Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه عبری زبان در راستای تلاش برای تبرئه کردن دولت تل‌آویو از دست داشتن در ترور نافرجام ابو نعیم، فرمانده نیروهای امنیتی غزه، مدعی شد که این ترور از سوی گروه تروریستی داعش ترتیب داده شد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه رای الیوم، روزنامه عبری زبان " یدیعوت آحارونوت " به نقل از منابعی "آگاه" در نوار غزه مدعی شد که فرضیه دستگاه‌ امنیتی غزه که تحقیقات درخصوص این ترور برای بازداشت عاملان آن را آغاز کرده، آن است که گروه تروریستی داعش مسئول این ترور ناموفق است نه اسرائیل!

نکته قابل توجه در این زمینه آن است که رهبران حماس در اظهارات اولیه خود پس از این ترور از اسرائیل نام نبردند و تنها اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اسرائیل را مسئول ترور ناکام عالی‌ترین مسئول امنیتی نوار غزه دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یدیعوت آحارونوت به نقل از منابعی امنیتی که آنها را مسئولانی عالی رتبه در تل‌آویو معرفی کرد هم نوشت، ابونعیم از مهمترین فرماندهان امنیتی غزه است که داعش را در نوار غزه تحت تعقیب و کنترل دارد و ترور ناکام او در واقع پاسخی به بازداشت ده‌ها تن از سلفی‌ها و تکفیری‌ها در نوار غزه است که با داعش هم‌پیمان هستند.

این منابع افزودند، طبق گفته‌های منابع امنیتی اسرائیل حدود یک ماه قبل نیروهای امنیتی وابسته به حماس فردی به نام نورعیسی را که گمان می‌رود رهبر داعش در غزه است، به همراه تعداد دیگری از مسئولان برجسته داعش در غزه بازداشت کردند.

قبلا هم گفته شده بود که دستگاه امنیتی نوار غزه در ششم ماه جاری میلادی موفق به بازداشت یکی از رهبران داعش در غزه پس از تعقیب و گریزی تقریبا یک ساله به همراه چهار تن دیگر شد.

منابع رسانه‌ای اعلام کردند که این رهبر داعشی همان نورعیسی است که از بیش از یکسال قبل تحت تعقیب دستگاه امنیتی بوده است و به همراه چهار تن دیگر وابسته به گروهی موسوم به "نوادگان صحابه در بیت‌المقدس" بازداشت شد. این اشخاص در پی یورش نیروهای امنیتی نوار غزه به منزلی واقع در نزدیکی مرزهای مشترک فلسطین و مصر در شهر رفح بازداشت شدند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت در ادامه به عملیات انتحاری بی‌سابقه‌ داعش که حدود یک ماه قبل علیه نیروهای امنیتی مستقر در مرزهای غزه و شبه جزیره سینا انجام شد، اشاره کرد.

جنبش فتح "در اقدامی بی‌سابقه" ترور ابونعیم را محکوم کرد، همچنین رامی حمدلله، نخست وزیر فلسطین نیز این ترور را محکوم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۵۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه ده‌ها نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرد

علی یرلیکایا، وزیر کشور ترکیه در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که مقامات این کشور ۴۱ نفر را که مظنون به ارتباط با داعش بودند دستگیر کرده‌اند.

به گزارش رویترز، این افراد در عملیاتی سراسری در ۱۲ استان ترکیه بازداشت شده‌اند. 

پیش از این، پلیس ترکیه در روز دوشنبه اعلام کرد که هشت نفر را به اتهام ارتباط با گروه تروریستی داعش دستگیر کرده و تعداد کل بازداشت‌ها در یک هفته را به بیش از ۱۰۰ نفر رسانده است.

مقامات تاکنون از شفاف‌سازی در خصوص ملیت افراد دستگیر شده، خودداری کرده‌اند. 

سازمان رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه می‌گوید مظنونان قصد داشتند در تظاهرات روز کارگر که قرار است امروز در استانبول برگزار شود، عملیات بمب‌گذاری انجام دهند.

گفتنی است، ترکیه پس از حمله تروریستی به کلیسای استانبول و حمله به یک سالن کنسرت در روسیه که نزدیک به ۱۵۰ کشته بر جای گذاشت، عملیات علیه داعش را تشدید کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل داعش

دیگر خبرها

  • ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • ترکیه ده‌ها نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرد
  • عوامل توطئه ترور وزیر مسکن پاکستان کشته شدند
  • یدیعوت آحارانوت: موج ضد اسرائیلی به خاور دور رسیده است
  • تحلیلگر اسرائیلی:زمان آن رسیده تا این جنگ متوقف شود/ دیوان کیفری در حال آماده شدن برای صدور حکم بازداشت نتانیاهو/ یدیعوت آحارانوت: این نتانیاهو است که توافق مبادله اسرا را به تاخیر می‌اندازد+ عکس و فیلم
  • کشته شدن 2 فرمانده ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه
  • عامل جنایت گاندی نمی‌دانست قاتل است | گفت و گو با متهم
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه