Web Analytics Made Easy - Statcounter

هنرمندان و خیران با حضور در اکران خیریه ­فیلم «آزاد به قید شرط» برگ دیگری از دفتر مهربانی و حمایت از خانواده زندانیان را در سینما چارسو ورق زدند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ علی و معصومه 4 سال است که در انتظار آمدن پدر چشم به در دوخته اند. این خواهر و برادر دوقلو 6 ساله بودند که پدرشان به اتهام مالی به 10 سال حبس محکوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آنها حالا در دهمین سال تولدشان هنوز هم دلبسته لحظه هایی هستند که در خانه باز شود و پدر در آستانه ورودی در آنها را در آغوش بگیرد.
یکی از آرزوهای علی این است که زود بزرگ شود و بتواند جایی کار پیدا کند تا با حقوقش بدهی پدر را بدهد و او آزاد شود.
بدهی پدر این دو کودک معصوم 50میلیون تومان است و آنها چشم انتظار دست های مهربان خیرین هستند تا با جلب رضایت شاکیان پدر, در زندان به روی او باز شود و این خواهر و بردار دو قلو دلشان به دیدار پدر شاد شود.
حکایت علی و معصومه؛ حکایت هزاران کودکی است که پدرهایشان پشت میله های زندان روزگار می گذرانند و عمر بچه ها بدون پدر طی می شود.
اگرچه روزگار فرزندان زندانیان, در نبود پدر سخت است اما دلهای مهربان مردم نیکوکار هم برای دل کوچک و بی قرار این بچه ها می تپد؛ آنها را فراموش نکرده اند و از هر بهانه ای برای شاد کردن دل آنها استفاده می کنند.
درست مثل جمع خیرین و هنرمندانی که شب گذشته با حضور در پردیس سینما چارسو دور هم جمع شدند تا با کمک های خیرخواهانه خود, هم در آزادی چند زندانی سهیم شوند و هم گرهی از مشکلات متعدد خانواده زندانیان باز کنند.
ـ دور همی ماندگار پاییزی
ساعت 18:50 و همه در انتظار بازگشایی گیشه فروش بلیط فیلم سینمایی «آزاد, به قید شرط» بودند؛ برخی مردم هم در کنار هنرمندان عکس یادگاری می انداختند تا در یک دور همی شبانه پاییزی با هدف خیرخواهانه خاطرات خوبی را از دستگیری خانواده نیازمند زندانیان رقم بزنند.
بلیط ها با رقم های میلیونی یکی به یک فروخته می شدند بلیط های میلیونی فیلم آزاد به قید شرط این بار اما قرار نیست که به جیب سازندگان فیلم برود بلکه قرار است با آن گره های زندگی هزاران هزار علی و معصومه که از بد حادثه پدرشان راهی زندان شده هزینه شود.
همه آمده اند تا این محفل مهربانی را به دورهمی ماندگار پاییزی تبدیل کنند و هر کسی سعی می کند به سم خود قدمی بردارد.
ـ با زندانی و خانواده اش مهربان باشیم
در میان ازدحام و شلوغی جمعیت خودم را به حسین شهابی کارگردان فیلم «آزاد, به قید شرط» می رسانم و از وی درباره زمینه های تولید این فیلم می پرسم که می گوید:‌ هدفم از تولید این فیلم پرداختن به یک موضوع عام اجتماعی با محوریت زندگی یک زندانی محکوم به 20 سال حبس بود که بعد از سپری کردن 10 سال حبس به صورت مشروط آزاد می شود و البته مشکلاتی نیز بر سر راه این زندانی و خانواده اش قرارمی گیرد.
شهابی ادامه می دهد: وقتی فردی راهی زندان می شود در دو بعد آسیب های اجتماعی قابل بررسی است اول آسیب هایی که به خود زتدانی وارد می شود بعد از آن خانواده آن زندانی در نبود سرپرست خانواده درگیر چالش های فراوان می شوند.
این کارگردان سینما تاکید می کند: این فیلم تلاش می کند به مخاطب بگوید که در مواجهه با یک زندانی و به خصوی خانواده اش مهربانتر باشند؛ چرا که حساب یک زندانی با خانواده اش جداست و نباید خانواده وی به عسرت بیفتند.
ـ اکران خیریه به نفع خانواده زندانیان
وی تاکید می کند: از آنجایی که فیلم بنده به مشکلات یک زندانی و خانواده اش اختصاص دارد سعی کردم در همین آغاز اکران فیلم در سینماها برنامه اکران خیریه به نفع این خانواده ها را با کمک انجمن حمایت از خانواده زندانیان راه بیاندازیم تا عواید حاصل از فروش فیلم برای همن خانواده ها هزینه شود.
شهابی می گوید: در روزهای آینده هم اکران خیریه فیلم ادامه دارد و امیدواریم مردم در حمایت از خانواده زندانیان از این طرح خیریه حمایت کنند.
ـ حبس برخی زندانیان با مبالغ ناچیز
در ادامه لیلا اوتادی یکی دیگر از هنرمندان حاضر در این اکران خیریه می گوید: حمایت از خانواده زندانیان وظیفه همه ماست و به اعتقاد من با توجه به کارهای خیری که سالهاست در کشور انجام می شود بهتر است این دریای مهربانی را به سمت زندانهای کشور روانه کنیم چرا که افرادی هم هستند که برای مبالغ ناچیز در زندان و دور از خانواده به سر می برند.
وی در پاسخ به این سوال که حمایت از خانواده زندانیان چه تاثیری در کاهش آسیب های اجتماعی دارد,‌تاکید می کند: قطعا حمایت از این خانواده ها در نبود سرپرستشان, نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی احتمالی که متوجه این افراد است دارد.
این بازیگر سینما در ادامه می گوید: حمایت و همراهی برای آزادی زندانیان هم یکی دیگر از راه های کاهش اسیب های اجتماعی است و برای بچه های یک خانواده حضور پدر در جمعشان با ارزش تر از هر هدیه ای است و در این اکران های خیره باید هر دو وجه دیده شود هم آزادی زندانی و هم حمایت از خانواده های زندانیان کشور.
ـ خانواده زندانیان آسیب پذیرند
حسین محرمی یکی دیگر از مردم خیرخواهی است که با حضور در این دورهمی قصد دارد در مسیر کمک به خانواده زندانیان کمک کند؛ وی با بیان این که خانواده زندانیان قشری آسیب پذیرند می گوید:‌یک زندانی به هر دلیلی که به زندان می افتد فرزندان و خانواده اش نیاز به حمایت دارند و نباید اجازه بدهیم در مضیقه معیشتی قرار بگیرند.
این خیر ادامه می دهد: کمک کردن به خانواده زندانیان در حقیقت نزدیک شدن به کاهش مشکلات و بزه کاری های اینده است چرا که وقتی خانواده ای درگیر مشکلات اقتصادی شود ممکن است برخی از اعضای آن خانواده در مسیر جرم قدم بردارند و این یعنی افزایش آمار زندانیان.
محرمی تاکید می کند: در این اکران های خیریه یک بلیط سینما ممکن است برای خیلی از ما قیمت کمی داشته باشد و به منزله یک قطره باشد؛‌ اما وقتی این قطره ها در کنار هم قرار بگیرند دریایی از مشکلات خانواده زندانیان برطرف می شود.
ـ انجمن حمایت خانواده زندانیان بانی اکران خیریه
اما در ادامه این گزارش به سراغ مهران منتظر مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان رفتیم وی درباره برگزاری اکران خیریه فیلم «آزاد, به قید شرط» می گوید: این فیلم با هدف جلب کمک های مردمی در سینماها اکران شده و ما تلاش می کنیم در این اکران خیریه مثل اکران های گذشته کمک های خوبی در جهت آزادی زندانیان و حمیت از خانواده های آنها جمع شود.
وی با بیان این که انجمن حمایت از خانواده زندانیان بیش از 200 شعبه در سراسر کشور دارد ادامه می دهد:‌ این انجمن بیش از 100 هزار خانواده زندانیان را در سراسر کشور و 5 هزار خانواده را در تهران تحت پوشش خود قرار داده است.
ـ توجه به تحصیل و اشتغال فرزندان زندانیان
منتظر تاکید می کند: یکی از اهداف انجمن حمایت خانواده زندانیان اشتغال زایی و توانمندسازی این خانواده ها در دوران حبس سرپرست خانواده است و انجمن بنا بر وظایف ذاتی خود تاکنون قدم های خوبی برای حفظ خانواده زندانیان برداشته است.
مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان تاکید می کند:‌ بازگشت به تحصیل فرزندان بازمانده از تحصیل زندانیان, پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اشتغال خانواده زندانیان از اولویت های اصلی ماست.
وی ابراز امیدواری کرد: عواید حاصل از فروش این فیلم صرف تامین ابزار کار برای خانواده زندانیان شود و تعداد قابل توجهی از فرزندان و همسران زندانیان جذب بازارهای کار شوند.
ـ و نکته پایانی
بیش از 100 هزار خانواده نیازمند زندانیان کشورمان در انتظار دستگیری و کمک های خیرخواهانه ما هستندحتی با خریدن یک بلیط خیریه سینما می توانیم در حل بخشی از مشکلات این خانواده ها سهیم باشیم.
گزارشگر: ملیحه پژمان    

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۵۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان بدهی ۳ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند

مدیر ستاد دیه استان تهران گفت: به مناسبت روز معلم، دانش‌آموزان مجتمع آموزشی «معلم» با اهدای ۳۱ میلیون تومان در پرداخت بدهی سه نفر زندانی سهیم شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، عباس کشانی اظهار کرد: در آستانه فرا رسیدن ایام بزرگداشت مقام معلم، در اقدامی انسان‌دوستانه دانش آموزان و دبیران مجتمع آموزشی «معلم» ۳۱ میلیون تومان به حساب ستاد دیه استان تهران واریز کردند.

وی افزود: این مرکز نهادی خیریه بوده و نیکوکاران به عنوان بازوان توانمند ستاد دیه، کمک به آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد را بر عهده دارند.

مدیر ستاد مردمی دیه استان تهران ادامه داد: بدون شک کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد که در زندان به سر می‌برند، از کارهای مهم دینی است و کمک به این افراد که به دلیل تصادف، بدهی یا حوادث غیرعمد در زندان به سر می‌برند از باقیات صالحات محسوب می‌شود.

کشانی بیان داشت: زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد چشم به دستان نیکوکاران دوخته‌اند تا نزد خانواده خویش بازگردند و فرزندانشان پدر یا مادر خود را پس از مدت‌ها بر سر سفره ببینند.

وی ضمن تقدیر از دانش آموزانی که به پویش سبز بهاری پیوسته‌اند، تصریح کرد: در آستانه فرا رسیدن هفته معلم و بزرگداشت این ایام، دانش آموزان و دبیران مجتمع یاد شده، همراه با دیگر نیکوکاران تهرانی، در پرداخت بدهی سه نفر زندانی نیازمند جرایم غیرعمد سهیم شدند.

لازم به ذکر ست، خیران و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را دارند، همواره می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۶۷۵۹۱۶ در این امر خیر سهیم باشند. همچنین در صورت تمایل ضمن مراجعه حضوری به ستاد دیه استان تهران واقع در خیابان کریم‌خان زند، خیابان میرزای شیرازی، اعرابی ۵، پلاک ۱۹، طبقه اول و یا تماس با شماره تلفن ۸۸۸۶۱۹۹۲ با نحوه ارسال کمک‌های مالی و آزادی زندانیان استان آشنا شوند.

کد خبر 748769

دیگر خبرها

  • این شهر بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • بیشترین زندانی غیرعمد در تهران
  • تهران بیش‌ترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • تهران بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • تهران بیشترین زندانی غیرعمد را دارد
  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دانش‌آموزان بدهی ۳ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند