Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری برنالرستان - گروه سیاسی : آیا مردم شهرستان سلسله به اندازه اقلیت های مذهبی حق ندارند در مجلس صاحب کرسی شوند ؟!

مردمان شهرستان سلسله از دیر باز بخش مهم و تاثیر گذاری در عرصهای مختلف علمی,سیاسی ,اجتماعی و اقتصادی از استان لرستان بوده اند ؛مردمی که در طول تاریخ پیدایش این سرزمین همواره به علاقه و عشق به حکومت مستقر شهرت داشته و مکتب ایرانی و اسلامی و تفکر شیعی را همواره پاس داشته و حکومت داران همواره از آنان به نیکی یاد کرده و قبل از پیدایش نظام جمهوری اسلامی هم از پایگاههای مهم روحانیت بوده و در بدو پیدایش انقلاب اسلامی و در برهه های حساس آن مخصوصا جنگ تحمیلی با تقدیم حدود ۳۰۰ شهید از کیان و حیثیت نظام و انقلاب دفاع کرده انداما به اندازه سهمشان در عرصه قدرت و مدیریت در استان و کشور بهره نداشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرستانی که به لحاظ تولید علم و کرسیهای دانشگاهی مخصوصا در علوم پایه جایگاه ویژه ای در استان و کشور دارد و نخبگان و فعالین سیاسی اجتماعی آن در استان و کشور از نیروها و نخبگان فعال به حساب می آیند .

این شهرستان از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون همواره در عرصه انتخابات پارلمانی مورد بی مهری و کم توجهی قرار گرفته و همیشه به عنوان پاره ای از پیکر شهرستان دلفان به حساب آمده و قهرا به خاطر غالب بودن جمعیت دلفان بیشترین فراوانی انتخاب نماینده مجلس به نورآباد تعلق داشته و الشتر سهم کمتری از توسعه و توازن در توزیع عادلانه اعتبارات و امکانات و عمران را به خود دیده است .

اما کی و چگونه قرار است این شهرستان هم بدون دغدغه و دلهره از میان افراد توانمند این شهرستان نماینده مجلس مستقل داشته باشد در هاله ای از ابهام فرو رفته است .

گاهی هم که با هزاران زجر و رفتارهای انتخاباتی کسانی از این دیار وارد مجلس شده اند ،نتواتسته اند صدای مظلومیت و محرومیت این شهرستان مستعد را به گوش حاکمان برسانند و عملا گام عملی در مسیر استقلال این شهرستان به لحاظ داشتن نماینده مستقل در مجلس بردارند .امروز در تقسیمات جدید کشوری بر اساس تحلیلها و اخبار متعدد قرار بوده شهرستان سلسله دارای نماینده مستقل شود .

اما اخبار رفتار نمایندگان استان در مجلس، به نحوی تحلیل می شود که گویا قرار است این شهرستان، باز قربانی بگو مگوها و تحلیل های شخصی کسانی شود که تلاش می کنند این حق مسلم را از مردم سلسله بگیرند و باز الشتر و و سلسله به برادر خواندگی و یا خواهر خواندگی مرکز استان در آمده و یا همچنان پاره ای از پیکره دلفان بماند و باز مطالبات مردم بی پاسخ شود .

نگارنده معتقد است نمایندگان استان درمجلس شورای اسلامی و فعالین سیاسی و همه کسانی که در این قضیه نقش دارند ،معادلات شخصی و حسابگری های زود گذر را کنار بگذارند و اجازه دهند مردم شهرستان سلسله بعد از سالها دارای نماینده مستقل شوند تا حداقل در مسیر توسعه و عمران و آبادانی، این دیار از محرومیت مضاعف خارج شده و صدای رسایی در پارلمان داشته باشند .

مطمئن باشند که استقلال سلسله هیچ ضرر شخصی به آنان وارد نمی کند و سلسله نشینان هیچ چشم طمعی به ملک طلق آنها ندارند و از حق طبیعی خود برخوردار می شوند .

دولت و مجلس و مجلس نشینان توجه کنند اگر ما به عنوان ایرانی مسلمان شیعه بخاطر کمی جمعیت و محدودیت حد نصاب جمعیتی برای کسب کرسی مستقل حقی نداریم !!اما حداقل فرض کنید ما هم اقلیت مذهبی هستیم که جمعیت آنان در سراسر کشور ۲۰۰ هزار نفر نیست اما ۸ کرسی از مجلس را در اختیار دارند .

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۸۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری قاتل زباله گرد در سلسله

به گزارش خبرنگار مهر، سردار یحیی الهی امروز یکشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر قتل یک شهروند ۳۲ ساله در شهرستان سلسله موضوع به‌صورت ویژه در دستور پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات پلیسی مشخص شد قاتل با برنامه‌ریزی ازپیش‌طراحی‌شده مقتول را تحت‌نظر داشته و سرانجام در روز حادثه با لباس مبدل زباله‌گردی وی را در جلوی منزل خود با استفاده از تاریکی شب و خالی بودن کوچه از تردد با شلیک گلوله به قتل می‌رساند و سریعاً از محل متواری می‌شود.

فرمانده انتظامی لرستان، بیان کرد: مأموران پس هماهنگی قضائی، با اقدامات میدانی و شیوه و شگردهای خاص پلیسی وی را کمتر از یک هفته شناسایی و طی یک عملیات منسجم دستگیر کردند.

سردار الهی با بیان اینکه متهم علت قتل را اختلافات شخصی عنوان کرده و گفت متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت.

کد خبر 6090441

دیگر خبرها

  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از «طرح نور» را امضا نکردند؟
  • بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از طرح «نور» را امضا نکردند
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • دستگیری قاتل زباله گرد در سلسله
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • اخبار سیاسی ۸ اردیبهشت؛ رقابت‌ها برای ریاست مجلس/تحلیل‌ها از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • قاتل زباله گرد در الشتر دستگیر شد