Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش امتداد نیوز از اراک، سرهنگ محسن گلشن‌زاده ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی اظهار داشت: هفته بسیج دانش‌آموزی امسال از هشتم آبان ماه همزمان با سالروز شهادت شهید حسین فهمیده با شعار «دانش‌آموزی انقلابی، مدرسه انقلابی» آغاز می‌شود و با توجه به اینکه در آستانه هفته بسیج دانش‌آموزی هستیم و دانش‌آموزان  در دوران دفاع مقدس حضور پررنگی داشتند و لوح زرینی از خود در تاریخ جمهوری اسلامی به یادگار گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: زمانی که دشمن با تمام قوا خود در طول مسیر مرزی ما که حدود ۱۲۰۰ کیلومتر بود وارد شد و بخش عمده‌ای از شهرها و روستاهای مارا به اشغال درآورد و در این زمان ارتش، رزمندگان و سپاه پاسداران و بسیجیان دانش‌آموزی نقش‌آفرینی کردند و یکی از نمونه‌های ایثار و سرافرازی خود را با حضور در جبهه‌های جنگ و سایر رزمندگان به ثبت رساند به طوری که از مجموعه شهدایی که در دفاع مقدس به شهادت رسیدند حدود ۳۶ هزار نفر را بسیجیان دانش‌آموزی تشکیل دادند که مردانه در مقابل دشمن ایستاده و افتخارآفرینی کردند.

جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی تصریح کرد: عالی‌ترین افتخار برای دانش آموزان عزیز این که شهیدحسین فهمیده و شهید بهنام محمدی و شهدای دیگر در این سن در مقابل دشمن ایستادگی کردند و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که حضرت امام(ره) شهید فهمیده را به عنوان رهبر خود انتخاب کرد و شهید فهمیده به عنوان نماد بسیج دانش آموزی در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شد.

گلشن‌زاده بیان کرد: اگر بخواهیم عرصه تلاش و مجاهدت بسیج دانش‌آموزی را در طول بسیج دانش‌آموزی که جز نخستن قشر بسیج بود که در همان سال‌های ابتدایی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شکل گرفت برشماریم شاهد افتخارات بسیاری هستیم که این دانش‌آموزان عزیز داشتند که مصداق فرمایش حضرت امام(ره) شدند که معظم‌له فرمودند به عنوان دفاع همه جانبه از انقلاب اسلامی در انقلاب اسلامی نقش آفرینی کردند مانند بسیاری از نخبگان در المپیادها که بسیجیان آنان را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: امروز این دانش‌آموزان جزو بهترین‌های نظام جمهوری اسلامی قرار گرفتند که این لوح زرینی از افتخارات بسیج دانش‌آموزی است و به همین بهانه سپاه پاسداران یک هفته سال را به عنوان هفته دانش‌آموزی قرار داده است تا ما بتوانیم تجلیل کنیم از فداکاری بسیجیان عزیز که در عرصه‌های مختلف وارد عمل شدند و به مدد انقلاب اسلامی شتافتند.

وی ادامه داد: به همین منظور سپاه پاسداران برنامه‌های مختلفی را برای این هفته برنامه‌ریزی کرده که از هفت آبان همزمان با سالروز شهادت حسین فهمیده این برنامه‌ها آغاز و به مدت یک هفته ادامه دارد و پایان آن ۱۳ آبان است و روز شعار و شکوه و اعلام برائت از استکبار جهانی است که امیدواریم دانش‌آموزان به همراه دیگر اقشار در این روز شرکت کنند و نفرت خود را از ظلم و کفر استکبار جهانی به سرکردگی شیطان بزرگ آمریکا در دنیا اعلام انزجار کنند.

جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: امسال شعار ما برای روز نخست هفته بسیج دانش‌آموزی “دانش‌آموز، “بسیجی، اخلاق و پایداری” است که اجرای رزمایش پدافند غیرعامل را در سطح تمام شهرستان‌ها و در مدرسه‌های برگزیده برای دانش آموزان در نظر داریم و در بحث پدافند غیر عامل هم آموزش دیده‌اند و هم رزمایش انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: این کوشش پدافند غیرعامل را در ذهن خود ایجاد کنند و نشستی با نخبگان علمی، هنری ورزشی با فرماندهان شهر را در برنامه داریم و اجرای مسابقات روزنامه‌نگاری و مقاله نویسی است که این برنامه‌ها در روز نخست توسط دانش آموزان اجرا می‌شوند.

گلشن‌زاده عنوان کرد: روز دوم شعار ما “دانش‌آموز بسیجی، ایثار و تعالی معنوی” است که نواختن زنگ ایثار و شهادت را در سطح مدارس داریم و دیدار با خانواده شهدا به‌ویژه خانواده شهید بزرگوار احمدرضا عباسی که به عنوان دانش‌آموز شهید شاخص سال در استان مرکزی در سال‌های گذشته انتخاب شدند را داریم.

جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: همچنین برگزاری یادواره شهیدان “ذوالفقاری” و “زینب کمانی” و تجلیل از دانش‌آموزان نخبه بسیجی در عرصه‌های علمی، ورزشی، هنری و قرآنی و اعزام کاروان راهیان نور دانش‌آموزی به جبهه‌های جنوب کشور که این دانش آموزان بیش از ۸ هزار نفر هستند که این کار از ۲۰ مهر آغاز و تا اوایل بهمن ماه ادامه دارد.

وی اضافه کرد: شعار روز سوم “دانش‌آموز بسیجی، اخلاق و پایداری” است که برنامه‌های در نظر گرفته شده در این روز نشست فرماندهان دانش آموزی با فرمانده سپاه روح الله و مدیرکل  آموزش و پرورش و برگزاری اختتامیه “طرح هجرت” بسیج دانش‌آموزی که یکی از طرح های بسیار مهمی است که بسیجیان دانش آموزی به کمک آموزش و پرورش پرداخته در مرمت، بازسازی و رنگ آمیزی و تعمیرات میزو صندلی در فصل تابستان با کمترین هزینه برای اداره کل آموزش و پرورش و همچنین برگزاری مسابقات پینت بال بومی و محلی که در دستور کار قرار دارد.

گلشن‌زاده عنوان کرد: در روز چهارم اعزام دانش آموزان مجمع هم‌فکری آینده سازان استان به چهلمین اجلاس کنگره ملی در محل سابق مجلس و دیدار دانش آموزان نخبه بسیجی با نمایندگان ولی فقیه در استان و نشست‌های معرفتی، بصیرتی و تربیتی ویژه واحدهای پیشگام که در دستور کار قرار دارد.

جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی تصریح کرد: روز پنجم که شعار ما دانش آموز بسیجی، شجاعت و آرمان خواهی است و برگزاری مسابقات دو قهرمان شهدا دانش‌آموزان است که هر دانش‌آموز به نمایندگی از یک دانش‌آموز شهید در این مسابقات است همچنین کوه‌پیمایی دانش‌آموزان بسیجی و عطرافشانی قبور شهدای دانش‌آموز و فرهنگی و روز ششم با شعار “دانش‌آموز بسیجی، انتظار و عدالت‌خواهی” در این روز هم حضور سازمان یافته دانش‌آموزان بسیجی دختر و پسر همراه با نمادهای سازمانی در مصلی‌های نماز جمعه در سراسر کشور و تشکیل حلقه‌های صالحین در محل نماز جمعه را در دستورکار قرار دادیم.

گلشن‌زاده بیان کرد: روز هفتم با شعار “دانش‌آموز بسیجی، مقاومت و استکبارستیزی” در این روز حضور سازمان یافته دانش‌آموزان بسیجی در مراسم ملی مبارزه با استکبار جهانی با تجمع تمامی دانش آموزان که انزجار خود را علیه استکبار به سرکردگی شیطان بزرگ آمریکا اعلام می‌کنیم و از همه مردم می‌خواهم حضور پرقدرتی در این روز داشته باشند و با این حرکت به توهین‌های ترامپ دیوانه پاسخگو باشند و برگزاری مسابقات نقاشی با موضوع مرگ بر آمریکا  و من یک پاسدار هستم در مسیره راهپیمایی ویژه امیدان انقلاب اسلامی را در دستورکار داریم.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۰۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷ هزار معلم در استان مرکزی خدمت می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حسین مولوی ظهر پنجشنبه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته معلم اظهار کرد: نقش معلم همواره در جامعه برجسته و پذیرفته شده است و در نظرسنجی‌ها فرهنگیان، مورد اعتمادترین قشر در جامعه معرفی شده‌اند.

وی افزود: چنانچه بخواهیم آینده درخشانی را برای کشور و جامعه رقم بزنیم باید با بهره گیری از ظرفیت رسانه، نقش خطیر آموزش و پرورش را در توسعه امیدآفرینی در جامعه به درستی نهادینه کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به گرامیداشت هفته مقام معلم تصریح کرد: در این هفته در تمام مدارس این استان، بزرگداشت مقام معلم توسط دانش آموزان و اولیا برگزار می‌شود و این از معدود مراسمی است که مردم در صحنه حضور دارند.

مولوی اضافه کرد: در هر منطقه آموزشی نیز یک برنامه ویژه بزرگداشت مقام معلم برگزار می‌شود که اغلب در این برنامه‌ها از زحمات بازنشستگان فرهیخته قدردانی می‌شود هرچند زحمات ۳۰ ساله معلم را نمی‌توان در یک مراسم پاس بداریم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی بیان کرد: در سطح استان یک ویژه برنامه، معرفی معلمان ماندگار استان مرکزی نیز برگزار می‌شود که معلمان دارای ویژگی شاخص و بارز، معرفی شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: از ۴۵ معلم نمونه منطقه‌ای و ۳ معلم استانی نیز در این هفته تقدیر خواهد شد.

مولوی با اشاره به برگزاری جشنواره عکس مدرسه صمصامی بیات اضافه کرد: مقرر است این جشنواره در سطح کشور به عنوان یک حرکت نمادین به صورت مستمر برگزار شود.

وی تصریح کرد: دیدار ۴۵ نفر از فرهنگیان استان با مقام معظم رهبری، دیدار معلمان نمونه با ریاست جمهور، نواختن زنگ سپاس معلم، برگزاری شورای آموزش و پرورش ویژه این هفته، دیدار با نماینده ولی فقیه از جمله برنامه‌های شاخص پیش بینی شده در این هفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: طی ۳ سال اخیر تمامی مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز حذف شده و امسال نیز مدارس کانکسی با دانش آموزان کمتر از ۱۰ نفر جمع آوری خواهند شد.

مولوی تاکید کرد: در استان مرکزی ۱۷ هزار معلم در بیش از ۲ هزلر مدرسه تدریس می‌کنند.

کد خبر 6088510

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • فعالیت ۴۱۶سفیر دانش‌آموز رضوی در آران و بیدگل
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • ۱۷ هزار معلم در استان مرکزی خدمت می کنند
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود
  • بصیرت و رفتار سیاسی تقویت شود
  • حضور بیش از ۳۳ هزار دانش آموز البرزی در اردوی عملی آمادگی دفاعی