Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-08@23:36:15 GMT

تنظیم دمای بدن با بالش هوشمند!

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۳۹۷۷۲

تنظیم دمای بدن با بالش هوشمند!

خبرگزاری میزان- حققان با فناوری نانو بالشی به بازار عرضه کردند که می‌تواند با تنظیم دمای بدن، خواب راحتی را به ارمغان ‌آورد.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،  شرکت سیمبا هیبرید (Simba Hybrid) بالشی به بازار عرضه کرده که با استفاده از آن می‌توان خواب راحتی را تجربه کرد. این بالش با استفاده از نانولوله‌های کربنی و فناوری ویژه ناسا طراحی و ساخته شده و به قیمت ۹۵ پوند به بازار عرضه شده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با استفاده از این بالش دمای بدن در طول شب تنظیم شده و شرایط برای خواب راحت‌تر فراهم می‌شود. سطح این بالش با استفاده از مواد تغییر فاز دهنده پوشانده شده‌است؛ این فناوری توسط ناسا ارائه شده‌است. این فناوری می‌تواند مدیریت تغییرات دمای بدن را در طول شب به عهده گیرد.

نانولوله‌های کربنی موجود در این بالش وظیفه واکنش دادن به وزن سر و شکل دهی به بالش براساس فشار وارد شده از سر را دارند. این اولین باری است که از نانولوله‌های کربنی برای چنین هدفی استفاده می‌شود. نانولوله‌های به کار رفته در این پروژه قابل تنظیم هستند، به‌طوری که فرد می‌تواند بین سه حالت نرم، معتدل و سفت، یکی را برای خواب انتخاب کند.

سازنده این بالش معتقد است که تولید آن‌ها از نظر پاسخ‌دهی به نیاز مصرف کننده نسبت به فناوری‌های رایج یعنی بالش دارای حافظه، از عملکرد بهتری برخوردار است. الیاف به کار رفته در این بالش ۱۰۰ درصد از پنبه بوده و داخل آن از پر استفاده شده‌است.

از این فناوری قرار است در صندلی هواپیماها استفاده شود. وزن سر انسان بین ۴.۵ تا ۵.۵ کیلوگرم بوده و یکی از مهمترین بخش‌های بدن محسوب می‌شود. از این رو زمان خواب باید این بخش از بدن در جای مناسبی قرار گیرد تا بتواند خواب راحتی داشته باشد. بعد از یک روز پرکار و خسته‌کننده، وجود شرایط مناسب برای یک خواب راحت بسیار ضروری است. از این رو وجود یک بالش هوشمند می‌تواند کمک شایانی کند.

 

منبع:مهر

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۹۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از صادرات کالا به منظور تنظیم بازار داخلی ممنوع است

معاون هماهنگی و برنامه ریزی امور حقوقی دستگاه های اجرایی با تذکری به وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: وضع مالیات و عوارض برای صادرات کالاهای مجاز و غیر یارانه ای و جلوگیری از صادرات هر گونه کالا به منظور تنظیم بازار داخلی، ممنوع است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم محمد هادی عبادی معاون هماهنگی و برنامه ریزی امور حقوقی دستگاه های اجرایی با ارسال نامه ای به خانی نوذری معاون توسعه و بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در واکنش به نامه اتاق بازرگانی ایران دربار اخذ مالیات 60 درصدی از صادرات سیب زمینی اعلام کرد: وضع مالیات و عوارض برای صادرات کالاهای مجاز و غیر یارانه و جلوگیری از صادرات هر گونه کالا به منظور تنظیم بازار داخلی،  ممنوع است.

بنابراین گزارش گمرک ایران پیش از این  اعلام کرد بود که طبق خواسته وزارت جهاد کشاورزی، از 15 اردیبهشت تا اطلاع ثانوی عوارض 60 درصدی برای صادرات سیب زمینی اعمال خواهد شد.

صادرات سیب زمینی مشمول عوارض 60 درصدی شد

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آجیل، سپر ایمنی روان در برابر افسردگی
  • دستگاه‌های فرهنگی برای توسعه و تنظیم‌گری باید اراده داشته باشند
  • جلوگیری از صادرات کالا به منظور تنظیم بازار داخلی ممنوع است
  • لازمه مدیریت کارآمد شهرها ایجاد شهرهای هوشمند است
  • چهار معیار مهم سلامتی در ساعت‌های هوشمند
  • صداوسیما مکلف به رسیدگی به تخلفات رسانه‌های فراگیر شد
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است
  • میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه ارزیابی می‌شود
  • ابلاغ دستورالعمل رسیدگی به تخلفات رسانه‌های فراگیر
  • ارزیابی میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه در سازمان تنظیم مقررات