Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون دادستان مشهد گفت: در راستای حفظ حقوق عامه مدیرکل میراث فرهنگی به دلیل سهل انگاری در ثبت و حفاظت از برخی آثار تاریخی برای اخذ توضیحات به دادسرا دعوت شد و توضیحاتی ارائه کرد.

قاضی بخشی محبی معاون دادستان مشهد در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان در ارتباط با آخرین خبرها از ثبت و حفاظت آثار تاریخی و فرهنگی اظهار کرد: در راستای حفظ حقوق عامه مدیرکل میراث فرهنگی به دلیل سهل انگاری در ثبت و حفاظت از برخی آثار تاریخی برای اخذ توضیحات به دادسرا دعوت شد و توضیحاتی ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: 6 آبان ماه در جلسه ای که با حضور دادستان و مدیر کل میراث فرهنگی برگزار شد؛ مدیر کل میراث فرهنگی بیان کرد که مدت کوتاهی است که مدیریت مجموعه را برعهده دارد و در مقابل دادستان نیز بیان کرد تغییر مدیریت در عدم حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی توجیه ندارد و پذیرفتنی نیست.

قاضی بخشی محبی اضافه کرد: توضیحات مدیر کل میراث فرهنگی در 10 موضوع پرحاشیه میراث فرهنگی خراسان رضوی استماع و نسبت به بسیاری از موضوعات کاستی‎هایی مشاهده شد.


معاون دادستان مشهد ضمن تذکر جدی و اتمام حجت با مدیر کل میراث فرهنگی بر ضرورت استفاده از ظرفیت حوزه معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در جهت تحقق اهداف میراث فرهنگی تاکید کرد و گفت: با استفاده از این ظرفیت در راستای گردشگری و حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری تلاش شود.


قاضی بخشی محبی تصریح کرد: حوزه دادستانی بر بخش های مختلف میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی نظارت دارد و اداره کل میراث فرهنگی باید در زمینه اقدامات صورت گرفته گزارش کار دهد و چنانچه تخلفات برای دادستانی محرز شود دادستانی در راستای صیانت از حقوق عامه به پرونده‌ها ورود خواهد کرد.

گفتنی است؛ قاضی بخشی محبی پیش از این در گفت‌وگو با میزان گفته بود که ثبت نشدن برخی از آثار میراث فرهنگی در استان خراسان رضوی موجب بروز مشکلاتی شده است. بنابراین اداره کل میراث فرهنگی باید هر چه زودتر پیگیری‌های لازم را در خصوص ثبت و حفاظت این آثار ارزشمند داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۰۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده قضایی برای آتش‌سوزی روستای امامزاده ابراهیم تشکیل می‌شود

ایسنا/گیلان دادستان شفت از تشکیل پرونده قضایی در رابطه با آتش‌سوزی شهرک امامزاده ابراهیم این شهرستان خبر داد و گفت: علت وقوع آتش‌سوزی پس از اعلام نظر کارشناسان مشخص خواهد شد.

آتش سوزی در شهرک امامزاده ابراهیم (ع) شفت که از بامداد روز گذشته (۱۳ اردیبهشت ماه) از یک نانوایی تعطیل شروع شد، به سرعت گسترش یافت و حدود ۱۳۰ واحد مسکونی و تجاری را طعمه کرد.

روستای امامزاده ابراهیم در ۴۸ کیلومتری مرکز استان گیلان (رشت) واقع است که به واسطه وجود ساختمان‌های زیبا و رنگارنگ چوبی چند طبقه و وجود چشمه‌های بکر و طبیعت چشم‌نواز، هر سال در بهار و تابستان میزبان بسیاری از گردشگران و زائران است. با وقوع این حادثه، این پنجمین باری است که روستای امامزاده ابراهیم دچار آتش‌سوزی شده است.

علی‌اصغر چگینی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شفت امروز در گفت وگو با خبرنگاران، از تشکیل پرونده قضایی در راستای بررسی آتش‌سوزی شب گذشته بازارچه امامزاده ابراهیم شفت خبر داد.

وی در جریان بازدید میدانی از بازارچه امامزاده، بیان کرد: این آتش‌سوزی از ساعت ۱۲ شب گذشته آغاز شد و بیش از ۱۳۰ پلاک واحد مسکونی و تجاری به‌طور کامل در آتش سوختند.

دادستان شفت افزود: ضمن تشکیل پرونده قضایی، دستور انجام تحقیقات در راستای کشف علت حریق صادر شده است و علت آتش‌سوزی پس از اعلام نظر کارشناسان متخصص مشخص خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • آثار عیلامی در خطر تعرض است؟
  • دادستان شفت: برای آتش‌سوزی روستای امامزاده ابراهیم پرونده قضایی تشکیل می‌شود
  • تشکیل پرونده قضایی برای حادثه دیروز در امامزاده ابراهیم
  • تشکیل پرونده قضایی برای حادثه آتش سوزی امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • پرونده قضایی برای حریق بازارچه امامزاده ابراهیم شفت گیلان تشکیل شد
  • پرونده قضایی برای آتش‌سوزی روستای امامزاده ابراهیم تشکیل می‌شود
  • توقیف خودروی تخلیه نخاله در عرصه تاریخی
  • توقیف خودروی تخلیه نخاله روی تپه تاریخی فرخ آباد
  • دستگیری دو نفر به دلیل تخلیه نخاله در حریم یک تپه تاریخی در البرز