Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- شهردار مشهد گفت: طرح نوسازی بافت فرسوده پیرامون حرم رضوی که حدود 22 سال پیش به تصویب رسید، میانگین سالانه 2 درصد و از ابتدا تاکنون، 2 درصد و در مجموع 44 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

قاسم تقی زاده خامسی شامگاه دوشنبه در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با حضور در غرفه ایرنا در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی این خبرگزاری افزود: اگر با همین سرعت به پیش برویم 25 سال دیگر می توان این طرح را تمام کرد و مشکل این است که مسئولان ذیربط هر چند سال در نظراتشان تجدیدنظر می کنند و در این تجدیدنظر، حقوق مکتسبه مردم را در نظر نمی گیرند و سرمایه گذاران و سازندگان از کار خودشان پشیمان می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: باید به مردم بگوییم که ما ثابت قدم هستیم و معتقدم این پروژه باید در مدت پنج سال با همکاری همه به اتمام برسد، چون علاوه بر شهرداری، سازمان های مختلف همچون آب و فاضلاب، برق، مسکن و شهرسازی و آستان قدس رضوی نیز در این زمینه دخیل هستند.
تقی زاده خامسی از تشکیل یک شورای راهبردی برای تسریع در روند نوسازی بافت فرسوده پیرامون حرم رضوی خبر داد و ابراز امیدواری کرد از طریق این شورای راهبردی، طرح حرم در زمان کوتاه تری به نتیجه برسد.
شهردار مشهد توضیح داد: از ابتدا این طرح از نظر مطالعات اقتصادی به عنوان یک طرح غیرانتفاعی پیش بینی شده بود به این صورت که شهرداری، خیابان ها و پارک ها را باز کند و مردم ساخت و ساز داشته باشند و از این طریق، طرح انجام شود و سودی برای کسی باقی نمی ماند ولی اکنون این طرح منفی شده است زیرا به خاطر تصمیم گیری ها و زمانی که از دست رفته است، دیگر از نظر اقتصادی جواب نمی دهد و باید تجدیدنظری در مورد مسائل اقتصادی آن صورت گیرد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا اجماعی در این زمینه در میان دستگاه های متولی وجود دارد یا نه، گفت: شخصا معتقدم مشکل کمبود اعتبار نیست و اجماع خوبی در این زمینه صورت گرفته است و امیدواریم در این دوره همین اجماع ادامه داشته باشد.
تقی زاده خامسی با بیان اینکه برای اجرای این طرح حدود 5 سال نیاز است، اظهار داشت: نیاز به اعتبار نداریم و خود طرح می تواند درآمدزا باشد و فقط همکاری نیاز دارد.
شهردار مشهد در پاسخ به این سوال که برای اینکه تکیه بودجه شما به درآمدهای پایدار باشد چه برنامه هایی دارید؟ ادامه داد: نمی توانم اعلام کنم که از فردا دیگر تراکم نداریم البته اعلام کرده ام که تراکم غیرقانونی نخواهیم داشت ولی مانند دولت اصلاحات که تصمیم گرفت هر سال 20 درصد قیمت بنزین را بالا ببرد تا به قیمت واقعی آن برسد ما هم بنا داریم در یک دوره 5 ساله، هر سال 20 درصد اتکایمان به فروش تراکم را کاهش دهیم و اینکه چقدر موفق شویم باید حداقل، در سال اول این طرح را اجرایی کنیم تا نتیجه مشخص شود.
وی همچنین در پاسخ به سوالی که مردم انتظار دارند که در راهبرد اداره شهر مشهد اتفاقات و تغییراتی رخ دهد، اضافه کرد: شعار من، شهر هوشمند و شهرداری شهروند محور است یعنی بتوانیم در شهر هوشمند از وسایل مدرن خوب استفاده کنیم و فرهنگ رانندگی را رعایت کنیم.
وی ادامه داد: یکی از مشکلات حمل و نقل در مشهد، نحوه پارک و نوع رانندگی در اتوبان ها است که باید از طریق گفت و گو با مردم، این مسائل را حل کرد و قرار است رسانه ها نیز به ما کمک کنند.
تقی زاده خامسی، افزایش اتوبان ها در شهر مشهد را اثرگذار ندانست و بر توسعه خطوط مترو برای کاهش ترافیک در این کلانشهر تاکید کرد.
شهردار مشهد درباره ایجاد شهرهای جدید در حاشیه مشهد نیز گفت: با هر چیزی که خارج از طرح جامع باشد مخالف هستم.
اجتمام ** 7268**1055
خبرنگار: مهناز بیرانوند**انتشار: زینب کارگر

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۶۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲.۷ میلیون بنای فرسوده و ناکارآمد شناسایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، گفت: راهبرد اصلی ما در این دولت مقاوم سازی و پایدارسازی سقف‌های لرزان است، زیرا به طور مستقیم با جان انسان‌ها در ارتباط است.

وی تاکید کرد: در محدوده بافت‌های فرسوده دو میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناکارآمد و فرسوده وجود دارد، این بناها جان مردم را در ۶۹۰ شهر به خطر انداخته است. بنابراین ما نوسازی را در اولویت قرار دادیم؛ زیرا موضوع جان انسان‌ها است. این ۱۶۷ هزار هکتار شامل ۶ هزار محله یعنی چهار هزار و ۴۰۰ بافت فرسوده و تاریخی و یک هزار و ۱۷۰ سکونتگاه است و فقط ۳۰۰ هزار کوچه در آن وجود دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برای نوسازی این بافت‌های فرسوده با سه چالش اساسی مواجه بودیم که نخستین چالش خود مردم ساکن در این بافت‌ها هستند. همچنین ۴ چالش نوسازی در سند تحول دولت آمده که راهکار این است ما با بسته‌های تشویقی مختلف، سرمایه گذاران را ترغیب به نوسازی کنیم.

این مقام مسؤول تاکید کرد: بیش از ۵۴۶ شهر بسته‌های تشویقی شهرسازانه را اجرا می‌کنند؛ به طوری که آمار صدور پروانه نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۲ رکورد نوسازی در محدوده بافت‌های فرسوده در بازه زمانی بعد از انقلاب شکسته شد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: گام اول را با همکاری بسیج مستضعفان و بسیج سازندگی برداشتیم و تا الان ۴۶۷ حلقه میانی ایجاد کردیم که در محلات هدف بازآفرینی به ارائه خدمات می‌پردازند. این اتفاق جدیدی است که قصد داریم این تعداد را به ۲۰۰۰ حلقه برسانیم.

کد خبر 6094227 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد فضاهای آموزشی بَردَسکَن خراسان رضوی در طرح نوسازی قرار گرفته‌ است
  • نوسازی مسکن در بافت فرسوده از مرز ۲۶۶ هزار واحد عبور کرد
  • ۲.۷ میلیون بنای فرسوده و ناکارآمد شناسایی شد
  • نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود
  • رکورد نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران