Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛ علی امینی مسئول علم و فناوری بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف درباره ی آسیب شناسی روند حرکتی تشکل های دانشجویی اظهار کرد: تشکل ها باید دو نقطه ی مهم را هدف قرار دهند. اول دانشگاه، فضای پیرامون دانشگاه، اتفاقاتی که درون آن می افتد و دیگری فضای بیرون دانشگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اهمیت فضای دانشگاه کاملا روشن است. دانشگاه مبدا تمام تحولات جامعه است. تشکل ها باید به موضوع جهت گیری و مسیری که دانشجویان و اساتید می روند توجه کافی داشته باشند.

مسئول علم و فناوری بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: من معتقد هستم که تشکل ها باید در جهت اصلاح روند حرکتی دانشگاه ها نقش جدی داشته باشند. رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار تشکل های دانشجویی که در ماه رمضان برگزار شد نکته ی مهمی را فرمودند که دانشگاه محلی است که هم باید به علم توجه شود و هم به پرورش عالم و هم جهت گیری درست انجام شود. لازم است در دانشگاه ها جهت گیری ها اصلاح شود.

امینی درباره ی وضعیت دانشگاه ها افزود: دانشگاه های ما غالبا در مسائل علمی، دانشی و اساتید وضعیت راضی کننده ای دارند اما از لحاظ جهت گیری به سمت حل مسائل کشور، انقلابی بودن دانشگاه و داشتن دانشجویان مبارز چندان موفق نیستیم.

مسئول علم و فناوری بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف اضافه کرد: در بحث خروجی دانشگاه ها باید توجه داشته باشیم که افرادی شبیه مصطفی چمران ها باید به جامعه تحویل دهیم و تشکل ها باید در این زمینه جدی کار کنند تا این اتفاق در سطح دانشگاه بیفتد.

او تصریح کرد: باید فضای سالمی در دانشگاه ها ایجاد شود تا مدت زمانی که دانشجویان در دانشگاه می گذرانند در فضای سالمی تنفس کنند. نهایتا این موضوع به نفع کشور خواهد بود. دانشجویان بخش عمده ای از زندگی خود را در دانشگاه سپری می کنند در نتیجه سطح فرهنگی دانشگاه و سوق دادن دانشجویان به سمت درست بیار حائز اهمیت است.

امینی خاطر نشان کرد: آرمان گرایی دانشگاه ها بسیار مهم است و این موضوع باید نقطه ی اشتراک همه ی تشکل ها باشد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۱۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی آمریکا

دریافت 34 MB کد خبر 6090028

دیگر خبرها

  • اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
  • ستاره رژیم صهیونیستی در جهان رو به افول است
  • تشکل‌های دانشجویی غزه دوشادوش جنبش دانشگاهی تاریخ ساز در آمریکاست
  • حمایت دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی آمریکا
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • حمایت از اعتراضایات ضدصهیونیستی دانشگاهیان آمریکا
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد