Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهاردهمین کنفرانس ملی مهندسی ساخت و تولید ایران از 2 لغایت 4 آبان ماه 1396 در دانشگاه صنعتی اراک برگزار شد. حمیدرضا رضایی آشتیانی دبیر چهاردهمین کنفرانس ملی مهندسی ساخت و تولید ایران در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو با بیان اینکه این کنفرانس از 2 لغایت 4آبان ماه 1396در دانشگاه صنعتی اراک برگزار شد گفت: همانطور که از اسم این کنفرانس مشخص است بزرگترین گردهمایی مهندسان و صاحب نظران ساخت و تولید کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رضایی آشتیانی ادامه داد: اندیشمندان، محققان و صنعتگران این عرصه در کنفرانس ساخت و تولید جهت تبادل اطلاعات و ارائه دستاوردهای پژوهشی گردهم می‌آیند. دبیر چهاردهمین کنفرانس ملی مهندسی ساخت و تولید ایران با اشاره به هدف از برگزاری این کنفرانس افزود: هم اندیشی، توسعه علم و فناوری و رفع مشکلات صنعتی کشور و ارتقا سطح علمی دانشجویان و صنعتگران هم استفاده از فناوری‌های نوین از اهداف برگزاری کنفرانس ملی مهندسی ساخت و تولید است. وی با تاکید بر انتخاب شعار کنفرانس از روی شعار سال که «اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال» است و مبنای این کنفرانس بر اساس ساخت و تولید است اظهار کرد: شعار این کنفرانس «ساخت و تولید دانش بنیان، پشتوانه اشتغال پایدار» می‌باشد.
رضایی آشتیانی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی علوم دانش بنیان گفت: هدف ما در اصل بومی سازی فناوری است و به جای کپی برداری از صنعت دیگری بیشتر انتقال تکنولوژی و فناوری در دسترس داریم که این انتقال فناوری بدون بحث دانش بنیانی بدون بیس علمی و دانشگاهی ممکن نیست. دبیر چهاردهمین کنفرانس ملی مهندسی ساخت و تولید ایران با بیان اینکه در بحث تولید و صنایع وضعیت چندان خوبی در کشور موجود نیست و اشتغال ضمانت اجرایی خود را ندارد تصریح کرد: ساخت و تولید ما باید دانش محور و بر اساس دانش و قابلیت انتقال تکنولوژی داشته باشد که اگر این اتفاق بیفتد مطمئن خواهیم شد که یک اشتغال پایدار را در کشور خواهیم داشت. وی ضمن بیان اینکه شعار این کنفرانس دارای مولفه های اقتصاد مقاومتی است ادامه داد: حدود 10محور در این کنفرانس در نظر گرفته شده بود که تمامی فرآیند ساخت و تولید از مراحل اولیه تا حتی مباحث مدیریت و توسعه را شامل میشد.  
رضایی آشتیانی گفت: بخش سخنرانی کلیدی با سخنرانی اساتید برجسته کشور، بخش ارائه مقالات که حدود 350 مقاله به دبیرخانه رسیده بود و با دقت خاصی حدود 205مقاله پذیرفته شد که در 24نشست علمی این مقالات ارائه شد، بخش کارگاه های آموزشی و بخش میزگردها و پنل های تخصصی با برگزاری 5میزگرد رسمی و 2میزگرد غیررسمی از جمله بخش های برگزار شده در این کنفرانس بود. دبیر چهاردهمین کنفرانس ملی مهندسی ساخت و تولید ایران با اشاره به مسابقه اپ نویسی دانشجویی که 14گروه در این مسابقه شرکت کردند که در میان آنان 2گروه برتر شد افزود: بخش پایان نامه های برتر دانشجویی را در این کنفرانس که از آنان نیز به نحو شایسته ای تقدیر شد. وی با شاره به برگزاری نمایشگاه تخصصی در حاشیه برگزاری کنفرانس ملی کهندسی ساخت و تولید تصریح کرد: 17شرکت دارای فناوری‌های نوین و دانش بنیان در این نمایشگاه حضور داشتند و به ارائه دستاوردهای خود پرداختند. رضایی آشتیانی در پایان با بیان اینکه سیزدهمین کنفرانس ملی مهدسی ساخت و تولید در سال گذشته در دانشگاه هرمزگان برگزار شده بود گفت: در روز پایانی این کنفرانس تور صنعتی برگزار شد و شرکت کنندگان به بازدید از شرکت ماشین سازی اراک و بخش های مختلف آن پرداختند.


منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۲۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲۰ مقاله در سی‌امین کنفرانس بین المللی هسته‌ای ایران پذیرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، جواد کریمی‌ثابت پیش از ظهر دوشنبه در سی امین کنفرانس بین المللی هسته‌ای ایران و اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ اظهار کرد: این کنفرانس در سطح بین‌المللی و گسترده در حال برگزاری است و استقبال از این رویداد علمی مطلوب بوده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ مقاله برای این کنفرانس علمی ارسال شده است، تصریح کرد: از این تعداد ۴۲۰ مقاله با نظر داوران پذیرفته شده است.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه در جریان این کنفرانس ۳ روزه ۱۶ میزگرد و پنل تخصصی برگزار خواهد شد، گفت: این میزگردها در حوزه‌های گوناگون است و تمام فعالیت‌های هسته‌ای را پوشش خواهد داد.

وی با اشاره به اجرای ۱۰۰ سخنرانی در این کنفرانس سه روزه گفت: در مجموع بیش از ۵۰ سخنران خارجی خواهیم داشت که به شکل مجازی و حضوری در کنفرانس سخنرانی حضور دارند و به ارائه آخرین دستاوردهای علمی خود می‌پردازند.

کریمی ثابت با بیان اینکه نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در ۴ بخش سخنرانی‌های علمی، پوسترها، میزگردها و پنل‌های تخصصی و نمایشگاه جانبی برگزار می‌شود، تصریح کرد: از میزبانی اصفهان در این کنفرانس قدردانی می‌کنیم.

کد خبر 6098103

دیگر خبرها

  • نمایشگاه بیست‌وهشتم نفت، فرصتی برای پشتیبانی از تولید داخل و دانش‌بنیان‌ها
  • تولید و مصرف گاز در ایران سربه‌سر شده است
  • نقش ویژه مهندسی مکانیک سنگ را در توسعه کشور جدی بگیریم
  • حل مسائل کشور در حوزه زلزله‌های بزرگ ۵ کلانشهر ایران
  • ۴۲۰ مقاله در سی‌امین کنفرانس بین المللی هسته‌ای ایران پذیرفته شد
  • ایران میزبان یک رویداد علمی - هسته‌ای در سطح بین‌المللی است
  • نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز به کار کرد
  • قطع‌نامه‌ای در حوزه تاب‌آوری و مدیریت بحران برای مسئولان تدوین می شود
  • راهکارهای مقابله با زلزله تهران در نهمین کنفرانس زلزله‌شناسی
  • کارگروه تخصصی برای ساماندهی شبکه مهندسی پوشاک دانشگاه تشکیل می‌شود