Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه فرهنگیان در واکنش به طرح استخدام 120 هزار نفر در آموزش و پرورش بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش ایسنا، در متن این بیانیه آمده است: «برای اصلاح جامعه و دستیابی به آرمانهای توسعه میهن به شهادت عقل و تجربه‌های جهانی راهکار قطعی و پایدار، تمرکز بر کیفیت معلم و ایجاد تحول در تعلیم و تربیت بدست اوست. نظام ما برای تحقق این معنا دانشگاه فرهنگیان را تاسیس کرده است، آنگاه چگونه می توان تصور کرد که در یک حرکت شتابزده و معطوف به منافع کوتاه مدت، رخدادی استراتژیک و همسو با منافع ملی و توسعه ای را بی خاصیت نماییم؟ چرا که با اجرایی شدن طرح نمایندگان محترم در زمینه استخدام تقریبا بی قید و شرط حرفه‌ای نیروهای حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی، بواسطه پوشش باورنکردنی 120 هزار نفری، عملا دانشگاه فرهنگیان از گردونه تربیت معلم کنار گذاشته شده یا کاملا به حاشیه رانده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روشن است که این اتفاق با منویات مقام معظم رهبری هیچگونه سازگاری و سنخیت ندارد.

تاسف آورتر اینکه در حمایت از این تصمیم ناصواب و ناقض حکم برنامه تازه تصویب شده ششم توسعه، پای دانشگاه فرهنگیان و مدیریت آن را نیز به میان بکشیم و عملکرد دانشگاه در طی سال های اخیر را مسبب یا توجیه کننده این تصمیم به افکار عمومی و نخبگان معرفی کنیم! ادعا این است که اگر دانشگاه فرهنگیان به وظایف خود عمل می کرد هیچگاه نمایندگان به چنین طرح هایی متوسل نمی شدند!! طرح این معنا بویژه از سوی نماینده محترمی که خود در گذشته مدیریت دستگاه آموزش و پرورش را برعهده داشته و برای پایه گذاری دانشگاه نیز متحمل زحماتی شده است جای تعجب بیشتردارد.

توضیح اینکه اسناد متعلق به دوره تاسیس دانشگاه که مربوط به دولت دهم است شهادت می دهند دانشگاه باید سالانه 25 هزار معلم جدید تربیت کند و در اختیار دستگاه تعلیم و تربیت کشور قرار دهد. بر این اساس دانشگاه می توانست تا این تاریخ دو گروه 25 هزار نفره و جمعا 50 هزار نفر را فارغ التحصیل کرده و به میدان تعلیم و تربیت گسیل نماید.

نکته اینجاست که دانشگاهِ متهم به کم کاری و یا به تعبیر طعن آمیز دیگر با "فتیله نیمه روشن"، تا این تاریخ بالغ بر 50 هزار نفر دانش آموخته را تحویل آموزش و پرورش کشور داده است و با متر و معیار بانیان دانشگاه حداقل به 100% هدف کمی خود نایل شده است! تنها تفاوت در چگونگی دانش آموختگی این تعداد و نقدی است که ممکن است هر صاحبنظری مثلا به روش یک ساله مهارت آموزی داشته باشد که البته قابل بحث است. لیکن در این مقال و در پاسخ به این سوال که چرا با طرح پیشنهادی می خواهید به یکباره بالغ بر 120 هزار نفر احراز صلاحیت نشده را به آموزش و پرورش تحمیل کنید، کاملا بی ارتباط بوده و مسموع نیست.

بنابراین از همه نمایندگان ارجمند مردم تقاضا می شود مسئولیت های ملی و پاسخگویی به تاریخ را بیش از پیش نصب العین خود قرار داده و از پیگیری تصویب این طرح، دستکم در شکل مسئله ساز کنونی، دست بشویند. دانشگاه فرهنگیان راه برون رفت را شرکت در دوره فشرده مهارت آموزی و پذیرفته شدن در آزمون صلاحیت حرفه‌­ای پیشنهاد می نماید که راه حلی اعتدالی و خردپذیر بوده و آمادگی برگزاری آن با رعایت ضوابط علمی در این دانشگاه وجود دارد».

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۹۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره تدریس برتر ساختگاه معلمان قوی برای ایران قوی است

به گزارش خبرنگار مهر، رضا درویشی دوشنبه شب در حاشیه جشنواره تدریس برتر در سالن همایش پردیس علامه طباطبایی بوشهر ضمن تقدیر از همه دست اندرکاران این جشنواره در پردیس های دانشگاه، اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی نگاه راهبردی به دانشگاه فرهنگیان دارد و هدف مقدسش تربیت معلم تراز انقلاب اسلامی است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: دانشجومعلمان ما در حوزه تدریس و تدریس برتر باید الگوی تمام عیار معلمی باشند؛ چرا که آنها معلمان فردای این کشور هستند و تربیت نسل آینده را بر عهده دارند.

درویشی جشنواره تدریس برتر دانشگاه فرهنگیان را یک کارگاه سازندگی پرورش استعدادهای ناب معلمی در گستره ایران و ساختگاه معلمان قوی دانست و بیان داشت: برای داشتن ایران قوی، ایران پویا و سربلند نیازمند چنین معلمانی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره که از اقدامات تحولی بزرگ در این دانشگاه است به همت معاونت دانشجویی اجرایی شده و امسال شاهد یازدهمین دوره آن هستیم.

درویشی خاطرنشان کرد: در سال گذشته دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر جایگاه خوبی را در مرحله منطقه ای کسب کرد و امسال مرحله استانی با توجه به تجربیات گذشته بهتر برگزار شده است و امیدوارم که امسال برگزیدگان مرحله استانی ما در مراحل منطقه ای و کشوری خوش بدرخشند.

استقبال دانشجویان از جشنواره تدریس برتر

معاون هماهنگی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر نیز اظهار داشت: تلاش زیادی برای برگزاری شایسته مرحله استانی جشنواره تدریس برتر در ستاد برگزاری جشنواره صورت گرفته است.

اکبر شیخیانی بیان داشت: از همه عوامل برگزاری جشنواره در پردیس های دانشگاه و دبیران علمی و اجرایی جشنواره تقدیر می کنم و امیدوارم بهترین ها از جشنواره راهی مراحل منطقه ای و کشوری شوند و برای استان افتخارآفرینی کنند.

شیخیانی تاکید کرد: در مدت برگزاری جشنواره رقابت بسیار خوبی را بین شرکت کنندگان شاهدیم و خرسندیم که جشنواره مورد استقبال دانشجویان قرار گرفته و شور و نشاط علمی خوبی در دانشگاه ایجاد کرده است.

مسیر افزایش کیفیت آموزش از شاهراه جشنواره تدریس برتر می گذرد

معاون توسعه منابع و امور دانشجویی پردیس علامه طباطبایی نیز اظهار داشت: از جمله مهمترین اهداف این جشنواره عمق بخشی و کیفیت بخشی به تدریس با رویکرد نوآورانه است.

علی اکبر قاسمی گفت: قطعاً جشنواره تدریس برتر حرکت تحولی بسیار راهگشا در آینده دانشجومعلمان ما به عنوان معلمان فردای این کشور است و چشم انداز بسیار روشنی را برای آموزش و پرورش ایران رقم خواهد زد.

قاسمی بیان داشت: مسیر افزایش کیفیت آموزش از همین شاهراه جشنواره تدریس برتر می گذرد و همه باید تلاش کنیم که معلمانی شایسته، کارآمد و تاثیرگذار برای سربلندی کشور خود تعلیم و تربیت کنیم.

ارتقا مهارت های حرفه ای دانشجومعلمان درجشنواره تدریس برتر

معاون توسعه منابع و امور دانشجویی پردیس بنت الهدی صدر بوشهر نیز اظهار داشت: جشنواره تدریس برتر، دانشگاه نخبگانی برای پرورش و شناسایی بهترین دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان است.

عبدالرسول فدایی دولت گفت: در طول مدت جشنواره همه توان خود را در پردیس برای برگزاری شایسته جشنواره به کار بستیم و خرسندیم که این جشنواره توانسته در مدت کم برگزاری این اندازه شور و نشاط علمی در دانشگاه ایجاد کند.

فدایی دولت بیان داشت: مهارت های حرفه ای دانشجومعلمان در این جشنواره ارتقا می یابد و آنها از هم اکنون خود را برای فردای معلمی آماده می کنند و دانشجویان با هر اجرایی در این جشنواره به انتقال تجارب خود به یکدیگر کمک می دهند.

دبیر علمی جشنواره تدریس برتر دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر نیز ضمن تقدیر از عوامل اجرایی، هماهنگ کننده و هیات داوران جشنواره تدریس برتر اظهار داشت: هر ساله این جشنواره در سطح دانشگاه فرهنگیان در سطوح استانی، منطقه ای و کشوری برگزار می شود.

نیکی نیروزاده گفت: یکی از اهداف از برگزاری این جشنواره آن است که دانشجومعلمان با مسائلی که در حوزه آموزش و یادگیری است، آشنا شوند.

نیروزاده بیان داشت: هدف اصلی جشنواره همت، توانمندی، عزت نفس و اعتماد به نفسی است که دانشجو در این جشنواره ثبت نام کرده و به اجرای تدریس خود می پردازد و از همه دانشجویانی که در این جشنواره حضور دارند تقدیر می کنم.

وی با بیان اینکه استعدادها و توانمندی های دانشجویان ما بسیار است، متذکر شد: در حوزه آموزش و یادگیری مفاهیم و مهارت های زیادی باید یک دانشجومعلم در مدت حضور خود در دانشگاه فرهنگیان از نظر مهارت های معلمی و از نظر صلاحیت های حرفه ای فرا گیرد که یکی از آنها از طریق همین جشنواره تدریس به مرحله یادگیری می رسد.

کد خبر 6092588

دیگر خبرها

  • جشنواره تدریس برتر ساختگاه معلمان قوی برای ایران قوی است
  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • معلمان معمار آینده نظام هستند
  • استخدام ۱۹ هزار مربی ورزشی و مشاور پس از ۱۵ سال
  • ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ استخدام ۱۹ هزار مربی ورزشی و مشاور پس از ۱۵ سال
  • رئیس جمهور: آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم
  • شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه
  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان
  • استخدام دانشجویان دانشگاه‌ها در آموزش و پرورش/جزییات طرح راتبه معلمی