Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:کتاب«یارامام، یاوررهبر» (زندگی و مبارزات آیت الله محمدرضا مهدوی كنی) اثر مهدی قیصری را مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ کرده است.

 به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از مرکز اسناد انقلاب اسلامی در تاریخ هر ملتی افراد انگشت شماری هستند كه برای تحقق عدالت و پیاده شدن ارزش های انسانی و اعتقادات دینی حاضر به فدای وجود خود شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو، در صورت ظهور چنین انسان های وارسته ای، دادن عنوان «انسان كامل» به آنها گزافه نیست. بلاشك یكی از این انگشت شمار انسان های كامل، یار امام و یاور رهبر، «آیت الله مهدوی كنی» می باشند. ایشان در مسیر نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و تداوم آن حضرت آیت الله خامنه ای، توانسته اند تا آخر ثابت قدم بمانند و مصداق تام عاقبت به خیری شوند. «آیت الله مهدوی كنی» در راه پیروزی و اعتلای انقلاب اسلامی، هر آنچه در طبق اخلاص داشت تقدیم نمود.تحمل سختی­ ها، مرارت­ ها و شكنجه­ ها در زندان های رژیم پهلوی ایشان را مصداق بارز «گر به شوق كعبه خواهی زد قدم، سرزنش ها گر كند خار مغیلان غم مخور» نمود.

 وی همواره با جوانان همراه بوده اند و آنان را در راه انقلاب هدایت نموده اند و با تشكیل جلسات مذهبی و انقلابی به استواری و ثابت قدم ماندن آنها به راه درستی كه برگزیده بودند، كمك شایانی كرد. استقلال رای آیت الله مهدوی كنی در كنار ولایت پذیری ایشان در همراهی با انقلاب اسلامی باعث شده بود همواره در راه تقویت انقلاب اسلامی كوشا و ثابت قدم باشند.تجربه هایی كه آیت الله مهدوی كنی در جریان انقلاب اسلامی اندوخته بودند موجب شد تا ایشان در اركان مختلف نظام اسلامی «عضویت در شورای انقلاب، نخست وزیری، وزارت كشور، ریاست كمیته های انقلاب اسلامی و امامت جمعه تهران» حضوری موثر داشته باشند و مهم تر از همه حضور ایشان در واپسین سال های عمر نافعشان «ریاست خبرگان رهبری» كه مهمترین ركن حفاظت از نظام و ولایت فقیه است، را بر عهده گرفت، اما در هیچ كدام از این موقعیت ها و مناصب مغرور نشد و وقتی هم كه كنار می­ رفت گویی كه هیچ چیزی را از دست نداده و همواره آماده به خدمت در عرصه های مختلف نظام بود.

 آری آیت الله مهدوی به معنای واقعی كلمه انسانی «مُنصف» ، «اخلاق مدار»، «عالِم مجاهد و پارسا» ، «از چهره­ های اثر گذار و یاران صمیمی نظام» ، «از وفاداران غیور و صادق امام بزرگوار» ، « عالم دینی و یك سیاست مدار صادق و یك انقلابی صریح» ، «انسان بزرگ و پرهیزگار» بود.این كتاب به طور خلاصه و با زبانی ساده و روان به زندگانی آیت الله مهدوی كنی و خدمات فرهنگی و سیاسی ایشان در دو دوره پیش و پس از انقلاب اسلامی پرداخته است

کتاب«یارامام، یاوررهبر» (زندگی و مبارزات آیت الله محمدرضا مهدوی كنی) اثر مهدی قیصری را مرکز «اسناد انقلاب اسلامی»در 280 صفحه چاپ کرده است.

پایان پیام/37

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۰۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی غروب شنبه در جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید استان سمنان به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان ضمن بیان اینکه مستند سازی، تهیه فیلم و رمان در خصوص کنگره به صورت ویژه در حال انجام است، ابراز داشت: طی پیگیری‌ها با همکاری رسانه‌ها این امر در دستور کار قرار دارد.

وی ضمن بیان اینکه مستندات، آثار و رمان‌ها حول محور زندگی تمامی شهدای والامقام استان انجام می‌شود، افزود: فیلم سینمایی ویژه زندگی شهید محمود اخلاقی و سریال تیم آزادی نیز در دستور کار است.

استاندار سمنان از برپایی نمایشگاه مستندات و آثار تولید شده مرتبط قبل از برگزاری کنگره خبر داد و ابراز داشت: این نمایشگاه برای بازدید ارزشمند رهبر معظم رهبری آماده می‌شود.

هاشمی برگزاری هرچه مطلوب‌تر کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید استان را از اولویت‌های کاری در استان در سال جاری خواند و تصریح کرد: به همین منظور از سفر دوم رئیس جمهور به استان نیز اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برآورد می‌شود این کنگره در کاهش آسیب‌های اجتماعی، توجه به عفاف و حجاب و حفظ سرمایه‌های اجتماعی اثرپذیری خوبی داشته باشد.

کد خبر 6090254

دیگر خبرها

  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • ریزش شدید دلار در راه است | پیش‌بینی تکنیکالیست‌ها از قیمت دلار در روزهای آینده
  • نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود
  • عکسی از عیادت رئیس دفتر رهبر انقلاب از آیت‌الله گرامی
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • عملیات وعده صادق ابهت آمریکایی‌ها و اسراییلی‌ها را شکست
  • آیت‌الله مطهری فیلسوف زمان و یکی از متفکرین انقلاب بود
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد