Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی شورای شهر قم گفت: امروز و روز آینده ۵۸ دستگاه اتوبوس برای رفاه حال زائران و تسهیل در دسترسی به شهرهای زیارتی عراق توسط شهرداری قم به این کشور اعزام خواهد شد.

محمود مسگری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به اقدامات شهرداری قم برای مراسم اربعین حسینی اظهار داشت: مشارکت شهرداری قم در راهپیمایی اربعین بسیار چشمگیر است که حضور در مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا یکی از عرصه‌های حضور و مشارکت شهرداری قم در این پیاده‌روی حماسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به خدمات شهرداری در داخل شهر قم به زائران اربعین حسینی(ع) تأکید کرد: استان قم پذیرای زائران شمال کشور در مسیر کربلا معلی خواهد بود که خدمات مناسبی نیز برای این زائران توسط مدیریت شهری قم در نظر گرفته‌شده است.

مسگری خاطرنشان کرد: مأموریت و رسالت مهم و اصلی شهرداری قم در زمینهٔ خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی(ع)، ارائه خدمات در داخل شهر قم به زائران است که در زمان رفت و بازگشت زائران را در بر خواهد گرفت.

عضو شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: خدمات‌رسانی به زائران پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) از روزهای گذشته در شهر قم و به‌ویژه بخش مدیریت شهری شهرداری قم آغازشده و تا روزهای بعد از ماه صفر نیز به خاطر حجم بالای زائران ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به آماده‌سازی مصلای قدس قم برای اسکان زائران اربعین عنوان کرد: کار مناسب و شایسته‌ای نیز در مصلی استان در زمینهٔ اسکان زائران در دست اقدام است که مشارکت شهرداری و بخش‌های مختلف خدمات شهری نیز در این زمینه فعالیت و حضوری چشمگیر دارند.

عضو شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: امروز و روز آینده 58 دستگاه اتوبوس نیز برای رفاه حال زائران و تسهیل در دسترسی به شهرهای زیارتی کشور عراق توسط شهرداری قم به این کشور اعزام خواهد شد.

مسگری ادامه داد: نیروهای جمع‌آوری پسماند، نیروهای خدماتی شهرداری و نیروهای داوطلب مختلف با مجموعه شهرداری برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین اعلام آمادگی کرده‌اند که در مسیر پیاده‌روی نجف-کربلا وظیفه نظافت و جمع‌آوری پسماند در 100 عمود را بر عهده خواهند داشت.

سخنگوی شورای شهر قم با اشاره به اقدامات شهرداری قم در راستای تسهیل و خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی(ع) در شهر قم تصریح کرد: 8 ستاد منطقه‌ای در شهر قم برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین در نظر گرفته‌شده که بخش مهمی از آن‌ها در اطراف حرم مطهر مستقرشده است.

مسگری بابیان اندیشیده شدن تمهیدات لازم برای اسکان و خدمت‌رسانی شایسته به زائران خارجی اربعین حسینی(ع) عنوان کرد: مصلی قم با همکاری شهرداری قم آمادگی پذیرایی و اسکان تمام زائران خارجی اربعین به‌ویژه زائران افغانستانی و پاکستانی را در مجموعه مصلی قدس شهر به وجود آورده است.

انتهای پیام/

R7854/P41362/S6,62/CT15

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۰۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «رازهای زیارت اربعین» اثر محمد سند با تحقیق ابراهیم حسین بغدادی و ترجمه محمد خنیفرزاده در ۱۷۶ صفحه در مجتمع فرهنگی فاطمیه اصفهان تهیه و به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.

نویسنده اثر حاضر مطالب ارزنده‌ای درباره فلسفه زیارت اربعین و وسعت انعکاس آن بر روح و روانِ بشر بیان کرده است. کشش و شیفتگی شدیدی که این شعیره مقدس به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به طور ویژه و به دیگر شهدای کربلا به طور عام در وجود ما می‌دواند، کانون توجه ما در این کتاب است؛ چیزی که موجب می‌شود روحیه باصفای انسان با ایمان در جامعه‌ای که در آن به سر می‌برد، ممتاز و برجسته کند و نمونه فاخری از همزیستی بر پایه عشق و محبت الهی را در میان همنوعان خود رقم زند.

ساختار اثر

این کتاب در سه فصل تألیف شده است؛ فصل اول با عنوان «زیارت اربعین، تعالی‌بخش فطرت انسانی» نیروی محرک در زیارت اربعین، مهدویت در امتداد عاشورا و شعائر حسینی و نظارت مداوم کشورها بر زیارت اربعین را بررسی کرده و حرمت مناسبت و موسم اربعین، سکولاریسم نوین و زیارت امام حسین (ع) و دلیل تمرکز بر زیارت امام حسین (ع) را شرح داده و گنبد حسینیِ آسمان و تربت روحانی آن، حورالعین، پرتوی از نور حسین (ع) و دیدار امام حسین (ع) و فراموشی حوریان را به نگارش درآورده است.

نویسنده در فصل دوم با عنوان «زیارت اربعین، تمدن یا حکومت» ابعاد زیارت اربعین امام حسین (ع)، قرآن کریم و فرهنگ و تمدن و قواعد جهانی نظام اهل بیت (ع) را بیان کرده و جایگاه علمی نظام حوزه در پژوهش‌های غربیان، راز موفقیت نظام تشیع و رازهای قواعد حاکم بر نظام اهل بیت (ع) را مورد تأکید قرار داده است.

«فلسفه شعائر حسینی» عنوان سومین و آخرین فصل از کتاب حاضر است که در آن یعقوب و گریه او بر یوسف (ع)، شعار حضرت مهدی (عج) و اهل بیت (ع) قطب و محور مودت تبیین شده و تفاوت‌های اسلام عمومی با اسلام ایمانی، فلسفه ولایت و رجعت سران عدالت الهی به رشته تحریر درآمده است.

کد خبر 6089496 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • ۱ دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل آتش‌سوزی انبارها در شهرری اعزام شد
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو