Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار اصفهان گفت: چنانچه هرکدام از پروژه‌های شهرداری با میراث گران‌بهای اصفهان در تضاد باشد با جابه‌جایی یا حتی فراموش کردن آن پروژه، میراثی را که از گذشتگان برایمان باقی مانده حفظ می‌کنیم.

قدرت‌الله نوروزی در حاشیه بیست ‌وسومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با حضور در غرفه ایسنا با اشاره به رویکردهای خود در تصدیگری شهرداری اصفهان اظهار کرد: در برنامه‌ای ۱۲۰ صفحه‌ای که به شورای شهر ارائه شد، هشت محور اصلی مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخستین محور مطرح در برنامه‌های شهرداری گردشگری است، اما برای اینکه اصفهان بتواند به عنوان یک جهان‌شهر مطرح باشد باید همه ابزار و لوازم دست به دست یکدیگر دهند. هوای پاک، محیط زیست سالم و شاداب، زاینده رود جاری و ترافیک روان از جمله ابزار مورد نیاز گردشگری است.

وی ادامه داد: بنابرین دیگر محورها گرچه در اولویت نخست نیست، اما برای دستیابی به نخستین اولویت لازم هستند.  در مرکز شهر باید ترافیک روان و حمل‌ونقل عمومی کارا باشد. به همین دلیل تکمیل همه ایستگاه‌های متروی اصفهان را با جدیت دنبال می‌کنیم. محیط زیست اصفهان، رودخانه زاینده رود و ریزگردهایی که از تالاب خشک گاوخونی وارد اصفهان می‌شود از دیگر دغدغه‌های مطرح است.

شهردار اصفهان افزود: اصفهان باید از همه توانمندی‌ها و هویت خود برای جذب گردشگری استفاده کند. میدان امام (ره) و عالی‌قاپو تنها بخشی از جاذبه‌های اصفهان ‌هستند. اصفهان می‌تواند توجه همه جهان را به‌خود جلب کند و تبدیل به یکی از کانون‌های گردشگری شود.

نوروزی در پاسخ به سوالی مبنی بر رویکرد شهرداری اصفهان در برخورد پروژه های شهری و آثار تاریخی گفت: گاهی ممکن است پروژه‌های مهم شهرداری اصفهان با دسته‌ای از میراث و یادمان‌های تاریخی و هویتمند اصفهان تلاقی داشته باشد. چنانچه هرکدام از پروژه‌های شهرداری با میراث گران‌بهای اصفهان در تضاد باشد با جابه‌جایی یا حتی فراموش کردن آن پروژه، میراثی را که از گذشتگان برایمان باقی مانده حفظ می‌کنیم.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم پروژه‌ای را در اصفهان اجرا کنیم که با دستاوردهای اصلی شهر در تقابل باشد قطعا به بیراهه رفته‌ایم و کار صحیح حذف آن پروژه است تا اجازه وارد آمدن هرگونه خدشه‌ای به آن پروژه داده نشود. اما گاهی منافع عمومی با منافع خصوصی یک عده در تضاد قرار می‌گیرد. در این مواقع باید منفعت عمومی را از منفعت خصوصی مهم‌تر بدانیم و در عین حال رضایت شخصی که منافع او در خطر است را تا جای ممکن حاصل کنیم.

شهردار اصفهان با اشاره به اهمیت استفاده از جوانان در مدیریت شهری گفت: اعتقاد دارم تحولی ایجاد نخواهد شد مگر با جوانگرایی و استفاده از جوانان توانمند و خلاق. جوانان روحیه تحول خواهی، تغییر، ارتقا و پیشرفت دارند. تا جایی که مقدور باشد و تجربه شرطی بنیادین نباشد از جوانان استفاده خواهم کرد.

نوروزی ادامه داد: جوانان با دانش جدیدی که دارند و با تکیه بر ارتباطی که با قشر جوان دارند می‌توانند راه‌های چندساله را در مدتی بسیار کوتاه طی کنند و به جایی برسند که ذخیره‌ای برای مدیریت‌های کلان آینده باشند. اما نیت کرده‌ام تا جایی که بتوانم تنها از جوانان استفاده کنم. بعد از دوره چهارساله من شما افرادی را خواهید دید که امروز جوان هستند اما بعد از این دوره مدیران با تجربه‌ای شده‌اند.

وی در رابطه با رویکرد شهرداری اصفهان در ارتباط با رسانه ادامه داد: به هیج عنوان دوست نداریم ارتباط شهرداری با رسانه، ارتباطی ناسالم باشد و تلاش می‌کنیم ارتباط با اهالی رسانه ارتباطی سالم و دوسویه داشته باشند. رسانه یکی از ارکان مهم توسعه مشارکت مردمی و بهبود مردم‌سالاری شهری است. منشا بسیاری از تحولات، به خصوص تحولات اجتماعی و فرهنگی را در جامعه از رسانه می‌دانم و باید با نقشی نقاد و مبتنی بر واقعیات به فعالیت بپردازد.

شهردار اصفهان افزود: تا جایی که نقد رسانه‌ها ناشی از بازی‌های سیاسی و در تلاش برای تخریب دستاوردها به شکلی ناجوانمردانه نباشد از آن‌ها استقبال می‌کنم. اما در صورتی که رسانه‌ای به قصد جانبداری هدفمند از گروهی خاص به تخریب بپردازد و از نقش حقیقی رسانه دور شده باشد به شکلی قانونی و حقوقی با آن برخورد خواهد شد. 

نوروزی با اشاره به اجلاس شهرداران کلانشهرها گفت: کلانشهرهای اصلی ایران پنج یا شش شهر هستند. در دولت قبلی آن را به پانزده یا شانزده شهر رساندند که ملاک درستی نیست. جلسه بسیار خوبی با شهرداران کلانشهرها داشتیم. مشکلات مشترکی مطرح شد و به دنبال انتخاب راهکارهای واحدی هستیم. شهردار تهران در هیئت دولت شرکت خواهند کرد و دیگر کلانشهرها ایشان را نماینده خودشان می‌دانند.

وی افزود: درد همه کلانشهرها مشترک است. قرار بر این است که کلانشهرها نیز با دولت و نمایندگان جلسه داشته باشند. با هم‌اندیشی کلانشهرها شاید مشکلات با سرعت بیشتری رفع شود. همچنین معتقد هستم که شهرداری‌ها به عنوان حکومت‌های محلی می‌توانند تعاملات بین‌المللی دولت را بهبود ببخشند. گاهی دولت‌ها به هم اعتماد نمی‌کنند اما دولت‌های محلی و شهرها می‌توانند گره‌های کور میان دولت‌ها را باز کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۴۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند اجرای عملیات پروژه تأمین آب آشامیدنی منطقه جنوب استان بررسی شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به پروژه تأمین آب آشامیدنی منطقه جنوب استان، گفت: این پروژه بر اساس تخصیص و مجوزهای وزارت نیرو و سازمان محیط زیست در حال مطالعه و اجرا است و به جز تأمین بخشی از آب آشامیدنی مردم، در حوزه‌های مختلف باعث رونق منطقه خواهد شد.

مهران زینلیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در سمیرم، اظهار کرد: در جریان این سفر روند تکمیل برخی از پروژه‌های زیرساختی شهرستان که از مصوبات سفر استانی ریاست جمهوری و سفر شهرستانی استاندار اصفهان هستند، مورد پیگیری قرار گرفت.

وی افزود: روند اجرای یکی از پروژه‌های تأمین آب استان و شهر اصفهان نیز بررسی شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه این پروژه تأمین کننده آب آشامیدنی منطقه جنوب استان است، عنوان کرد: این پروژه بر اساس تخصیص و مجوزهای وزارت نیرو و سازمان محیط زیست در حال مطالعه و اجرا است و بر این باور هستیم که به جز تأمین بخشی از آب آشامیدنی مردم، در حوزه‌های مختلف باعث توسعه گردشگری شهرستان سمیرم نیز خواهد شد.

وی ادامه داد: اولویت استفاده از نیروی مورد نیاز این طرح‌ها با مردم شهرستان سمیرم است که همین امر منجر به اشتغالزایی و رونق خدمت‌رسانی در شهرستان خواهد شد.

زینلیان با اشاره به اینکه امیدوار هستیم این پروژه بتواند فتح باب مناسبی برای توسعه شهرستان باشد، خاطرنشان کرد: در مطالعات انجام شده برای اجرای این پروژه، مطالبات مردم شهرستان نیز در نظر گرفته شده است که از سنوات گذشته به دلیل محدودیت منابع نادیده گرفته شده بود.

وی تأکید کرد: پایدار شدن جریان آب که به واسطه این پروژه اتفاق خواهد افتاد این امکان را می‌دهد که در حقوق مردم و محیط زیست منطقه اتفاقات مناسبی بیفتد و برای کشاورزانی که تخصیص خودشان را از وزیر نیرو و جهاد کشاورزی گرفته‌اند کمک می‌کند که حقوق مردم به نحو شایسته تأمین شود.

کد خبر 751241

دیگر خبرها

  • روند اجرای عملیات پروژه تأمین آب آشامیدنی منطقه جنوب استان بررسی شد
  • هزینه ۱۲ هزار میلیارد تومانی منوریل قم / چالش عبور از مقابل حرم حضرت معصومه (س) حل نشد
  • ۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگترین پروژه شهرداری می‌گذرد؛ برج‌های دو قلو چالش مدیران شهرکرد
  • ۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگ ترین پروژه شهرداری می گذرد برج های دو قلو چالش مدیران شهرکرد
  • روان آب‌ها شهر یزد به درون قنوات هدایت نمی‌شود
  • نتانیاهو از رفتن به زندان جان به در برد
  • افزایش ارتفاع تأسیسات شهری در پروژه قائم-رحمت-احمدی
  • سرنوشت «تلخ» کارخانه‌ای که «موزه» نشد/«ریسباف» فقط «دست به دست» می‌شود!
  • بهسازی آسفالت آرامستان بهشت معصومه (س) قم
  • بازدید از بزرگترین پروژه پل‌سازی شیراز تا تقاطعی که دسترسی به حرم شاهچراغ را تسهیل می‌کند