Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرج-ایرنا- عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به تاثیرگذاری بانوان در جامعه ، گفت: افزایش برنامه های توانمند سازی برای بانوان دراین کلانشهر ضروری است.

به گزارش ایرنا، سارا دشت گَرد در همایش سلامتِ روان که به همت اداره ترویج سلامت اجتماعی شهرداری کرج در سالن اجتماعات دانشکده فنی و حرفه ای دانشگاه 17 شهریورکرج برگزار شد، با اشاره به نقش زنان در رشد سلامت اجتماعی جامعه، اظهار داشت: با وجود آنکه زنان نقش ویژه ای در رشد جوامع دارند، اما در کشورمان به سلامت روان آنان کمتر از کشورهای توسعه یافته یا در حال توسعه، توجه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: زنان به عنوان اساسی ترین عناصر بنیادین جوامع، نقش بسیار تعیین کننده ای در انگیزش ها، خیزش ها و شکل گیری شخصیتی و رفتارهای جامعه خود دارند به همین خاطر توجه به سلامت روان زنان بسیار حیاتی و حائز اهمیت است.
دشت گرد با اشاره به تعریف سلامت روان، خاطر نشان کرد: بنابر تعریف های سازمان بهداشت جهانی، سلامت روان یعنی اینکه فرد بتواند فعالیت های روزمره خود را به خوبی انجام داده، با افراد و دنیای پیرامون خود (خانواده) ارتباط مناسب برقرار کرده و توانایی کنترل احساسات خود را داشته باشد.
رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: درواقع صاحب نظران ارتقاء سلامت زنان را اینگونه بیان کردو اظهار داشت: فرایند توانمندسازی باید به گونه ای باشد که زنان بتوانند نه تنها در سلامت خود، بلکه در سلامت اطرافیان خود نیز موثر باشند.
عضو شورای اسلامی شهر کرج نقش خانواده ها را در سلامت اجتماعی و روان موثر دانست و گفت: سلامت هر جامعه ای در گروی سلامت خانواده است.
دشت گرد بیان کرد: خانواده بهترین مکان برای رشد عاطفی و جسمانی کودکان و فضایی برای رفاه بزرگسالان است.
7410/ 6155خبرنگار:مژگان السادات سجادی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۵۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به سلامت روان نیروهای وظیفه باید توجه ویژه‌ای شود

محمد پر دل معاون هماهنگ کننده امداد و بهداد فراجا در آئین گرامیداشت روز روانشناس  با تبریک هفته سلامت و روز نهم اردیبهشت روز روانشناس اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم در راستای فعالیت روانشناسی خدمات خوبی را به جامعه هدف ارائه کنیم.

او تصریح کرد : شبکه بهداشت روان هر جا که پلیس است  حضور دارد و در همین راستا  دفتر سلامت روان بهداشت و روان افتتاح شده و در تمامی استان ها به فعالیت می‌پردازند.

پردل گفت:  به اقداماتی که در حال حاضر  انجام می دهید اکتفا نکنید و برای توسعه آن تلاش کنید.

معاون هماهنگ کننده امداد و بهداد فراجا بیان کرد:  به حوزه روانشناسی نیروهای وظیفه باید توجه ویژه‌ای شود و افرادی که دارای مشکل هستند به سربازی اعزام نشوند.

او  با عنوان اینکه اگر  فرد دارای اختلال به سربازی اعزام شود هر اتفاقی که رخ دهد برگردن ما است، تصریح کرد:  با مسئولیت پذیری و تعهد اخلاقی باید در مراحل مختلف سلامت روان سرباز توجه شود.

پردل با اشاره به اینکه کنترل رفتاری و روحی نیروهای وظیفه در مرحله آموزش به دلیل اینکه  وضعیت زندگی فرد تغییر می کند بسیار حائز اهمیت است، افزود: در این مرحله روانشناس باید حتما دقت و نظارت کند و وقت بگذار  که  در صورت بروز مشکل اعلام کرده و  وضعیت آنها را رصد کند.

معاون هماهنگ کننده امداد و بهداد فراجا بیان کرد: در حوزه استخدامی نیز باید اختلالات انطباقی و شرایط روحی افراد برای حضور در پلیس، سپاه و ارتش توجه شود و در غیر این صورت مانع ورود افراد شوند.

او  گفت: روانشناسان به گروه های مختلف فراجا از  جمله نظام وظیفه، نیروهای قراردادی و استخدامی ها و بازنشستگان خدمات ارائه می کنند و مورد سنجش قرار می دهد.

پردل بیان کرد : دفاتر سلامت باید به مراکز امن به نیروها و خانواده هایشان تبدیل شود و فعالیت ها به گونه ای انجام شود که افراد به این مراکز اعتماد کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • بازوان توانمند کارگران تضمین کننده توسعه و رونق تولید در جامعه است
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
  • سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی از وجوه مهم سلامت
  • هدف بنیادعلوی توانمند سازی وایجاد درآمدپایداربرای اقشار ضعیف است
  • بهره مندی بیش از ۱۷۷ هزار نفر از خدمات روانشناسی
  • به سلامت روان نیروهای وظیفه باید توجه ویژه‌ای شود
  • حفظ کیان خانواده سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد