Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که مسئولان مختلف و سامانه سماح وعده‌ی کاهش زمان مورد نیاز برای صدور روادید اربعین حسینی را داده‌اند، در برخی از مناطق کشور مثل استان آذربایجان‌شرقی، اخذ ویزا 5 روز زمان می‌برد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زیتون، هر چه که به اربعین حسینی نزدیک می‌شویم، تکاپو و شوق زائران برای حضور در جمع میلیونی زائران اباعبدالله الحسین(ع) افزایش می‌یابد ولی گویا در این مسیر بجای اینکه در جهت راحتی و انجام امورات زائران اربعین حسینی گام برداشته شود، موانع زیادی سد راهشان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از هزینه‌های گزاف تا موضوع بیمه و رفت و آمد به مبادی مرزی که بگذریم، تأخیر بیش از حد در صدور و تحویل ویزا، مشتاقان زیارت را به خصوص در استان آذربایجان‌شرقی دچار مشکلات فراوانی کرده است.

پیش از این اعلام شده بود که ویزای اربعین با اعتبار سه ماهه حداکثر در 72 ساعت صادر و به دست متقاضیان خواهد رسید ولی با نزدیک شدن به موعد اربعین و افزایش تقاضا و افراد در نوبت، این  زمان به خصوص در شهرهایی که کنسولکری‌ها و نمایندگیِ سفارت اقدام به صدور ویزا می‌کند؛ گاهاً به یک هفته رسیده است.

سخنگوی ستاد اربعین کشور خبر از صدور یک میلیون و هفتصد هزار روادید تا پیش از ظهر امروز (دوشنبه 8 آبان) می‌دهد و مدیر امور حج و زیارت آذربایجان شرقی نیز خبر از صدور 37350 روادید در نمایندگی کنسولگری عراق در تبریز برای دو استان آذربایجان شرقی و غربی می‌دهد که حدود دو درصد از کل ویزاهای صادر شده را شامل می‌شود. البته تعداد ویزاهای صادر شده در تبریز در روزهای گذشته حدود پنج هزار فقره بود که افزایش آن به این میزان بیانگر این است که تقاضاها در چند روز اخیر، چند برابر شده است.

اما افرادی که به تازگی اقدام به دریافت روادید اربعین در تبریز می‌کنند، بابت زمان طولانی صدور ویزا نگران هستند و اغلب باعث مشکل در برنامه ریزی آنها می‌شود. سامانه سماح از روز گذشته با دادن وعده اینکه زمان صدور روادید کاهش یافته است، ثبت نام اینترنتی را متوقف کرده و از متقاضیان خواسته است تا به کارگزاری‌های رسمی مراجعه کنند.

یکی از کارگزاری‌های رسمی حج و زیارت در تبریز به مراجعان امروزش اعلام می‌کند که ویزا جمعه یا شنبه آماده می‌شود و این یعنی صدور روادید چهار تا پنج روز زمان می‌برد. گاهاً برخی دفاتر نیز با اخذ چند ده هزار تومان پول بیشتر، به مراجعان وعده می‌دهند که گذرنامه‌ها را به دفتر تهران می‌فرستند و ویزای آن‌ها نهایتاً دو روزه آماده است، البته این موضوع در برخی کارگزاری‌ها و با پیدا کردن دوست و آشنا مطرح می‌شود.

سراغ یکی از مراجعان دفاتر خدمات زیارتی در تبریز می‌رویم که به نظر می‌رسد کمی آشفته است. از او علت حضورش در این دفتر را که می‌پرسم، خیلی سریع پاسخم را اینگونه می‌دهد: چند روز قبل برای دریافت ویزا اقدام کرده‌ام که به من گفتند ویزا نهایتا تا دوشنبه آماده است و من نیز با یک کاروان روز سه‌شنبه آماده سفر شدم ولی اکنون که برای پیگیری آمده‌ام، می‌گویند ویزایت را شب سه‌شنبه می‌دهیم. یعنی همه برنامه‌ریزی من کشکه! هر چه ماجرا را توضیح می‌دهم دست ما نیست، شلوغه و کاری نمیشه کرد!

اما اسماعیل بابایی راغب، مسئول دفتر نمایندگی وزارت خارجه در شمالغرب کشور (تبریز) در خصوص اینکه صدور ویزا چقدر زمان می‌برد، توضیح می‌دهد: نظر به حجم بالای زائران و استقرار تنها سه کارمند عراقی سفارت عراق در تبریز، صدور ویزا معمولا بین ۴ تا ۵ روز زمان می برد؛ لذا زائران سریعا برای صدور ویزا اقدام کنند و به روزهای پایانی موکول نکنند.

شلوغی درخواست‌ها در روزهای منتهی به اربعین قابل پیش‌بینی بود، هم برای مسئولان هم برای زائران؛ حال باید از مسئولان پرسید که چرا تدابیر لازم برای تعجیل در صدور ویزا در دفتر تهران که بنا به ادعای برخی مسئولان به کمتر از 48 ساعت کاهش یافته اندیشیده شده است ولی این امکان در مکان‌های دیگر کشور فراهم نیست؟ در مقابل عاشقانی که تمامی شرایط و مدارک لازم برای اخذ روادید را داشتند هم باید مورد پرسش قرار دهند که چرا همه چیز را نگه داشته‌اید برای دقایق پایانی که اوضاع قمر در عقرب است؟!

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۱۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال

معاون خدمات شهری کربلا گفت: سال گذشته شاهد حضور ۲۲ میلیون زائر در عراق بودیم و طبق پیش‌بینی‌های ما در اربعین سال جاری حضور زائران ابا عبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین به ۳۰ میلیون نفر خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری پیش از ظهر امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_در ستاد اربعین حسینی استان ضمن گرامیداشت یاد شهیدان عراق که در برابر داعش ایستادگی کردند بالأخص شهید ابومهدی المهندس، اظهار کرد: ستاد اربعین حسینی استان به‌صورت ماهانه با هدف ایجاد آمادگی در برگزاری شایسته اربعین حسینی برگزار می‌شود تا مقدمات این رویداد عظیم را به بهترین نحو فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ هزار نفر از مردم استان اصفهان در اربعین حسینی میهمانان برادران عراقی خود هستند، افزود: از مهمان‌نوازی بی‌نظیر مردم و دولت عراق در ایام اربعین حسینی قدردانی می‌کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان با بیان اینکه این مهمان‌نوازی الگوی شایسته‌ای برای همه دنیا است تا محبت و برادری را از مردم عراق یاد بگیرند، خاطرنشان کرد: آنان هر چه دارند برای خدمت به زائران در طبق اخلاص می‌گذارند ما نیز از این بابت صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنیم.

جان‌نثاری یادآور شد: بیش از ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برپا می‌شود و خوشحال هستیم که می‌توانیم خادم زائران اربعین حسینی باشیم و در این راستا آمادگی داریم هر کمکی که مسئولان عراقی تشخیص می‌دهند را جهت برگزاری اربعین حسینی انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه خود را ملزم می‌دانیم که همه اقداماتی که انجام می‌دهیم تحت نظر دولت عراق باشد، بیان کرد: برنامه‌ریزی شود تا تمامی شهرداران استان با محوریت شهرداری اصفهان در ایام اربعین همکاری لازم را با خدمات شهری کربلا داشته باشند.

رویکرد و منش مردم و مواکب استان اصفهان در ایام اربعین

علی یحیی عبد، معاون خدمات شهری کربلا نیز در این نشست سخنان خود را با گرامیداشت یاد شهیدان ایران اسلامی بالأخص شهید والامقام سردار سلیمانی آغاز و اظهار کرد: ما و برادران ایرانی مان یک گروه مشترک با هدف خدمت‌رسانی به زائران حضرت سیدالشهدا (ع) هستیم و هیچگونه جدایی بین ما نیست.

وی با تأکید بر اینکه در ایام اربعین حسینی منش و رویکرد شیعه حضرت امیرالمومنین (ع) را به جهانیان نشان می‌دهیم، افزود: اربعین یک رویداد جهانی و برگزاری شایسته آن موفقیتی برای جهان اسلام است.

معاون خدمات شهری کربلا بیان کرد: برای ما باعث افتخار است که خادم امام حسین (ع) هستیم و می‌دانیم که برای شما نیز خدمت به زائران سیدالشهداء (ع) افتخار است زیرا همه ما هر چه که داریم از لطف و مهربانی امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) است.

وی گفت: سال گذشته شاهد حضور ۲۲ میلیون زائر در عراق بودیم و طبق پیش‌بینی‌های ما در اربعین سال جاری حضور زائران ابا عبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین به ۳۰ میلیون نفر خواهد رسید.

معاون خدمات شهری کربلا با اشاره به اینکه سالانه ۵ میلیون نفر به زائران اربعین حسینی اضافه می‌شود، عنوان کرد: مواکب اصفهانی در کربلا به خاطر حضور پرشور و خلاقیت‌هایی که در خدمت‌رسانی به زائران دارند زبانزد هستند.

وی با بیان اینکه از خدماتی که شهرداری اصفهان در شهر کربلا انجام می‌دهد قدردانی می‌کنیم، گفت: اصفهانی‌ها در ایام اربعین بسیار متفاوت‌تر از سایر شهرها عمل می‌کنند، آن‌ها معتقدند بر خاکی که خون سیدالشهداء (ع) ریخته شده است حرمت دارد و نباید زباله‌ای بر زمین ریخته شود.

معاون خدمات شهری کربلا خاطرنشان کرد: کربلا هم مانند اصفهان شهر شما است و با شما همکاری خواهیم داشت زیرا معتقد هستیم بین ایران و عراق هیچ فراقی نیست.

به گزارش ایمنا، در این نشست اعضاء ستاد اربعین حسینی استان، مدیر مطالعات و پژوهش‌های کربلا، مدیر پارک‌ها و فضای سبز کربلا و مدیر منطقه پنج کربلا نیز حضور داشتند.

کد خبر 749330

دیگر خبرها

  • از کاهش زمان صدور بارنامه تا تخلیه و بارگیری به موقع برای افزایش سرعت بازرگانی
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • مخالفت اسرائیل با صدور ویزا برای کمیسر کل آنروا
  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • ارسال سریع تکنولایف در تبریز راه‌اندازی شد
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند