Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمنان- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان با اشاره به متوسط فرسودگی 25 درصدی شبکه انتقال آب آشامیدنی در نقاط مختلف استان، گفت: نوسازی این شبکه به 850 میلیارد ریال اعتبار نیازمند است.

محمدطاهری روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: بحران کمبود آب در 85 درصد مناطق شهری استان سمنان وجود دارد و باید با اتخاذ راهبردهای منطقی و کاربردی، برای رفع این چالش به صورت صد درصدی اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: 59 درصد آب آشامیدنی در مناطق شهری استان سمنان از آب زیرزمینی، چشمه ها و آب های سطحی تامین می شود و اگر تنها یک منبع آبی در این میان در سال خشک شود نگرانی قابل توجهی برای تامین آب در استان ایجاد می شود.
طاهری گفت: علاوه بر کمبود آب، شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان با بحران فرسودگی شبکه های انتقال آب مواجه است و باید با تخصیص اعتبار لازم برای جلوگیری از هدر رفت آب در شبکه توزیع نیز به مرور زمان اقدام کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان گفت: شهرستان های سمنان و شاهرود در زمان اوج مصرف 250 و 300 لیتر بر ثانیه با کمبود آب آشامیدنی مواجه هستند که باید برای رفع این چالش در کمترین زمان ممکن اقدام کرد.
وی اضافه کرد: برای رفع کمبود آب در سمنان برای کوتاه مدت در تا پایان اسفند امسال پنج چاه حفر می شود که این امر در کاهش دغدغه تامین آب در این شهرستان تا حدود زیادی تاثیرگذار است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان گفت: انتقال آب از سرچشمه های قطری در استان گلستان به شاهرود راهکاری مهم و اصولی برای رفع بحران آبی این شهرستان است و باید با اتخاذ تدابیری راهبردی برای رفع چالش پیش‌آمده در اجرا و تکمیل این طرح اقدام کرد.
به گزارش ایرنا، میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
75 درصد آب آشامیدنی استان سمنان از منابع زیرزمینی و 25 درصد از آب های سطحی و دیگر منابع تامین می شود.
7339/6026
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۹۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حمید شیرازیانی افزود: در ابتدای طرح، مدارسی در سطح استان برای انجام امور شناسایی و بررسی می‌شوند.

او با اشاره‌ به اینکه سهمیه تعیین شده از سوی آموزش و پرورش برای اجرای این طرح، ۸۱ مدرسه است افزود: کارشناسان اداره نوسازی باید برای بررسی و برآورد هزینه از این مدارس بازدید داشته باشند. 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان تصریح کرد: سیستم گرمایش و سرمایش بیشتر این مدارس دارای نواقص و ایرادهای کوچک و جزئی است؛ از همین رو برخی مدارس نیاز به تعویض شمعک و بعضی نیاز به تعویض رادیاتور دارند. 

او گفت: قرار است از محل استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی، تجهیزات و لوازم مورد نیاز خریداری و تحویل پیمانکار تعیین شده از سوی آموزش و پرورش شود. 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پروش استان همدان و مسئول قرارگاه جهادی عدالت تربیتی نیز اظهار کرد: سازمان‌ها و نهادهای مختلفی پشتیبان این طرح هستند. 

شهید علی عرب ملقب به ققنوس دفاع مقدس، سال ۱۳۴۹ در زرند کرمان متولد شد و در روز دوم عملیات کربلای یک در حالی که تنها ۱۶ سال داشت، با افتادن در آتش خود را فدای هم‌رزمانش کرد.

دیگر خبرها

  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ شهرستان کیار
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
  • ۸۰۰۰هکتار از نخلستان‌های استان بوشهر بهسازی می شود
  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب
  • نیاز به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب و فاضلاب شهر ایلام اختصاص یافت