Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@11:46:07 GMT

گرمای هوای پائیزی در مازندران رکورد شکست

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۳۷۵۲۹

گرمای هوای پائیزی در مازندران رکورد شکست

هواشناسی مازندران پیش بینی کرده بود که دمای هوای استان طی روزهای یکشنبه (دیروز) و دوشنبه (امروز) در گرم ترین زمان به 31 درجه سانتی گراد بالای صفر برسد.
دیروز دمای هوا در منطقه کوهستانی سوادکوه به 32 درجه رسید که یک درجه بیشتر از پیش بینی بود و امروز نیز دمای 33 درجه برای بسیاری از مناطق استان محقق شد و در بعضی مناطق مانند دشت ناز ساری به 36 درجه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بیشترین دمای ثبت شده در مازندران برای ماه آبان در سال های گذشته 34 درجه بود .
** هوای تابستانی
رئیس گروه پیش بینی و پیش آگاهی هواشناسی مازندران ظهر امروز به خبرنگار ایرنا گفت : ایستگاه های هواشناسی استان در دشت ناز ساری ، ساری ، قراخیل قائمشهر و آمل به ترتیب دمای هوای 36 ، 35 ، 33 و 32 درجه سانتی گراد را ثبت کرده اند.
اصغر بسطامی با اشاره به اینکه ثبت گرمای 36 درجه برای ماه آبان در مازندران دستکم در سال های اخیر سابقه نداشته است ، افزود : بیشترین دمای ثبت شده ماه آبان با 34 درجه مربوط به سال 78 در بابلسر بود.
وی گفت : امروز با ثبت دمای 35 و 36 درجه سانتی گراد بالای صفر ، شهروندان مازندرانی در بسیاری ازمناطق استان هوای تابستانی را تجربه می کنند.
بسطامی پیش بینی کرد که افزایش دمای هوا در مناطقی همچون قائمشهر ، ساری و آمل تا ساعاتی دیگر ادامه یابد و احتمالا یک تا 2 درجه بیشتر خواهد شد.
وی با اظهار این که دمای هوا در مناطق کوهستانی در حال حاضر بر مدار 30 تا 33 درجه می چرخد ، گفت که دمای هوا در این مناطق نیز تا ساعتی دیگر بیشتر افزایش خواهد یافت .
نقشه اعلام لحظه ای دمای هوا در وب سایت هواشناسی مازندران هم نشان می دهد که ظهر امروز دمای هوا در منطقه کوهستانی پل سفید در سوادکوه به 31 درجه و در منطقه کوهستانی ' کیاسر ' در جنوب شهر ساری به 33 درجه سانتی گراد بالای صفر رسیده است .
** پایداری سامانه گرم تا امشب
رئیس گروه پیش بینی هواشناسی مازندران با اعلام این که روند افزایشی دمای هوای استان تا امشب ادامه دارد ، وزش بادهای گرم نیز برای ارتقاعات غربی استان متصور است .
وی اضافه کرد : با شمالی شدن جریانات هوا شرایط جوی تغییر کرده و دمای هوای مازندران از فردا کاهش می یابد و پیش بینی می شود که به کمتر از 30 درجه برسد .
بسطامی ادامه داد : کاهش دما حتی در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته بر روی درجه 21 و 22 سانتی گراد می ایستد و مردم مازندران و مسافران هوای پائیزی را در تعطیلات آخر هفته شاهد خواهند بود .
** نخستین آتش سوزی در جنگل
در حالی که هواشناسی و منابع طبیعی مازندران از ابتدای هفته جاری نسبت به احتمال وقوع آتش سوزی با توجه به گرمای هوا و کاهش رطوبت در مناطق جنگلی و مرتعی هشدار داده بودند ، گزارش های رسمی حاکیست که جنگل های منطقه کوهستانی آمل از دیشب دچار آتش سوزی شد.
بخشدار امامزاده عبدالله آمل امروز اعلام کرد که با وجود اعزام آتش نشانان و نیروهای امدادی از بامداد امروز به منطقه برای خاموش کردن آتش ، سخت گذر بودن ارتفاعات سبب شد تا رسیدن آنان به منطقه با تاخیر مواجه شود.
آتش سوزی در ارتفاعات بالای یکهزار و 200 متری رخ داد و دود ناشی از آن از داخل شهر آمل قابل مشاهده است.
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشاردهنده : حسن فلاحتی
2096/1654

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۷۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی هفته ای سرد و بارانی را پیش رو خواهد داشت

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت:  از عصر روز یکشنبه هفته جاری با افزایش حجم ابر در آسمان خراسان رضوی، به تدریج شاهد کاهش نسبی دما خواهیم بود و دمای شبانه در برخی از مناطق سردسیر نزدیک به صفر درجه خواهد شد .     سارا حکمی افزود: بارش باران نیز از اواسط هفته جاری بیشتر نقاط را فرا می گیرد که با توجه به سرد بودن هوا، احتمال بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی دور از انتظار نخواهد بود.   وی افزود: بارش ها اواخر هفته جاری به اوج خواهد رسید که اطلاعات تکمیلی آن در زمان مقرر اعلام خواهد شد.   حکمی بیان کرد: در شبانه روز گذشته، فریمان با سه و سرخس با ۲۶ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان های استان بوده اند و طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۰ تا ۱۸ درجه را به ثبت رسانده است.   وی افزود: دمای کنونی مشهد ۱۹ درجه سانتیگراد است که طبق تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی امروز بین هشت تا ۲۱ درجه در نوسان خواهد بود.      

 

دیگر خبرها

  • افزایش چند درجه‌ای دمای هوا در اردبیل پیش‌بینی می‌شود
  • تداوم پایداری جوی در آبادان و خرمشهر
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان
  • افزایش دمای هوا در همدان
  • افزایش دمای هوا در همدان 
  • روند افزایشی دما در خراسان جنوبی / تضعیف سامانه بارشی در استان
  • خراسان رضوی هفته ای سرد و بارانی را پیش رو خواهد داشت
  • ال نینو و موج گرما آسیا را سوزانده است
  • پایداری هوای زنجان تا اواسط هفته جاری
  • برچسب شیشه هیوندای در تابستان به دادتان می‌رسد!