Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان - عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: فساد طی چند سال گذشته خسارات سنگینی را بر بیت‌المال و حقوق مردم به ویژه در کلانشهرها تحمیل کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کوروش محمدی پیش از ظهر یکشنبه در دهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ما اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در راستای عمل به تعهد و سوگند خویش، مکلف به تلاش و اهتمام در جهت بهبود شرایط و فراهم آوردن زمینه‌های توسعه متوازن و برقراری عدالت اجتماعی و تامین فضایی زیبا، پرنشاط و شایسته برای مردم شریف کلانشهر اصفهان هستیم، اظهار داشت: برای تحقق این اهداف باید گام به گام با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته گام برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی فساد ستیزی را از جمله نیازهای شهرداری اصفهان عنوان کرد و گفت: با تاسف فراوان باید بپذیریم که خطر رخنه فساد در حوزه مدیریت شهری همواره در کمین منابع انسانی و سرمایه‌ای ما وجود داشته و دارد که به عنوان یکی از بزرگترین مخاطرات و چالش‌های مهم مدیریت شهری به شمار می‌رود.

عضوشورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه فساد طی چند سال گذشته خسارات سنگینی را بر بیت‌المال و حقوق مردم به ویژه در کلانشهرها تحمیل کرده است، تصریح کرد: تولد باندهای فساد با استفاده از رانت‌های اطلاعاتی و زد و بندهای اداری، در اطراف برخی مدیران ضعیف‌النفس شهری به تاراج منابع کلان مردم و در نتیجه ایجاد فاصله طبقاتی در جامعه منجر شده است.

وی با بیان اینکه امروز که به لطف و مدد الهی و با همت والای مردم اصفهان، شورایی یکدست و مصمم به خدمتگزاری صادقانه و شفاف از جریان اصلاح طلبی در راس امور مردم در حوزه مدیریت شهری قرار گرفته است، ابراز داشت: هیچ گریز و بهانه‌ای از ما پذیرفته نیست مگر آنکه بر عهد و پیمانمان با مردم که همانا شفافیت و مبارزه با رانت و فساد است با قدرت و قاطعانه بایستیم و برای منافع مردم و شهرمان جانانه تلاش کنیم.

دست دلالان از شهرداری کوتاه شود

محمدی با اشاره به اینکه اینجانب به عنوان یکی از نمایندگان مردم اصفهان در شورای شهر در کنار سایر اعضای شورا، خود ضمن التزام خویش به رعایت شفافیت و پاسخگویی با تمام توانم با هرگونه فساد، دلالی و رانت خواری در حوزه مدیریت شهری مبارزه می کنم، افزود: همچنین در این راستا از شهردار اصفهان، معاونین، روسای سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری نیز تحقق این امر مهم را به عنوان یک مطالبه عمومی خواستارم و مجدانه خواهان شفاف‌سازی همه امور و ارتباط مستقیم و واضح با مردم، قطع دستان غدار دلالان و مفسدان در حوزه‌های مدیریت شهری و رفع تمامی ابهامات موجود در سازوکارهای مدیریتی آن هستم.

وی در ادامه با بیان اینکه جوان‌گرایی و استفاده از ظرفیت زنان شایسته نیز از دیگر موضوعات مورد تاکید اعضای شورای اسلامی شهر در این دوره از مدیریت شهری است، گفت: اعتماد به جوانان و زنان شایسته یعنی اعتماد به آینده، تجربه نشان داده است که هرکجا به جوانان و زنان براساس شایستگی و تخصص‌شان اعتماد شده است، نشاط و پویایی را شاهد بوده‌ایم.

جوان گرایی در شهرداری مورد توجه باشد

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه جوان‌گرایی یکی از شاخص‌های مهم سنجش میزان تحرک و پویایی و تقویت جایگاه زنان مایه نشاط و سرزندگی هر جامعه ای است و در شرایط کنونی لازمه رشد و تعالی است، افزود: شایسته است تا شهرداری و مجموعه مدیریت شهری اصفهان به عنوان یک نهاد عمومی و تاثیر گذار در حوزه فرهنگ، اقتصاد و ساختار جامعه، با نهایت توجه به جوانان شایسته و متخصص به «تحرک» و «پویایی» شهر کمک کند.

وی  با بیان اینکه شهردار اصفهان باید ضمن تداوم روند جوانگرایی در عرصه مدیریت شهری، توجه ویژه‌ای هم به تخصص و شایسته سالاری در میان جوانان داشته باشند تا در آینده شاهد کاهش راندمان کاری در حوزه های مختلف نباشیم، تصریح کرد: بی تردید جوانان و بویژه زنان شایسته بی شماری هستند که در صورت اعتماد به آنها شاهد رشد و تعالی چند برابری در مجموعه مدیریت شهری خواهیم بود.

حمایت از اقشار آسیب دیده باید در مدیریت شهری اصفهان مورد توجه قرار گیرد

محمدی در ادامه با بیان اینکه حمایت از اقشار آسیب دیده نیز باید در مدیریت شهری اصفهان مورد توجه قرار گیرد، ابراز داشت: به نظر می‌رسد آنچه در سالیان گذشته در مدیریت شهری کلانشهرهای ما و به ویژه شهر اصفهان مغفول مانده و یا کمتر مورد توجه قرار گرفته است، مقوله آسیب‌های اجتماعی و مشخصا اقشار آسیب دیده است.

وی با بیان اینکه اگر بپذیریم که اقشار آسیب‌پذیر جامعه و از جمله  کودکان کار که متاسفانه روز به روز هم در اثر بی‌توجهی بر تعدادشان افزوده می‌شود جزیی از جامعه و به عبارت بهتر جزیی از شهروندان این شهر هستند، باید وظیفه حمایت و ساماندهی از این اقشار را بیش از پیش احساس نموده و با برنامه ریزی دقیق و کارشناسی چهره زیبای شهر اصفهان را از وجود این گونه آسیب ها مبرا سازیم، ابراز داشت:همه ما به خوبی به این امر واقفیم که وجود یک متکدی، یک کودک در حال کار در سطح شهر یا حتی یک زن آسیب دیده با رفتاری نامتعارف، معلول عوامل مختلفی همچون نابرابری‌های اجتماعی یا بی عدالتی در توزیع امکانات و ثروت ها و موقعیت های اجتماعی است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد:مطلوب است که شورای شهر و شهرداری با همکاری دستگاه‌هایی همچون بهزیستی، فرهنگ و ارشاد و اسلامی، نیروی انتظامی، صدا و سیما و ... از محرومیت نشسته بر چهره شهر غبارزدایی کنند.

نقشه راهی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی تدوین شود

وی با بیان اینکه مسئولان باید به جای روش‌های سلبی و پاک کردن صورت مساله، هرچه سریعتر نقشه راه و مدلی موثر در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی در کلانشهر اصفهان تدوین شود تا از آن رهگذر، ضمن پیشگیری از بروز آسیب‌های جدید، عزت و منزلت اجتماعی به اقشارآسیب دیده جامعه نیز بازگردانده شود، افزود: از این رو بهترین و موثرترین رویکرد در شرایط کنونی، عبارت از تلاش در راستای توانمندسازی آحاد زنان و مردان جامعه و تسهیل زمینه های مشارکت آنان در توسعه و پیشرفت شهر است که در کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا این مقوله با حساسیت و جدیت در حال انجام است.

محمدی با تاکید بر لزوم توجه به ایجاد نشاط اجتماعی در اصفهان نیز گفت: انسان موجودی هدفمند و جویای نشاط، خوشبختی و سعادت است و تا زمانی که به آنچه می‌خواهد دست نیابد احساس نشاط، خوشبختی و سعادت نمی کند.

وی با بیان اینکه نشاط اجتماعی، اثرات قابل توجهی بر زندگی شهروندان و جامعه دارد، افزود: از آن جمله می‌توان به احساس تعلق، همبستگی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی و نیز ارتقاء شاخص‌های سلامت روانی، اجتماعی و رضایت از زندگی اشاره کرد که همه این موارد به عنوان عواملی موثر در جهت کاهش هزینه‌های مردم، افزایش امید، ارتقاء کیفیت زندگی و در نهایت کاهش آسیب‌های اجتماعی محسوب می‌شوند.

کلانشهر اصفهان در بحث نشاط اجتماعی حال و روز خوبی ندارد

عضو شورای شهر اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر کلانشهر اصفهان در بحث نشاط اجتماعی حال و روز خوبی ندارد، اضافه کرد: آمارها حکایت از افزایش میزان نزاع و افسردگی دارد و از طرفی وجود ناهنجاری‌های اجتماعی در نهاد خانواده و به ویژه آمار بالای طلاق، آلاینده‌های صوتی، سنگینی حجم ترافیک، آلودگی‌های زیست محیطی و اعتیاد جوانان و گسترش حاشیه‌نشینی، رنگ و لعاب نشاط را از رخساره این شهر به تحلیل برده است.

وی با اشاره به اینکه آمار خشونت‌های پنهان و بروز رفتارهای مازوخیستی برخی نوجوانان بر علیه سلامت خویش که در قالب خود زنی‌های دختران در مدارس و اخیرا دو مورد اقدام به خودکشی دو دختر نوجوان خود را نشان داده است، افزود: این اتفاقات همه و همه نشان از کاهش نشاط اجتماعی دارد.

محمدی با بیان اینکه متاسفانه یکی از دو دختر نوجوان که در محدوده پل شهید چمران اقدام به خودکشی کردند جان خود را از دست داده است و نه تنها خانواده این دانش‌آموز  بلکه به اعتقاد من سیستم تعلیم و تربیت جامعه شهری ما امروز داغدار این مصیبت بزرگ است، افزود: این در حالیست که مسئولین ما با غفلت از ریشه اصلی این اتفاق ناگوار مدت‌هاست که به دنبال مقصر این قصه تلخ در حوالی فضای مجازی و نهنگ آبی پرسه می‌زنند.

وی ادامه داد: در حالی که صرف نظر از تاثیر یا عدم تاثیر بازی مجازی نهنگ آبی در این حادثه، ریشه‌های اصلی این موضوع در روش‌های تربیتی و عدم توانمندی شهروندان در مواجهه با چالش‌های زندگی است و در عین حال عدم مدیریت هیجانات نسل نوجوان در جامعه شهری اصفهان و وجود خشونت‌های پنهان در این نسل در قالب سلسله عواملی در شکل‌گیری این حادثه تلخ نقش اساسی داشته‌اند و غفلت محض است اگر کارشناسان ما وقت خویش را بر تحلیل بازی نهنگ آبی متمرکز کنند.

عضو شورای شهر اصفهان تاکید کرد: ضروری است که در سایه اقداماتی میان مدت و بلند مدت، استراتژی‌های کاربردی در راستای ایجاد نشاط اجتماعی در سطح شهر اصفهان ایجاد و در این زمینه از ظرفیت‌های طبیعی و غیر طبیعی شهری همانند احیای سنت‌های اصیل و بومی، پویایی و برقراری ایستگاه‌های نشاط در مسیر چهار باغ عباسی و مسیرهای مشابه به خوبی استفاده شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۰۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است

 زهره الهیان در حاشیه بازدید از نمایشگاه سلامت شهر که در بوستان لاله برپا شده است، با بیان اینکه پایتخت در هفته سلامت رنگ و بوی سلامتی به‌خود گرفته است اظهار داشت: اجرای بیش از ۱۶۰۰ برنامه سلامت محور در مناطق مختلف تهران و تسهیل در دسترسی مردم به خدمات سلامت محور از اقدامات ارزشمندی است که در این هفته انجام شده است و امیدواریم این روند بیش از گذشته ادامه پیدا کند. 

الهیان با یادآوری اینکه نیازمند ارتقای سلامت در همه ابعاد آن در جامعه هستیم، ادامه داد: نباید سلامت را محدود و منحصر به سلامت جسم دانست. متاسفانه وزارت بهداشت سلامت را در این حوزه تعریف می‌کند و ما در مجلس به وزیر بهداشت درباره این موضوع و توجه بیشتر به ابعاد دیگر سلامت تذکر داده و خواستار آن هستیم که برای پیشگیری از بیماری‌ها به موضوع سلامت روان مانند جسم نیز توجه شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که رویکرد مجموعه‌مدیریت شهری در سه سال گذشته تا چه اندازه منطبق با نیاز‌های سلامت در ابعاد مختلف آن است، با تاکید بر اینکه شهرداری در حال پرکردن خلا فعالیت‌های مرتبط با سلامت روان شهروندان است گفت: خوشبختانه رویکرد مدیریت شهری و اداره کل سلامت شهرداری تهران در مسیر جبران خلا‌هایی است که در حوزه نشاط اجتماعی و پاسخ به مطالبات بر زمین مانده در حوزه سلامت روان و سلامت اجتماعی است. برگزاری رویداد‌هایی که اکنون‌در قالب سلامت شهر شاهد آن هستیم از جمله تلاش‌هایی است که در این مسیر شاهد آن هستیم. 

وی با اشاره به تاکید مقام‌معظم رهبری درباره مردمی کردن امور، موضوع مردمی سازی سلامت و مشارکت مردم در این حوزه را دارای اهمیت دانست و گفت: هر زمان که مردم در موضوعات مختلف وارد صحنه شوند، مقدار اثرگذاری برنامه‌ها در جامعه افزایش می‌یابد. حضور توام با نشاط و شادابی مردم در این نمایشگاه نمونه عینی از مشارکت پذیری مردم در این حوزه است چرا که قادر می‌شوند با ارتقای سطح سواد سلامت خود هم از خویش و هم از دیگران بهتر مراقبت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • شورا انتظار بعضی تغییرات در شهرداری را داشت/ بدهکاری دلیل بی‌مهری نیست
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • ساخت و ساز غیرمجاز خط قرمز مدیریت شهری مشکین‌دشت
  • اصفهان پرچم‌دار شهرسازی الکترونیک است
  • تعامل مسئله‌محور می‌تواند راه نجات سازمان‌ها و رسانه‌ها باشد
  • برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم
  • نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان