Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@23:24:20 GMT

گرمای هوای پائیزی در مازندران رکورد شکست

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۳۷۳۷۲

گرمای هوای پائیزی در مازندران رکورد شکست

ساری - ایرنا - گرمای هوای پائیزی در مازندران در هشتمین روز از ماه آبان رکورد شکست و با پیشی گرفتن 5 درجه ای از پیش بینی های هواشناسی ، عقربه دماسنج را به 36 درجه بالای صفر در بعضی از مناطق رساند .

هواشناسی مازندران پیش بینی کرده بود که دمای هوای استان طی روزهای یکشنبه (دیروز) و دوشنبه (امروز) در گرم ترین زمان به 31 درجه سانتی گراد بالای صفر برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دیروز دمای هوا در منطقه کوهستانی سوادکوه به 32 درجه رسید که یک درجه بیشتر از پیش بینی بود و امروز نیز دمای 33 درجه برای بسیاری از مناطق استان محقق شد و در بعضی مناطق مانند دشت ناز ساری به 36 درجه رسید.
بیشترین دمای ثبت شده در مازندران برای ماه آبان در سال های گذشته 34 درجه بود .
** هوای تابستانی
رئیس گروه پیش بینی و پیش آگاهی هواشناسی مازندران ظهر امروز به خبرنگار ایرنا گفت : ایستگاه های هواشناسی استان در دشت ناز ساری ، ساری ، قراخیل قائمشهر و آمل به ترتیب دمای هوای 36 ، 35 ، 33 و 32 درجه سانتی گراد را ثبت کرده اند.
اصغر بسطامی با اشاره به اینکه ثبت گرمای 36 درجه برای ماه آبان در مازندران دستکم در سال های اخیر سابقه نداشته است ، افزود : بیشترین دمای ثبت شده ماه آبان با 34 درجه مربوط به سال 78 در بابلسر بود.
وی گفت : امروز با ثبت دمای 35 و 36 درجه سانتی گراد بالای صفر ، شهروندان مازندرانی در بسیاری ازمناطق استان هوای تابستانی را تجربه می کنند.
بسطامی پیش بینی کرد که افزایش دمای هوا در مناطقی همچون قائمشهر ، ساری و آمل تا ساعاتی دیگر ادامه یابد و احتمالا یک تا 2 درجه بیشتر خواهد شد.
وی با اظهار این که دمای هوا در مناطق کوهستانی در حال حاضر بر مدار 30 تا 33 درجه می چرخد ، گفت که دمای هوا در این مناطق نیز تا ساعتی دیگر بیشتر افزایش خواهد یافت .
نقشه اعلام لحظه ای دمای هوا در وب سایت هواشناسی مازندران هم نشان می دهد که ظهر امروز دمای هوا در منطقه کوهستانی پل سفید در سوادکوه به 31 درجه و در منطقه کوهستانی ' کیاسر ' در جنوب شهر ساری به 33 درجه سانتی گراد بالای صفر رسیده است .
** پایداری سامانه گرم تا امشب
رئیس گروه پیش بینی هواشناسی مازندران با اعلام این که روند افزایشی دمای هوای استان تا امشب ادامه دارد ، وزش بادهای گرم نیز برای ارتقاعات غربی استان متصور است .
وی اضافه کرد : با شمالی شدن جریانات هوا شرایط جوی تغییر کرده و دمای هوای مازندران از فردا کاهش می یابد و پیش بینی می شود که به کمتر از 30 درجه برسد .
بسطامی ادامه داد : کاهش دما حتی در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته بر روی درجه 21 و 22 سانتی گراد می ایستد و مردم مازندران و مسافران هوای پائیزی را در تعطیلات آخر هفته شاهد خواهند بود .
** نخستین آتش سوزی در جنگل
در حالی که هواشناسی و منابع طبیعی مازندران از ابتدای هفته جاری نسبت به احتمال وقوع آتش سوزی با توجه به گرمای هوا و کاهش رطوبت در مناطق جنگلی و مرتعی هشدار داده بودند ، گزارش های رسمی حاکیست که جنگل های منطقه کوهستانی آمل از دیشب دچار آتش سوزی شد.
بخشدار امامزاده عبدالله آمل امروز اعلام کرد که با وجود اعزام آتش نشانان و نیروهای امدادی از بامداد امروز به منطقه برای خاموش کردن آتش ، سخت گذر بودن ارتفاعات سبب شد تا رسیدن آنان به منطقه با تاخیر مواجه شود.
آتش سوزی در ارتفاعات بالای یکهزار و 200 متری رخ داد و دود ناشی از آن از داخل شهر آمل قابل مشاهده است.
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشاردهنده : حسن فلاحتی
2096/1654

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۷۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی رگبار باران در شمال و باد شدید در شرق استان کرمان

ایسنا/کرمان کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: امروز و فردا در مناطق مرکزی، برخی مناطق شمالی و جنوب شرقی استان به ویژه ارتفاعات و مناطق کوهپایه‌ای ضمن افزایش ابر، احتمال رگبار باران وجود دارد.

فهیمه راستی در گفت و گو با ایسنا درباره وضعیت جوی استان کرمان اظهار کرد: طی امروز و فردا در مناطق جنوب شرقی، برخی مناطق مرکزی و نیمه غربی استان وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان کرمان گفت: روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری، جوی نسبتاً پایدار و آرام برای اکثر مناطق استان مورد انتظار است.

وی با اشاره به اینکه دمای هوای شهر کرمان صبح امروز ۹ درجه سانتیگراد بود و در گرم‌ترین ساعات به ۱۸ درجه می‌رسد، بیان کرد: لاله زار صبح امروز با دمای یک درجه زیر صفر سردترین و منوجان طی ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۴ درجه، گرم ترین نقطه استان بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش چند درجه‌ای دمای هوا در اردبیل پیش‌بینی می‌شود
  • افزایش دمای هوا در آذربایجان‌غربی
  • پیش‌بینی رگبار باران در شمال و باد شدید در شرق استان کرمان
  • پیش بینی هواشناسی کشور 8 و 9 اردیبهشت 1403 / ورود سامانه بارشی جدید
  • پیش بینی وزش شدید باد در زنجان
  • هواشناسی؛ سامانه بارشی از سه‌شنبه وارد کشور می شود
  • پیش‌بینی آب و هوای تهران طی روزهای آینده
  • پایداری گرمای هوا در گیلان
  • افزایش دمای هوای در زنجان
  • ادامه گرمای هوا اواسط هفته در گیلان