Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@16:49:29 GMT

۳ تصمیم مهم برای حل مشکل کاسپینی‌ها+ جزئیات

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۳۵۴۳۴

۳ تصمیم مهم برای حل مشکل کاسپینی‌ها+ جزئیات

محمدرضا تابش عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای پول و اعتبار، با بیان اینکه اخیراً مقام معظم رهبری بخشی از مسائل مربوط به مؤسسات مالی و اعتباری را به سران سه قوه ارجاع داده بودند، گفت: اخیراً سران سه قوه با محوریت حل مشکل سپرده‌گذاران کاسپین جلسه‌ای داشتند.

وی با ابراز اینکه در جلسه سران قوا تصمیم گرفته شده بود تا سقف 100 میلیون پول سپرده گذاران پرداخت شود، ادامه داد: با مجوز شرعی که سران قوا گرفته‌اند مقرر شده تا سقف 200 میلیون پول سپرده‌گذاران پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم اردکان در مجلس با تصریح به اینکه با شکایت برخی از سپرده‌گذاران به قوه قضائیه منابع مالی مؤسسات مالی که دچار مشکل شده‌اند توقیف شده و امکان پرداخت این 200 میلیون‌ها امکان ندارد، اظهار داشت: مقرر شده که لیست حساب‌های مؤسسات مالی به قوه قضائیه اعلام شود تا قوه قضائیه حکم به رفع توقیف اموال مؤسسات مالی بدهد تا پول سپرده‌گذاران تا سقف 200 میلیون مسترد شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اعلام اینکه با پیشنهاد رئیس قوه قضائیه هیئتی مرکب از هیئت تصفیه مؤسسه مالی فرشتگان، هیئت مدیره کاسپین، یک نماینده مجلس، یک نماینده از دادستانی کل کشور، رئیس دادسرای مالی (آقای پسندیده) و  معاون نظارت بانک مرکزی برای حل مشکل سپرده گذاران تشکیل شده است، اضافه کرد: این هیئت قرار است وضعیت بدهی‌ها به سپرده گذاران و اموال مؤسسه مالی فرشتگان را که قرار است به مؤسسه مالی کاسپین برای پرداخت پول سپرده‌گذاران واگذار شود مشخص کند.

عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار با اعلام اینکه اولین جلسه این هیئت تشکیل و در آن جلسه به سه تصمیم رسیده شد، افزود: اولین تصمیم این بوده که اموالی که در  قیمت‌گذاری‌های انجام‌شده بین مؤسسات مالی فرشتگان و کاسپین  توافق طرفینی حاصل شده است نقل و انتقال آنها انجام شود تا این مورد یکی از مبناهای تصفیه پول سپرده‌گذاران باشد.

تابش با بیان اینکه در بخشی از اموال، توافقی بر سر قیمت  بین دو مؤسسه مالی کاسپین و  فرشتگان وجود ندارد که بر مبنای تصمیم دوم مقرر شده صورت این اموال آورده شود تا در هیئتی که تشکیل شده تعیین تکلیف شوند.

وی تصریح کرد: برخی از سپرده‌گذاران نیز حاضر هستند برخی از اموال مؤسسات مالی فرشتگان و کاسپین را به‌صورت تهاتری و با قیمت بالاتر از نرخ تعیین‌شده بردارند که در تصمیم سومی که گرفته شده مقرر شده لیست این اموال نیز آورده شود تا تعیین تکلیف شوند.

نماینده مردم اردکان در مجلس از برگزاری جلسه دوم هیئت تشکیل‌شده درباره حل مشکل سپرده گذاران کاسپین در هفته آینده خبر داد.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۵۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب صحبت‌های غضنفری درباره وعده مالی و کمیسیون‌ها

آفتاب‌‌نیوز :

حبیب‌زاده که در این جلسه حاضر بوده، در ادامه به آنچه در این جلسه اتفاق افتاده اشاره کرد و گفت: «آنچه بوده توضیحات اینجانب درباره اعتقادم به مدیریت آقای قالیباف بوده که آقای غضنفری در این میان از آن مقام محترم اجرایی درخواست کرد که درباره عدم تصویب طرح صیانت و فضای مجازی از رئیس محترم مجلس سوال کند، من یک سرباز حضرت آقا و فردی بدون وابستگی به هیچ جریانی هستم و آقای غضنفری را هم فردی دلسوز دیدم، اما روایت ایشان صحیح نیست».

این نماینده منتخب مجلس دوازدهم در پایان تصریح کرد: «در آن جلسه آن مسئول مربوطه از آقای غضنفری مدارکش را گرفت و کار‌های کارت تردد ایشان به مجلس را برایش انجام داد و خیلی هم احترامش کرد و حرف‌های وعده مالی و کمیسیون غیرواقعی هست، در آستانه آغاز کار مجلس دوازدهم بدون حاشیه‌ها باید دنبال خدمت بی منت به مردم و فداکاری برای انقلاب و مردم باشیم».

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • پیدا و پنهان پول پاشی آمریکا برای مثلث نیابتی
  • چرا شرکت‌ها مشکل تامین مالی دارند؟
  • تکذیب صحبت‌های غضنفری درباره وعده مالی و کمیسیون‌ها
  • قطب گردشگری، ترمینال خارجی ندارد
  • تکذیب صحبتهای غضنفری درباره‌ وعده مالی و کمیسیونها
  • لایحه افزایش تعطیلات نهایی می‌شود یا فراموش؟
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می شود یا فراموش؟
  • مزایده اموال شناسایی شده متهم پرونده کثیرالشالکی بهمئی
  • توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در فارس
  • خبرهای جدید از افزایش تعطیلات آخر هفته از زبان یک نماینده مجلس