Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@16:51:19 GMT

سومین کنفرانس فقه و قانون در قم برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۴۱۴۷۴

سومین کنفرانس فقه و قانون در قم برگزار می‌شود

قم - رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس گفت: ‌سومین کنفرانس فقه و قانون با موضوع فقه، قانون و واقعیت‌های اجتماعی نهم و دهم اسفندماه در قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله احمد مبلغی ظهر دوشنبه در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران که در مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت:‌ سومین کنفرانس فقه و قانون با موضوع فقه، قانون و واقعیت‌های اجتماعی نهم و دهم اسفندماه در قم برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: مقصود از واقعیت‌های اجتماعی هر امری است که در جامعه وجود دارد و لازم است قانون در قبال آن از خود کارآمدی نشان دهد.

رئیس مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود:‌ کنفرانس فقه و قانون با هدف پشتیبانی قانون در قبال واقعیت‌های اجتماعی و در سه محور برگزار می‌شود. در این مراسم مهمانانی از کشورهای خارجی همچون روسیه،‌ فرانسه، افغانستان و کسانی که دارای تجربه و تخصص در حوزه حقوق که به وضعیت‌های اجتماعی و قانون گذاری مرتبط باشد، دعوت شده‌اند.

وی ابراز کرد: یک بعد از واقعیت‌های اجتماعی، آسیب‌های اجتماعی است که اگر برای آنها قانون وضع نشود باعث افزایش آن‌ها می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: فقه باید دست قانون را بازگذارد و وارد عمل شود. قانون را پیش بینی کند و روح قانون را دردست گیرد.

آسیب‌های اجتماعی کیان خانواده‌ها را نشانه گرفته است

آیت الله مبلغی تصرح کرد:‌ در حال حاضر آسیب‌های اجتماعی کیان خانواده‌ها را نشانه گرفته و به دین، جامعه، سلامت و پیشرفت جامعه لطمه می‌زند.

وی افزود: آسیب‌های اجتماعی را باید جدی گرفت زیرا خطر بزرگ برای دین و انقلاب ما است و با توصیه برطرف نمی‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ‌قانون در بخش‌های مختلف جامعه حضور دارد و باید به سمت آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد، طلاق، تکدی گری و... پیش آید و بر آن ناظر باشد.

وی با بیان اینکه ضرورت‌های اجتماعی از ابعاد دیگر واقعیت‌های اجتماعی است، گفت: اجتماع نیز همچون خانه ضرورت‌هایی دارد اما بزرگ‌تر و گاهی وضع قانون در برابر این ضرورت‌ها طول می‌کشد.

آیت الله مبلغی با بیان این که قانون باید کارآمد و تک بعدی نباشد، عنوان کرد: اضطرارهای اجتماعی از مصادیق دیگر واقعیت‌های اجتماعی هستند. گاهی جامعه مضطر می‌شود و حالت احتزار به خود می‌گیرد همچون بحران دو نسل و اقوام.

وی اظهار کرد: نیازهای اجتماعی نیز از ابعاد واقعیت‌های اجتماعی است. جامعه‌ای که در حال تحول است نیازهای جدید می‌یابد. نیاز به رفاه، تحصیل، شغل و... . این نیازها باید برآورده شوند و فقه و قانون مسئول هستند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۱۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد

به همت میراث فرهنگی استان اردبیل، اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075932 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • منتظری: حجاب در ایران قانون است؛ همه باید از آن پیروی کنند، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند
  • حجاب در ایران قانون است؛ همه باید از آن پیروی کنند، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند
  • پیشگامی پلیس در استفاده ازظرفیت دانش‌آموزان درگسترش قانون‌
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • حجاب، مهم‌ترین پایه استواری تدین خانواده و جامعه است
  • دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد
  • پلیس؛ پیشگام بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان در گسترش قانون‌مداری