Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، ماندانا زنگنه  مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان اظهار داشت: ۲۶ مجوز صادر شده در زمینه انرژی بادی، ۱۹ مجوز خورشیدی و یک مورد نیز برقی آبی است.

وی ادامه داد: سه زون انرژی شامل میل نادر و رامشار در شمال استان برای انرژی بادی به ترتیب به گستره ۱۰ هزار هکتار و ۱۵۰ هکتار و محدوده گراغه زاهدان با گستره هزار هکتار برای انرژی خورشیدی مشخص شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مشخص شدن این زون‌های انرژی فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران است به طوری که استعلامات به راحتی انجام می‌شود و واگذاری زمین در این مناطق بلامانع است.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان تاکید کرد: این استان با توجه به موقعیت جغرافیایی و ژئوپلیتیک خاص خود در راستای استفاده از انرژی باد و خورشید در تامین نیاز‌های اساسی و زیر بنایی کشور اهمیت بسیار دارد.

زنگنه افزود: مطالعات نشان داده است که تمام نواحی سیستان و بلوچستان برای استفاده از انرژی خورشیدی و منطقه فلات سیستان برای استفاده از انرژی بادی از ظرفیت و توانمندی قابل توجهی در سطح کشور برخوردار است.

وی از نصب نیروگاه خانگی برای ۶۰ خانوار روستای قرقری هیرمند واقع در شمال سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: نصب این نیروگاه‌ها با همکاری استانداری، سپاه، پست بانک و دفتر امور روستایی از ۶ ماه قبل با ارائه تسهیلات ۱۰۰ میلیون ریالی بلاعوض سپاه و ۱۵۰ میلیون ریالی پست بانک با سود کم در منطقه آغاز شده است.

وی ادامه داد: مقرر شده است در یک بازه زمانی چند ساله بر روی منازل هزار و ۶۰۰ خانوار روستایی سیستان و بلوچستان نیروگاه خورشیدی نصب شود.

سیستان و بلوچستان اگرچه نعمت‌هایی نظیر نفت، گاز و جنگل‌های انبوه ندارد، اما نعمت‌های خدادادی همچون باد و تابش خورشید به این استان هدیه شده و این نعمت‌ها استان را به مجموعه‌ای بی نظیر از انرژی‌های نو در ایران تبدیل کرده است.

با وجود ظرفیت‌های فراوان سیستان و بلوچستان در زمینه انرژی‌های نو این استان می‌تواند بستر مناسبی در زمینه سرمایه گذاری داخلی و خارجی فراهم کند به طوری که سرمایه گذاری در این بخش با توجه به نیاز کشور‌های افغانستان و پاکستان به واردات برق از ایران سوددهی فراوان را برای فعالان اقتصادی به دنبال دارد.

به گفته کارشناسان، این استان با داشتن ظرفیت‌های فراوان در انرژی باد و سایر انرژی‌های تجدید پذیر می‌تواند هاب انرژی منطقه شود به طوری که به عنوان پهناورترین استان کشور با برخورداری از انواع انرژی‌های نو و تجدید پذیر مانند انرژی بادی و خورشیدی و ... به گنجینه‌ای با ارزش تبدیل شده که سرمایه گذاران می‌توانند با برخورداری از مزیت‌های فراوان این نوع انرژی در زمینه تولید برق سرمایه گذاری کنند.

سیستان و بلوچستان کلکسیونی از انرژی‌های لایزال و خدادادی تجدید شونده است به طوری که سه کریدور مهم بادی شامل کریدور باد‌های پر قدرت سیستان، کریدر باد‌های تفتان -سراوان و کریدر باد‌های بزمان - دلگان در این استان وجود دارد.

باد‌های مداوم و پرقدرت، ثابت بودن جهت وزش باد، نزدیکی به شبکه سراسری انتقال برق کشور، وجود جاده دسترسی به منطقه، زمین‌های بدون معارض و قابل واگذاری، زمین‌های صاف با زبری زیر سه درصد، همجواری با کشور‌های متقاضی برق، زمین‌های وسیع با قابلیت احداث بیش از ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه و وزش تقریبا پیوسته باد در نیمی از فصل بهار و کل فصل تابستان یعنی فصول پر مصرف برق از مهمترین ویژگی‌های مهم منطقه میل نادر سیستان است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۷۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند

به گزارش خبرنگار مهر، «معین‌الدین سعیدی» در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: دشمنان ملت ایران بدانند مردم استان سیستان و بلوچستان قدردان نعمت امنیت و وحدت هستند و به احدی اجازه تفرقه‌اندازی میان صفوف‌شان را نمی‌دهند؛ البته امنیت پایدار در سایه فضای پُر رونق کسب و کار و با هم‌اندیشی و همفکری همه آحاد استان حاصل خواهد شد.

وی گفت: علی‌رغم خدمات بی‌بدیل نظام و کارهای بزرگ انجام شده، هنوز مردم استان سیستان و بلوچستان با چالش‌های عدیده روبه‌رو هستند. هر بار که ایران حق‌آبه خود را طلب کرد، طرف مقابل دروغ گفت.

سعیدی بر ضرورت رفع مشکل حاشیه‌نشینی در چابهار و کنارک تاکید کرد و افزود: با توجه به وقوع دو سیل ویرانگر اخیر در منطقه، لازم است سهمیه کنکور مختص دانش‌آموزان سیل‌زده در نظر گرفته شود.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با اشاره به وضعیت آب در این استان گفت: طرح‌های آبخیزداری، مهار موضوع سیل، کنترل سیلاب، ایجاد سازه‌هایی شبیه چاه نیمه‌ها برای نگاهداشت آب، احداث آب‌بند زودبازده در مسیر رودخانه‌های فصلی و مرزی و لایروبی این رودخانه‌ها، مرمت قنوات کشاورزی و ایجاد سیل‌بندهای روستاها نه تنها مانع هدررفت آب بلکه باعث ایجاد اشتغال پایدار می‌شود.

سعیدی با قدردانی از حضور رئیس‌جمهور در بین مردم سیل زده، گفت: حضور رئیس‌جمهور بین مردم سیل زده قطعاً موجب تسلی خاطر شد و این نقطه تمایز و برتری دولت فعلی بر دولت قبل است. از طرفی باید سازمان برنامه و بودجه مکلف شود تا ردیف‌های مستقل اعتباری برای جبران خسارات سیل در نظر گیرد.

وی با انتقاد از فیلترینگ گفت: آیا با فیلترهای فعلی مطلوب حاصل شده است؟ وقتی مسؤولان بدون هیچ محدودیتی در همه پلتفرم‌ها حضور دارند، چرا مردم را درگیر هزینه فیلترشکن‌ها می‌کنید.

کد خبر 6090895 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • صدور موافقت اصولی برای ساخت یک هتل در چهارمحال و بختیاری
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی + جزئیات
  • مدارس، صاحب نیروگاه های خورشیدی می شوند
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان