Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-01@22:47:19 GMT

پرداخت 520 هزار فقره وام در طرح ضربتی وام ازدواج

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۴۸۲۰۵

رویداد۲۴-مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی اعلام کرد: بیش از 520 هزار فقره وام ازدواج به ارزش بالغ بر 540 هزار میلیارد ریال در قالب طرح ضربتی وام ازدواج به زوج های جوان پرداخت شد.سیدعلی اصغر میرمحمدصادقی شامگاه دوشنبه در آیینی که به منظور پاسداشت همکاری بانک ها در اجرای طرح ضربتی وام ازدواج در بانک مرکزی برگزار شد، با ارایه آماری در این زمینه اظهار داشت: این طرح از ابتدای مرداد امسال تا 15 مهر ماه اجرایی شد؛ پیش از اجرای این طرح تعداد افراد در صف سامانه 494 هزار و 720 نفر بود که در پایان اجرای طرح به 130 هزار و 258 نفر کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته 130 هزار نفر باقیمانده در مرحله تکمیل مدارک هستند و اگر نسبت به تکمیل مدارک خود اقدام می کردند، این صف به کمتر از یک چهارم افراد فعلی کاهش می یافت.
میرمحمدصادقی متوسط پرداخت هفتگی وام ازدواج را از ابتدای امسال تا پیش از اجرای این طرح بیش از 19 هزار و 200 فقره عنوان کرد که در جریان اجرای آن به 46 هزار و 200 فقره افزایش یافت.
وی افزایش سهم مناطق کمتر توسعه یافته در بهره مندی از تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را از جمله مزیت های این طرح اعلام کرد که با بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر تسهیل اعطای تسهیلات به متقاضیان در این مناطق محقق شد به طوری که تا پیش از اجرای این طرح و از ابتدای امسال 76 هزار و 709 فقر وام به متقاضیان در مناطق کم برخوردار پرداخت شده بود که این رقم در جریان طرح ضربتی ازدواج به 116 هزار و 406 مورد رسید.
مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی اظهار داشت: از نکات قابل توجه اجرای این طرح، استقبال مردم از آن بود به شکلی که در طی 11 هفته اجرای طرح 173 هزار و 277 نفر برای نخستین بار در سامانه ازدواج ثبت نام کردند.
وی متوسط روزانه ثبت نام کنندگان در سامانه ازدواج را طی انجام این طرح 2795 اعلام کرد و افزود: حدود 90 درصد این افراد در 11 بانک تفاهم شده در طرح ضربتی ازدواج ثبت نام کرده اند در حالی که میانگین ثبت نام افراد ر چهار ماهه اول امسال به طور متوسط 834 نفر بوده است.
وی خاطر نشان کرد که استان خوزستان با 35 هزار فقره وام، در صدر استان های کم برخوردار دریافت کننده وام ازدواج در این طرح بوده و پس از آن استان های لرستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، هرمزگان، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، ایلام و خراسان جنوبی قرار دارند.
مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 885 هزار و 304 فقره وام ازدواج به ارزش 92.567 میلیارد ریال به جوانان پرداخت شده که سهم ایثارگران از این رقم که تسهیلات 200 میلیون ریالی دریافت می کنند، 40 هزار و 916 مورد به ارزش 8183 میلیارد ریال است.
میرمحمدصادقی با برشمردن دستاوردهای این طرح گفت: با اجرای این طرح ضربتی صف متقاضیان تعیین تکلیف نشده وام ازدواج از حدود 500 هزار نفر در ابتدای طرح به 47 هزار و 598 نفر کاهش یافت که این تعداد نیز اغلب مربوط به افرادی است که در سه ماهه دوم سال جاری ثبت نام کرده اند.
وی توضیح داد: اهمیت این رقم زمانی مشخص می شود که بتدانیم از سال 88 تا پایان تیر ماه امسال در مجموع همواره 500 هزار تا یک میلیون نفر در صف دریافت وام ازدواج قرار داشته اند.
میرمحمدصادقی تاکید کرد: با اجرای این طرح تمامی کسانی در سنوات گذشته ثبت نام کرده بودند و نیز ثبت نام کنندگان در سال جاری در بانک ها همگی تعیین تکلیف شده اند.
وی خاطر نشان کرد: 53.6 درصد از وام گیرندگان را مردان و 46.4 درصد از وام گیرندگان را زنان تشکیل می دهند و بیشترین تسیلات گیرندگان ازدواج در بازه سنی 25 تا 30 سال با 31 درصد قرار داشته اند و پس از آن بازه سنی 25 تا 25 سال با 30 درصد بیشترین دریافت را داشته اند.
میرمحمدصادقی خاطر نشان کرد: از ابتدای راه اندازی سامانه ازدواج در بانک مرکزی در سال 87 تا پایان سال 95 در مجموع یک میلیون و 25 هزار و 236 فقره وام ازدواج به جوانان پرداخت شده که ارزش ریالی آن 98 هزار و 738 میلیارد و 489 میلیون ریال بوده است.
وی اظهارداشت: ما اکنون به هیچ عنوان فردی را نداریم که از چهار ماهه امسال به قبل در سامانه نداریم. در بسیاری از استان های کشور به روز هستیم یعنی اگر افراد مدارکشان را به موقع تحویل دهند، کمتر از یک ماه وام خود را بگیرند.
وی افزود: برای نیمه دوم امسال نیز ماهانه 100 هزار فقره وام در نظر گرفته این تا بتوانیم 600 هزار نفر را تا پایان سال پاسخگو باشیم.
آیین اختتامیه طرح ضربتی وام ازدواج با حضور ولی اله سیف رئیس کل بانک مرکزی، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، شهیندخت مولاوردی دستیار رییس جمهوری در امورشهروندی و مدیران عامل بانک ها در ساختمان شیشه ای بانک مرکزی در حال برگزاری است.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۸۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی

امتداد - مدیر عامل بانک مسکن گفت: در راستای اجرای تعهدات و مسئولیت های اجتماعی بانک و با هدف توانمندسازی و خودکفایی مددجویان نهادهای حمایتی و افزایش اشتغالزایی در کشور، طی دوره فعالیت دولت مردمی به ۳۴ هزار و ۱۲۴ نفر از معرفی شدگان نهادهای حمایتی، تسهیلات اشتغالزایی مجموعا به مبلغ بیش از ۲۶ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، دکتر حسینی با تاکید بر ضرورت و اهمیت توانمندسازی مالی مددجویان نهادهایی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی و اولویت این امر در سیاستگذاری‌های کلان بانک مسکن، افزود: تمرکز هدفمند بر اشتغال این طیف محترم و ارزشمند جامعه، موجب افزایش پویایی و نشاط اجتماعی، رشد اقتصادی کشور و از همه مهمتر، رضایت خدا و مردم می شود.

 

 

 

از این رو پرداخت تسهیلات تکلیفی و حمایتی در سریع‌ترین زمان ممکن با لحاظ منابع در اختیار، مورد تأکید اینجانب و هیأت مدیره بانک است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • تاکید سازمان بازرسی بر تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • تاکید بر تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • مقدار و جزئیات پرداخت ارز به زائران حج تمتع امسال اعلام شد
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در سال جاری
  • پرداخت بیش از ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری از ابتدای سال تاکنون
  • بانک‌ها بیش از ۵.۶ همت وام ازدواج و فرزند پرداخت کردند
  • اعطای بیش از 21 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران به متقاضیان
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده
  • اعطای ۲۱ هزار فقره وام قرض الحسنه بانک ملی ایران در ۱ ماه
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی