Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، به نقل از پایگاه خبری افتا ، در این همایش معاون سامانه های امن مرکز مدیریت راهبردی افتای نهاد ریاست جمهوری، با اشاره به اهمیت فضای مجازی از دیدگاه مقام معظم رهبری به بیان فرصت ها و چالش های موجود در فضای مجازی پرداخت.

مهندس شیرافکن تشکیل دولت الکترونیک را در کشور که وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات پیشتاز تحقق آن است موجب کاهش بروکراسی اداری و از فرصت های فضای مجازی دانست ، مشروط به آنکه الزامات امنیتی شبکه ملی اطلاعات را برآورده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین APT  یا تهدیدات پایدار پیشرفته را که عمدتا حملات حکومتی هستند ، گسترش بات نت ها و گسترش انتشار باج افزارها را از جمله ابزارهای سایبری پیشرفته به عنوان جنگ افزار نوین در بخش امنیتی دانست.

معاون سامانه های امن مرکز مدیریت راهبردی افتای نهاد ریاست جمهوری، تهدیدات  فضای مجازی  را در سه بخش فرهنگی ، اقتصادی و امنیتی مورد بررسی قرار داد و از حاکمیت، زیرساخت های حیاتی و بخش خصوصی به عنوان سه بازیگر فضای مجازی نام برد.

وی گفت :  بخش خصوصی یکی از مهمترین تامین کننده های نیازهای فضای مجازی است .

مهندس شیرافکن با اشاره به سیاست های کلی نظام ابلاغیه مقام معظم رهبری ، لزوم ایجاد نهاد متولی و هماهنگ کننده واحد، برای تامین امنیت فضای مجازی را یادآور شد و گفت : مرکز مدیریت راهبردی افتا ، نهاد متولی زیر نظر دولت،  برای هماهنگی و تمرکز در حوزه امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات در کشور است .

جانشین رییس مرکز مدیریت راهبردی افتا در حوزه سازمان ها خاطرنشان کرد : در ارتباط میان بخش خصوصی و سازمان های زیرساختی ، افتا به عنوان ناظر حوزه پروژه ها است و شرکت ها برای ارائه خدمات به زیرساخت ها، نیازمند اخذ مجوز از مرکز مدیریت راهبردی افتا هستند همچنین زیرساخت ها باید از شرکت های دارای مجوز، برای  اجرای طرح ها و پروژه ها استفاده کنند .

مهندس شیرافکن همچنین با بیان مواد قانونی و دستورالعمل های ابلاغی از طرف شورای عالی فضای مجازی، سند افتای کشور و معاون اول ریاست جمهوری در خصوص مرکز مدیریت راهبردی افتا، گفت : تدوین طرح امن سازی زیرساخت های حیاتی و به روزرسانی آن، تدوین آئین نامه ، ارائه مشاوره به سازمان ها، تلاش در اجرای طرح امن سازی زیرساخت ها و پایش فضای سایبری زیرساخت ها، از جمله ماموریت های راهبردی و عملیاتی مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری است .

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۴۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله عنابستانی به رشیدی کوچی

 به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، نماینده سبزوار گفت: آقای رشیدی کوچی به دروغ طرح صیانت را طرح فیلترینگ عنوان کرد در حالی که این طرح دقیقا نقطه مقابل فیلترینگ بود.
 

 جلال رشیدی‌کوچی، عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی، طی روز‌های اخیر در گفت‌وگویی، درباره بررسی طرح صیانت در مجلس یازدهم گفت: «طرح صیانت علنا از دستور کار مجلس خارج شد، ولی زمزمه‌هایی شنیده می‌شود مبنی بر این‌که برخی در تلاش هستند هفته آخر مجلس این طرح مورد بررسی قرار گیرد. امیدوارم چنین اتفاقی رخ ندهد، زیرا سر منافع مردم معامله کردن با جریانی خاص قطعا به ضرر آن اشخاص خواهد بود.»

در همین راستا، علی اصغر عنابستانی، نماینده سبزوار در مجلس یازدهم، با اشاره به بررسی مجدد طرح صیانت در مجلس گفت: «من درباره این موضوع معطل نیستم، اما بیشترین ظلم را آقای رشیدی کوچی، به مجلس و کشور و نظام جمهوری اسلامی کرد. او به دروغ طرح صیانت را طرح فیلترینگ عنوان کرد در حالی که این طرح دقیقا نقطه مقابل فیلترینگ بود.»

وی گفت: «افرادی مانند آقای رشیدی کوچی که در این زمینه بسیار کج فهم هستند، بیشترین ظلم را به خود فضای مجازی کردند. امروز مشاهده می‌کنیم که فضای مجازی بدون مصوبه مجلس فیلتر است و مردم به سختی از سکو‌های خارجی مانند تلگرام و اینستاگرام استفاده می‌کنند و آسیب‌های به شدت بدی برای مسائل فرهنگی ایجاد کرده است.»

نماینده سبزوار گفت: «از آن طرف رها شدن فضای مجازی، در اعتراضات سال ۱۴۰۱ چقدر به کشور ضرر وارد کرد. حتی امثال آقای رشیدی کوچی طرح صیانت را نخوانده بودند، من در کمیسیونی که ایشان عضو نبود و شرکت کرد، سوال کردم که طرح را خوانده‌اید و پاسخ داد خیر.»

وی افزود: «صرفا این اتفاقات را در کشور به دلیل کار‌های پوپولیستی انجام دادند. فضای مجازی باید قانون‌مند و ضابطه‌مند شود و این موضوع را همه عقلا در دنیا می‌پذیرند. مجلس به دنبال فیلترینگ نبود بلکه به دنبال ضابطه‌مند بود دستگاه‌هایی که به مجلس مرتبط نبودند آن را فیلتر کردند.»

دیگر خبرها

  • تصاویر سوءاستفاده از دختربچه برای تبلیغ آرایشگاه
  • برگزاری همایش هفته عقیدتی سیاسی سپاه
  • پیشنهاد بی‌سابقه و عجیب در فضای مجازی برای مهاجران افغان در ایران! | تصویر
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی
  • ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از بندر کانتینربری شانگهای چین
  • ترانه کودکان که ترند شد: ببعی چقدر باهوشی!
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد