Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا-تابناک در یادداشتی آورده است:بارزانی بدین شکل حتی در صورت کناره گیری از قدرت، خود را به عنوان چهره‌ای معرفی می‌کند که به زعم خود گام اصلی را برای تجزیه کردستان عراق برداشته است. رئیس اقلیم کردستان عراق در عین حال با چنین حرکتی، از ابطال نتایج همه پرسی و پرداخت هزینه سیاسی‌اش می‌گریزد و میراث خود را برای جانشینش می‌گذارد که مجبور به ابطال این انتخابات خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع آگاه در دفتر رییس اقلیم کردستان عراق گفته است مسعود بارزانی در نامه‌ای به پارلمان اعلام آمادگی کرده که قدرتش را واگذار کند؛ حرکتی که با هدف ترمیم چهره بارزانی و کاهش انتقادهای گسترده کردها از اشتباهات محاسباتی مکرر او صورت پذیرفته است.

به گزارش «تابناک»؛ با شکست سیاسی مسعود بارزانی در پروژه تجزیه کردستان عراق و افزایش انتقادات از بارزانی به واسطه اینکه چرا با وجود عدم همراهی هیچ یک از بازیگران بین المللی شاخص، بر برگزاری همه پرسی اصرار ورزیده و این کارت کردستان را سوزاند، بارزانی درصدد برآمده تا فضا را تغییر دهد.

اعلام آمادگی مسعود بارزانی برای کناره گیری از قدرت

در همین راستا بارزانی به جای کناره گیری از قدرت، در نامه‌ای به پارلمان عراق اعلام آمادگی کرده قدرتش را واگذار کند؛ حرکتی که عمدتاً با هدف تقویت موقعیت سیاسی بارزانی که پس از رویدادهای اخیر و از دست رفتن موقعیت سال‌های گذشته کردستان عراق به شدت تضعیف شده بود، در دستور کار قرار گرفته است.

بارزانی بدین شکل حتی در صورت کناره گیری از قدرت، خود را به عنوان چهره‌ای معرفی می‌کند که به زعم خود گام اصلی را برای تجزیه کردستان عراق برداشته است. رئیس اقلیم کردستان عراق در عین حال با چنین حرکتی، از ابطال نتایج همه پرسی و پرداخت هزینه سیاسی‌اش می‌گریزد و میراث خود را برای جانشینش می‌گذارد که مجبور به ابطال این انتخابات خواهد بود.

دولت عراق، پیش شرط آغاز گفت و گو با مسئولان محلی احزاب کرد را ابطال نتایج انتخابات اعلام کرده و با توجه به پیشروی ارتش عراق و کنترل عمده مناطق سابقاً تحت کنترل اقلیم کردستان توسط نیروهای ارتش، بارزانی در یک هفته اخیر به شدت برای ابطال انتخابات از سوی گروه‌های فعال در کردستان تحت فشار بود و همزمان، شماری از گروه‌های کرد پس از این حواشی خواستار کناره گیری بارزانی از قدرت بودند.

تابناک/6آبان 96
اول*علیرضافرجی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۵۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای سندی مهم درباره افرادی که مسعود رجوی به ساواک لو داد | ویدئو

به گزارش همشهری آنلاین،اظهارات عضو عالی‌رتبه ساواک در مورد همکاری مسعود رجوی در بازداشت محمد حنیف نژاد از بنیان گذاران مجاهدین خلق را مشاهده کنید.

کد خبر 847077 منبع: ایرنا برچسب‌ها دادگاه خبر ویژه منافقین

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • صعود شاگردان «مسعود شجاعی» با شکست مس
  • علیرضا حقیقی از لیست مسعود شجاعی خط خورد
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است
  • دومینوی کناره گیری‌ها در ارتش رژیم صهیونیستی
  • نخست وزیر اسپانیا در فکر کناره گیری از قدرت
  • (ویدیو) انتشار سند همکاری مسعود رجوی با ساواک
  • افشای سندی مهم درباره افرادی که مسعود رجوی به ساواک لو داد | ویدئو
  • (ویدئو) مسعود ده‌نمکی: پدرم می‌گفت بین من و خمینی یکی رو انتخاب کن
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان