Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@14:10:03 GMT

افزایش آمار طلاق در جامعه نگران کننده است

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۴۲۰۶۶

افزایش آمار طلاق در جامعه نگران کننده است

قزوین- رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش ۲۵ درصدی آمار طلاق در جامعه بویژه در میان افراد متمول و مناطق بالای شهر تهران نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا عزیزی روز دوشنبه در جلسه بررسی و حل مشکلات ناحیه شهری مهرگان و  کاهش آسیب های اجتماعی این منطقه که با حضور اعضاء کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات پارک بهشت مهرگان برگزار شد، اظهار کرد: افزایش آسیب های اجتماعی در جامعه نگران کننده است و باید برای آن تدبیر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش ۲۵ درصدی طلاق در جامعه

عزیزی با اشاره به آمار نگران کننده طلاق در جامعه گفت: در حال حاضر از سال ۶۷ تاکنون ۲۵ درصد افزایش طلاق را شاهدیم که بیشترین آمار در مناطق بالای شهر تهران است ولی در حال حاضر شاهد افزایش در شهرهای کوچک هستیم.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری تاکید فراوانی در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی دارند و هر شش ماه جلسه ای به ریاست ایشان در این راستا تشکیل می شود و خروجی ارزشمندی دارد.

عزیزی افزود: شورای اجتماعی به ریاست رئیس جمهور و معاونت وزیر کشور و به دبیری ایشان هر ماه برگزار می شود و پس از جمع بندی گزارش ها اعضا کمیسیون مجلس به استانها و شهرستان ها برای بررسی بیشتر و شناخت های آسیب ها سفر می کنند.

عزیزی تصریح کرد: متاسفانه در کشورمان قبل از هرگونه مطالعه و کارشناسی اقدام به اجرای پروژه ها می کنیم و این کار موجب بروز  آسیبهای زیادی می شود و زیان رسان است.

وی افزود: مسکن مهر نیز یکی از این اقدامات است که بدون مطالعه و نگاه کارشناسی اجرا شده و همین موضوع موجب ایجاد مشکلات فراوان برای کشور و مردم ساکن در آن شده است.

عزیزی بیان کرد: اگر می خواهیم از آسیب های اجتماعی پیشگیری کنیم باید مسئولان به دغدغه مهم رهبری توجه کنند و برای احداث شهرک و ایجاد مجتمع های مسکونی به زیرساخت ها و مسائل زیربنایی و روبنایی و سرانه های فرهنگی، آموزشی و بهداشتی، فضای سبز توجه شود نه اینکه بعد از احداث شهر و مجتمع تازه به فکر تامین نیازها باشیم.

طرح های بدون پشتوانه کارشناسی هزینه های سنگین دارد

وی گفت: ناحیه شهری مهرگان از نظر منظر شهری و نما مناسبی برخوردار است که باید رسیدگی به مشکلات اساسی آن بیشتر مورد توجه ادارات و ارگان های خدمات رسان قرار گیرد.

عزیزی یادآور شد: بزرگترین معظل مسکن مهر سوء مدیریت است و سازندگان آن موجب بروز مشکلات اساسی بخصوص آسیب های اجتماعی شده اند و اگر قرار است کسی بازخواست شود باید این افراد توبیخ شوند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مدیری که تخلف می کند دوباره نباید به کار گمارده شود بلکه لازم است با آنها برخورد شود و نامشان در فهرست سیاه قرار گیرد تا دیگر مسئولیت نپذیرند.

وی با اشاره به ساخت ۲۷ هزار واحد مسکونی در ناحیه شهری مهرگان یادآورشد: اگر مدیریت صحیح در این منطقه صورت نگیرد اهالی ساکن در این ناحیه دچار آسیب های اجتماعی خواهند شد.

در این جلسه ساکنان ناحیه شهری مهرگان با حضور در جمع اعضاء کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن انتقاد از بی توجهی مسئولان به نیازهای آنها در خصوص مشکلات خود از جمله کاهش میزان اقساط بانکی، تفکیک کنتور گاز، آّب و برق، رفع مشکلات آسانسور و ایجاد مراکز عرضه کالا و بازارچه محلی و نبود مراکز فرهنگی و آموزشی و تفریحی نکاتی را متذکر شدند.
 

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۲۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک اقتصاددان پاسخ داد: عاقبت نرخ تورم در 1403 و اتفاق نگران کننده برای طبقه متوسط جامعه

احمد حاتمی یزدی، اقتصاددان در گفتگو با خبرآنلاین در جواب این پرسش که نرخ تورم در سال جاری به نظر شما به هدف دولت یعنی بازگشت به کانال ۲۰ تا ۳۰ درصد نزدیک خواهد شد یا خیر؟ گفت: نه تنها امسال بلکه در سال آینده نیز به نظر من نرخ تورم بالاتر از ۴۰ درصد باقی خواهد ماند.

این مدیر اسبق بانکی عنوان کرد: جامعه در حال تغییر وضعیت است. طبقه متوسط تحت تاثیر سیاست‌های اشتباه اقتصادی در حال از بین رفتن است و در نتیجه این اتفاق جامعه به دو طبقه فقیر و بسیار ثروتمند تقسیم می‌شود.

وی تاکید کرد: در این جامعه طبیعتا توسعه‌ای رخ نمی‌دهد و فشار موجود بر بخش مولد نیز موید همین مدعاست.

tags # تورم سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند
  • حل مشکلات جامعه با نسخه دانشگاهیان ممکن است
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • یک اقتصاددان پاسخ داد: عاقبت نرخ تورم در 1403 و اتفاق نگران کننده برای طبقه متوسط جامعه
  • روایت یک اقتصاددان از اتفاقی نگران‌کننده برای طبقه متوسط جامعه
  • کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا