Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-05-01@00:33:01 GMT

اختلال روانی به ازای هر 4 نفر یک نفر در ایران

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۴۱۶۹۴

مدیرکل بازرسی و ارزیابی عملکرد سازمان بهزیستی کشور گفت: بین بیست و سه تا بیست و پنج درصد مردم اختلال روانی دارند یعنی از هر ۴ نفر یک نفر بیمار است.

به گزارش شریان نیوز،حسن موسوی چلک درهمایش سلامت اجتماعی با محوریت بهداشت روان خانواده در البرز افزود: خشونت سالمندان و کودکان، اعتیاد چهار میلیون و 400هزار نفر درکشور، جوان شدن سن آسیب، کاهش مسئولیت اجتماعی از سوی افراد از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: صحبت نکردن راجع به آسیب های اجتماعی مانع بروز آسیب های اجتماعی نشد سن افرادی که درگیر آسیب های اجتماعی هستند رو به کاهش است خانواده دیگر ان کارکرد خودش را ندارد و در حال حاضر در جامعه ما آسیب های اجتماعی زیادی سلامت روان خانواده را به مخاطره انداخته است، خشونت در خانوادها وجود دارد و در بعضی از شهرها در ازای هر ازدواج یک طلاق ثبت می شود. 

چلک افزود: 19میلیون نفر در محله های ناکارآمد زندگی می کنند، محله هایی که فاقد امکانات زندگی است و اختلالات روانی در محله های محروم تهران سه برابر کشور است. 

وی ادامه داد: امروز میزان گفت وگوی اعضای خانواده با یکدیگر 15دقیقه رسیده که هرچه بیشتر باید در این زمینه اقدامات موثر را داشت. 

موسوی چلک گفت: باید مراقب بود تا سلامت اجتماعی با جانبداری سیاسی درگیر نشود و سنجش مستمر سلامت اجتماعی از نکات مهم در این زمینه است. 

وی افزود: استفاده از تمام ظرفیت ها برای حوزه اجتماعی و توجه بیش از پیش به حوزه های آموزشی و همراهی هرچه بیشتر با نهاد حمایتی بهزیستی دراین زمینه ضروری است. موسوی چلک در پایان تاکید کرد: برای ارتقای شاخص سلامت اجتماعی باید به آموزش و پرورش توجه کرد تا بتوان نسل جوان را به بهترین روش پرورش داد.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۱۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد

مدیرکل بهزیستی استان سمنان خواستار پیگیری دقیق طرح جامع مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان شد و گفت: ساختارمندی مناسب و یکپارچگی مطلوب در حوزه آموزش و پرورش مزیت استان سمنان در اجرای این طرح است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اینکه نکته اساسی که در راستای اجرای طرح نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان وجود دارد، این است که غربالگری‌ها به‌خوبی انجام شود، گفت: در قالب این طرح گروه‌های در معرض خطر، پرخطر و کسانی‌که نیاز به خدمات فوریتی دارند، به بخش‌های مربوطه ارجاع داده شوند.

منطقی افزود: در سال گذشته، تعدادی ارجاعی از آموزش و پرورش داشتیم که مداخلات لازم در راستای رفع مشکل از سوی بهزیستی این استان انجام شد و از ابتدای سال جاری هم تعدادی از دانش‌آموزان که باید در کارگروه فوریت‌های روانی اجتماعی مورد بررسی و رفع مشکل قرار می‌گرفتند، زیر پوشش قرار گرفتند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • قزوین پایلوت ملی صدور «نسخه اجتماعی» شد
  • نسل کنونی جامعه در جنگ تمام عیار رسانه ای قرار دارند
  • خودکشی در ۲۳ کشور دنیا جرم و اجرای کامل سند ملی خودکشی در ایران ضروری است
  • جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • روانشناسان نقش بسیار کلیدی در سلامت فردی و اجتماعی دارند
  • کانون خانواده‌ با خودمحوری‌ها آسیب می‌بیند
  • اختلال ترس از فراموش شدن چیست؟
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی