Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس کل بانک مرکزي از آغاز پرداخت به سپرده گذاران تا سقف 200 ميليون تومان کاسپين در آينده نزديک خبر داد و اعلام کرد: بعد از پرداخت سپرده ها تا سقف ياد شده، اولويت بعدي شناسايي امول و دارايي ها است.
به گزارش خبرگزاري آريا ، ولي اله سيف شامگاه دوشنبه در حاشيه اختتاميه طرح ضربتي وام ازدواج در جمع خبرنگاران درباره آخرين وضعيت پرداختي ها در موسسه اعتباري کاسپين و توقيف اموال آن گفت: آنچه که مهم است، اين است که تا سقف 200 ميليون تومان در حال پرداخت است ولي در ميانه اين دوره پرداخت به دليل برخي احکام صادره موانعي ايجاد شد که با ورود مقامات ارشد قوه قضاييه اين توقيف ها رفع شده و ظرف روزهاي آينده شاهد آن خواهيم بود که تا سقف 200 ميليون تومان قابليت پرداخت براي تمامي سپرده گذاران را خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سيف ادامه داد: پس از پرداخت سپرده هاي تا سقف 200 ميليون تومان اولويت هاي بعدي به شناسايي اموال و دارايي ها بستگي دارد که اين اقدام نيز به سرعت تحت نظارت مرجع قضايي در حال پيگيري است و با توجه به نتايج حاصله مي توان تصميمات ديگري اتخاذ کرد.
وي در باره تداوم طرح ضربتي وام ازدواج گفت: متناسب با منابعي که براي قرض الحسنه و همچنين منابعي که در نظام بانکي وجود دارد طبيعتا بايد در اين زمينه تعادلي ايجاد شود.
وي افزود: دليل اينکه طرح ضربتي اجرايي شد اين بود که صف وام ازدواج طولاني شده و افراد متقاضي بايد مدت زيادي را معطل مي ماندند. از اين رو اداره اعتبارات بانک مرکزي و با دعوت از برخي بانک ها توانستيم طرح را به نحو مثبتي اجرايي کنيم.
وي گفت، به محض اينکه احساس شود صف وام ازدواج طولاني شده، دوباره بايد از چنين شيوه هايي استفاده کرد تا بتوان روال را به حال عادي بازگرداند.
رئيس کل بانک مرکزي گفت که فرصت يک ماهه براي دريافت وام ازدواج تاحدي منطقي است اما زماني که به حدود 6 ماه مي رسد به هيچ عنوان قابل قبول نبوده و بانک مرکزي با توجه به کنترلي که انجام مي دهد، در صورت ضرورت ورود پيدا خواهد کرد.
سيف در مورد زمان کاهش نرخ سود تسهيلات بانکي نيز اظهار کرد: خوشبختانه عملکرد بانک ها در رابطه با رعايت نرخ سود سپرده بسيار رضايت بخش بوده است اما عامل ديگري که موجب بي نظمي و عدم تعادل شده، وجود صندوق هايي با درامد ثابت در بانک هاست که به طور طبيعي در حال هماهنگي با سازمان بورس درباره آنها هستيم.
وي گفت: بايد پذيرفت که بين بازار سرمايه و بازار پول رابطه جدي وجود داشته و نمي توان به طور مستقل از يکديگر براي آنها تصميماتي گرفت و اميدواريم با هماهنگي هاي لازم بتوان در رابطه با صندوق هاي با درآمد ثابت شرايطي ايجاد کرد که متعاقبا بتوان در زمان مناسب براي نرخ سود تسهيلات نيز تصميم گيري کرد.
سيف توضيح داد: بحثي که در رابطه با صندوق هاي سرمايه گذاري وجود دارد اين است که تعهد سود بالاتر از نرخ سودي که شوراي پول و اعتبار اعلام کرده است، موجب عدم ايجاد تعادل در بازار شده است. اين در حالي است که هر فعاليتي درآمد خاص خود را داشته و در پايان دوره بايد بين سرمايه گذاران تقسيم شود اما وعده سودهاي متنوع موجب التهاب در بازار پول خواهد شد.
رئيس کل بانک مرکزي همچنين در رابطه با اظهارات وزير اقتصاد مبني اينکه نرخ دلار بالاي 4 هزار تومان ماندگار نخواهد بود، و آيا اين موضوع مورد تاييد بانک مرکزي است يا خير گفت: بانک مرکزي همواره نظر خود را به صراحت در اين باره اعلام کرده است به طوري که نقش اين بانک نظارت بر بازار و ورود به آن در مواقعي است که دچار نوسانات هيجاني مي شود.
وي ادامه داد: همواره تلاش کرده ايم تا ثبات همراه با آرامش در بازار وجود داشته باشد و شرايط مناسبي ايجاد شود اما اکنون تاحدودي به نظر مي رسد نرخ ارز از دامنه مجاز و منطقي خود بالاتر است که اميدواريم اصلاح شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۷۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‏رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد

روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: «محمدرضا فرزین» رئیس‌کل ‎بانک مرکزی به منظور توسعه همکاری‌ها و مناسبات پولی و بانکی و همچنین شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

دیگر خبرها

  • معمای کیفیت سکه های حراجی بانک مرکزی/ شایعه ناخالصی سکه از کجا آغاز شد؟
  • سکه های حراجی بانک مرکزی ناخالصی دارند؟
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود
  • مجلس به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • آغاز طرح تحویل دفترچه‌های اقامت طرح سپرده گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد
  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • مجلس آتش‌بیار معرکه است!