Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@19:45:37 GMT

جزئیات جلسه رای اعتماد به وزرای علوم و نیرو

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۰۸۲۰۷

جزئیات جلسه رای اعتماد به وزرای علوم و نیرو

خبرگزاری شبستان: امروز دو وزیر پیشنهادی علوم و نیروی دولت دوازدهم در سنگ محک نمایندگان مجلس دهم گذاشته خواهند شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، امروز یکشنبه ۷ آبان ۹۶ منصور غلامی و رضا اردکانیان دو وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری و نیرو از سوی نمایندگان مجلس دهم شورای اسلامی بررسی صلاحیت خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در یک ساعت سخنرانی برای نمایندگان به تشریح برنامه های دو وزیر پیشنهادی و علت انتخاب آن ها خواهد پرداخت.

 

سپس روند بررسی صلاحیت وزیر علوم، تحقیقات و فناوری آغاز می شود و نمایندگان مجلس در یک ساعت می توانند در مورد وی نظر دهند. نمایندگان مخالف در نیم ساعت و نمایندگان موافق هم در نیم ساعت فرصت دارند در مورد منصور غلامی اظهار نظر کنند و بعد نوبت به وی می رسد که در نیم ساعت به تشریح برنامه های مد نظر خود به منظور تصدی گری در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بپردازد.

 

برنامه بعدی مجلس شورای اسلامی ورود به بحث بررسی صلاحیت رضا اردکانیان به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو خواهد بود.

 

نمایندگان مجلس در یک ساعت یعنی دو نیم ساعت به صورت مخالف و موافق در مورد او نظر می دهند و سپس گزینه وزارت نیرو در نیم ساعت به تشریح برنامه های خود خواهد پرداخت.

 

مرحله بعد هم رای گیری از نمایندگان است و اگر هر کدام از وزرای پیشنهادی موفق شوند که تعدادی بیش از نصف حاضرین در صحن علنی رای بیاورند خواهند توانست اعتماد مجلس را برای رسیدن به وزارت خانه ها کسب کنند.

 

این در حالی است که گفته می شود جو مجلس دهم شورای اسلامی با دو وزیر پیشنهادی تقریبا موافق است و به نظر می رسد که منصور غلامی به راحتی و اردکانیان کمی به سختی اعتماد نمایندگان را به خود جلب کنند.

 

گفتنی است، منصور غلامی در سال ۱۳۳۲ در شهر همدان در خانواده‌ای مذهبی و متدین متولد شد. وی مدرک کارشناسی خود را در سال ۱۳۵۵ در رشته ترویج و آموزش کشاورزی از مدرسه عالی کشاورزی همدان گرفت و از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۰ عضو جهاد سازندگی همدان و مسئول اردوگاه روستایی بود. وی همچنین از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۲ سرپرست دانشکده کشاورزی شهرکرد وابسته به دانشگاه اصفهان و عضو جهاد دانشگاهی اصفهان بود.

 

منصور غلامی در سال ۱۳۶۴ مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته علوم باغبانی از دانشگاه تربیت مدرس اخذ کرد و در همان سال تا سال ۱۳۶۷ ریاست دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا را عهده‌دار بود. وی پس از آن به مدت دو سال معاونت اداری و مالی دانشگاه بوعلی سینا را بر عهده داشت و بعد از آن مجدداً به مدت یک سال رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا شد.

 

او در سال ۱۳۷۰ برای تحصیل در مقطع دکتری به دانشگاه آدلاید استرالیا رفت و در سال ۱۳۷۴ در مقطع دکتری رشته علوم باغبانی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد و به ایران بازگشت. غلامی پس از بازگشت به ایران مجدداً به مدت یک سال معاون اداری و مالی دانشگاه بوعلی سینا شد و پس از آن ریاست آن دانشگاه را عهده‌دار بود. وی هم‌اکنون نیز رئیس دانشگاه بوعلی سینا است.

 

رضا اردکانیان متولد ۱۳۳۷ در یزد عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف و متخصص بین‌المللی مدیریت منابع آب و محیط زیست است که به عنوان مدیر مؤسس انستیتو دانشگاه سازمان ملل در زمینهٔ مدیریت بهم پیوسته منابع زیست‌محیطی (آب، خاک و پسماند) تحت نام UNU-FLORES و نیز استاد تمام منتخب دانشگاه فنی درسدن آلمان مشغول به فعالیت است.

 

وی هم چنین هماهنگ کننده کارگروه برنامه‌ریزی و سازماندهی دهه جدید بین‌المللی آب (۲۰۱۸–۲۰۲۸)، مصوب مجمع عمومی سازمان ملل متحد است و مدرک دکترای خود در زمینه مدیریت منابع آب را از دانشگاه مک مستر کانادا دریافت کرده.

 

گزنیه وزارت نیرو دولت دوازدهم  همچنین از سال ۸۸ تا ۹۰ سرپرست معاونت اروپایی دانشگاه سازمان ملل متحد در بن آلمان بوده و همزمان نیز به سمت مشاور ویژه معاون دبیرکل سازمان ملل در آسیای مرکزی منصوب شده بود.

 

او در داخل کشور هم از نیمه سال ۶۸ و در پایان دولت چهارم در وزارت نیرو (دوره بیژن نامدار زنگنه) همکاری خود را با تأسیس و اداره معاونت برنامه‌ریزی و هماهنگی امور اقتصادی ادامه داد. این معاونت به منظور ایجاد هماهنگی بیشتر بین بخش‌های ستادی حوزه برق و آب وزارت نیرو بود. درابتدای دولت هفتم، از سوی وی برای همکاری با دولت نیز دعوت شد.

 

این همکاری در مسئولیت قائم مقامی وزارت نیرو در دوره حبیب‌الله بیطرف آغازشد. در دولت هشتم از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ به عنوان معاون وزیر نیرو در امور آب به همکاری خود ادامه داد.

 

اردکانیان در خصوص برنامه های خود به منظور اداره وزارت نیرو گفته است که چون وزارت نیرو مسئول آب و فاضلاب، برق و انرژی‌های تجدیدپذیر است، اولویت بنده شامل تمام این بخش‌ها بوده است و برای آنها برنامه دارم.

 

 

پایان پیام/281

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۸۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند+ فیلم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به بهانه افزایش «یهودستیزی» در تجمعات و اعتراضات در دانشگاه کلمبیا ابتدا به دیدار تعدادی از دانشجویان یهودی این دانشگاه رفت و پس از آن تلاش کرد در جمع معترضان سخنرانی کند اما در این سخنرانی هو شد.

 

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

این در حالیست که گارد مسلح ایالتی تگزاس روز گذشته با لشگرکشی به محوطه دانشگاه تگزاس آستین، به وسیله گاز اشک‌آور، هجوم اسب پلیس، دانشجویان حامی فلسطین و معترض به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه را سرکوب کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرب‌الاجل به پاستور
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند+ فیلم
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»