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۶۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس مانع گسترش آتش کامیون شد


رئیس پلیس راه شمال استان گفت: در پی آتش سوزی شبانه یک کامیون در محور فهرج-زاهدان، حضور به موقع پلیس و دیگر گروه‌های امدادی از بروز حوادث غیر قابل جبرن بعدی در این مسیر پر تردد جلوگیری کرد.

 علی رضایی گفت: در پی اعلام آتش گرفتن یک دستگاه کامیون حامل بار در محور فهرج-زاهدان تیم گشت شبانه پلیس راه به سرعت عازم محل شد و ماموران با همکاری سایر دستگاه‌های امدادی با ایمن کردن مسیر و آگاهی بخشی به سایر خودرو‌ها از برخورد آنان به این کامیون جلوگیری و تا روان شدن ترافیک در محل حضور داشتند.

وی ضمن قدردانی از همکاری رانندگان عبوری با گروه‌های امدادی و پلیس راه به شهروندان توصیه کرد: در صورت وقوع یا مشاهده حوادث رانندگی در سطح جاده‌ها از توقف در محدوده خطرساز محل حادثه خودداری کنند چرا که ممکن است خود باعث حوادث بعدی نیز بشوند.

وی بیان کرد: علت اولیه این حادثه، آتش گرفتن لاستیک عقب این کامیون حامل بار بیسکوئیت بوده که ۲ کپسول آتش نشانی همراه آن توان خاموش کردن آتش را نداشتند و متاسفانه سایر خودرو‌های عبوری هم کپسول آتش نشانی به همراه نداشتند که تلاش پلیس راه باعث مهار آتش شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • پلیس مانع گسترش آتش کامیون شد
  • ماجرای فروش گواهینامه‌های رانندگی؛ جرم قتل عمد در کمین متخلفان
  • ماجرای فروش گواهینامه‌؛ جرم قتل عمد در کمین متخلفان
  • متخلفان استخراج غیرمجاز رمز ارز ١٠٠ برابر نرخ انرژی جریمه می شوند
  • پرداخت ١٠٠ برابر نرخ انرژی، جریمه استخراج غیرمجاز رمز ارز
  • ماجرای فروش گواهینامه‌های رانندگی/ جرم قتل عمد در کمین متخلفان
  • دو کشته در برخورد خودرو با پایه چراغ برق
  • دستگیری متخلفان چرای غیرمجاز دام در منطقه شیدا
  • دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیرمجاز در پلدختر
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده هلن