Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد > اقتصاد کلان - باقی مانده دلار در کانال چهار هزار تومانی،موضوعی است که این روزها هم صادرکننده ها را به دفاع وا داشته و هم واردکننده ها معترض؛در عین حال مردم نگران از این شرایط منتظر تصمیم دولت برای اجرای قانون ارز شناور مدیریت شده هستند.

به گزارش خبرآنلاین،افزایش قیمت ارز،در حال حاضر مهمترین مساله بازار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همین رو،این موضوع را با کاربران خبرآنلاین به بحث گذاشتیم.پرسیدیم که آیا با بازگشت دلار به کانال سه هزار تومانی موافقید؟ پیشنهاد شما در این خصوص چیست؟

کاربران خبرآنلاین نظر خود را در این رابطه برای ما نوشتند.

کاربری به نام ژیلا نوشته است:« فقط تولید کالای با کیفیت و قابل صادرات چون هم مردم رغبت به خرید کالای ایرانی پیدا ‌می‌کنند و ارز از کشور خارج نمی‌شود و هم با صادرات کالا ارز وارد کشور می‌شود قیمت واقعی دلار با خارج کردن سهم نفت و فراورده های پتروشیمی ۱۵ هزار تومان است ولی دولت به خاطر کنترل هزینه های خود دلار را با قیمت غیر واقعی وارد بازار می کند.»

میلاد حمیدی کاربر دیگری نظر داده:« بهترین راه این است که کلا دلار را حذف کنیم و بر پایه یک پول دیگر کار کنیم. یکبار بهای آن را بپردازیم بهتر است. دلار و یورو پولهای قمار بازی است و معامله بر اساس آنها سبب فساد و حرامی می شود و تبعات بد اقتصادی را رقم می زند.»

کاربر دیگری که نام خود را ننوشته،معتقد است:« بطور کلی سیستم اقتصادی ما وابستگی به نفت داره. تنها ورودی ارزی قابل قبول در کشور نفت هست و تنها فروشنده ی اون دولت هست. بنابراین هرکسی که ارز از بازار برای واردات تامین می کنه در حقیقت ارز رو از دولت می گیره. افزایش قیمت ارز از مجاری ثالث با این ساختار بطور کلی منتفیه و دولت بطور کامل تعیین کننده ی ارز هست. من در تعجبم چرا طفره می ره و وانمود می کنه اتفاق دیگه ای افتاده. تنها فاکتوری که دست دولت نیست نرخ برابری ارزها  است که توسط بازار جهانی تعیین می شه. اصولا با این شرایط هر موقع که دولت از انتخابات عبور کنه و دغدغه ی مردمی هم نداشته باشه اجازه می ده نرخ برابری ریال با دلار بهم بخوره تا از طریق مابه التفاوت بوجود اومده کسری بودجه خودش رو جبران کنه.»

کاربری به نام بانک هم می نویسد:« افزایش قیمت دلار را خروجی عملکرد دولت و نهادهای حکومتی می‌دانم ضمن اینکه خواهان بازگشت به سه هزارتومان و پایین تر هستم تقاضا دارم طرح یا لایحه فرقی ندارد از طرف مجلس دنبال شود یا دولت حذف سه یا چهار صفر از پول ملی به جدیت دنبال شود ا؛لبته می‌دانم که پیش زمینه هایی مثل یکی شدن قیمت ارز و...دارد اما به نظرم امروز هم برای اینکار دیر است علاوه بر جنبه های مثبت فراوان اقتصادی به لحاظ روحی روانی نیز اثر گذار بوده در خارج از کشورنیز بار منفی زیادی را خنثی می‌کند دقیقا هفته گذشته در یکی از کشورهای اسیای میانه که به طور اتفاقی چک پول پنجاه هزارتومانی داخل کیف پولم نظر دوست خارجی ما را جلب کرد در پاسخ ایشان که این پول ایرانی با این همه صفر معادل چند دلار است.»

کاربری که خود را حسین شریعت معرفی کرده،برای ما نوشته است:« اصلا چرا باید دلار به زیر سه هزار تومان برگردد بهترین روش برای داشتن ارز تک نرخی اجازه دادن به بازار برای تشخیص قیمت واقعی ارز است، ضمنا با توجه به پرامتر های تاثیر گذار روی بازار ارز و اقتصاد ، امکان برگشت نرخ ارز وجود ندارد ، به نظر من بهتر است به جای تمرکز روی نرخ های دستوری و صرف انرژی و هزینه و وقت بیهوده برای اینکار قابلیت و انعطاف کنار امدن با هرگونه تغییر نرخ ارز را در بدنه اقتصادمان ایجاد کنیم .متاسفانه دولت ها به خاطر مسایل روانی ناشی از نرخ ارز جسارت انجام تغییرات اصولی و کنار امدن با نرخ واقعی را ندارند.»

کاربری دیگری هم که خود را مصطفی ف معرفی کرده نوشته است:« به نظرم ما تو يك دور باطل افتاديم. توليد كننده رو تشويق ميكنيم صادرات انجام بده البته نه توليدات صنعتي كه اشتغالزا هم هستند به دلار رو گرون مي‌كنيم كه تشويق بشه از اون طرف كالاها گرون ميشن بدون اينكه تورم افزايش پيدا كنه ؟؟؟ خب نهايت اين اقدامات براي كشور چي داره؟ اگر به مصلحت كشور يعني مردم فكر كنيم 90 درصد مردم مصلحتشون اينه دلار ارزون باشه. اون 10درصدم صادرات نكنن چيزي نميشه. اكثر صادرات محصولات كشاورزيه كه اونم جز مصرف منابع طبيعي اشتغالزا نيست. پس افزايش قيمت دلار به نفع مردم نيست حالا هر كي مي‌خواد هر چي بگه. راه خاصي نداره. روند قيمت گذاري كالاها رو از وابستگي به دلار حذف بفرماييد دلار ارزون ميشه خود به خود. البته دست دلالانو ديگه نميشه قطع كرد. شرمنده راهي نداره»

اسلامی کاربر دیگری است که در نظرخواهی خبرآنلاین نوشته است:« به هیچ عنوان با نرخ گذاری دلار به این شکل موافق نیستم . قیمت دلار بایستی توسط عرض و تقاضا مشخص گردد. و مطمئن باشید اگر قیمت را به بازار بسپاریم به شرط اینکه دولت به دنبال جبران کسری بودجه از محل افزایش قیمت نباشد یعنی دست از رانت خواری به انحا مختلف بردارد به نفع همه تمام خواهد شد . یعنی همزمان با آزاد سازی نرخ دلار تعرفه های سنگین بر روی واردات به نفع شرکتهای دولتی ناکارآمد را حذف کند .در اینصورت با حذف تعرفه ها شرکت‌های ناکارآمد دولتی و خصولتی مجبور به سیاستگذاری صحیح ‌می‌شوند و در یک بازه زمانی 4 ساله خود را بازسازی می‌کنند اونوقت به جهت کارا بودن بازار نرخ دلار اهمیتی نخواهد داشت.»

 

3535

 

 

 

 

 

 

کلید واژه‌ها : بازار طلا و ارز - نرخ ارز - ارز -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۱۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمش طلا با چه دلاری حراج شد؟‌ + نمودار

طی بیست مرحله حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران بیش از ۲/۷ تن شمش طلا معامله شد که نرخ دلار محاسبه شده از قیمت شمش‌های طلا مبادله شده در مرکز مبادله اختلاف ۷ تا ۱۵ درصدی با قیمت روز دلار در بازار آزاد داشت.

به گزارش اکوایران، مرکز مبادله ایران بیست حراج حضوری شمش طلا طی سه ماه، ۲۷ دی تا ۴ اردیبهشت برگزار کرد و ۲۷۱۶ شمش طلای استاندارد با عیار حداقل ۹۹۵ در هزار معامله شد. میانگین قیمت شمش‌های طلای معامله‌شده طی این ۲۰ حراج مرکز مبادله، چهار میلیارد تومان به ثبت رسیده است.

علی سعیدی، مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران، در نخستین حراج شمش طلا عنوان کرد: قیمتی که در مرکز مبادله ایران مبنای مبادلات طلا خواهد بود، مبتنی بر عرضه و تقاضا است و مبادلات بر اساس پیشنهاد قیمت از سوی خریداران و پذیرفته شدن آن از سوی فروشندگان خواهد بود. او همچنین تاکید کرد که قیمت معاملات طلا در مرکز مبادله ایران به قیمت‌های روز نزدیک است.

بررسی نرخ دلار محاسبه شده از قیمت شمش‌های طلا معامله‌شده در مرکز مبادله و اختلاف آن با قیمت روز دلار در بازار آزاد نشان می‌دهد بیشترین اختلاف قیمت بین قیمت دلار در بازار آزاد (۶۶ هزار تومان) و نرخ دلار محاسبه شده از طریق قیمت شمش (حدود ۵۷ هزار و ۴۳۰ تومان) نیز با نزدیک به ۱۷ درصد در حراج هفدهم که در ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ برگزار شد، به ثبت رسید. 

 مرکز مبادله حراج شمش را با نرخ دلاری معادل ۵۰ هزار و ۵۷۰ تومان در ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲ آغاز کرد که اختلاف نزدیک به ۷ درصدی با قیمت روز دلار در بازار آزاد (۵۴ هزار و ۵۰ تومان) در آن روز داشت؛ که کمترین اختلاف قیمت موجود بود.

در بیستمین حراج مرکز مبادله که در چهار اردیبهشت صورت گرفت نیز قیمت روز دلار بازار آزاد (۶۴ هزار و ۳۰۰ تومان) اختلاف ۱۳ درصدی با دلار محاسبه شده از قیمت شمش (حدود ۵۶ هزار و ۸۶۰ تومان) داشت. 

این در حالی است که نرخ دلار رسمی اعلام شده از سوی مرکز مبادله ارز و طلا در این مدت در نیمه اول کانال ۴۰ هزار دلاری نوسان داشت و امروز در کانال ۴۴ هزار تومانی قرار دارد.

قرار است بیست‌ویکمین حراج شمش طلای استاندارد فردا یکشنبه ۹ اردیبهشت برگزار شود.

tags # طلا ، قیمت دلار سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان
  •  چرا دلار سقوط کرد؟
  • شمش طلا با چه دلاری حراج شد؟‌ + نمودار
  • قیمت عجیب و نجومی سنگ قبر دوباره سوژه کاربران شد + عکس
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟