Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@23:59:28 GMT

چرا گرفتار سینوزیت می شویم؟

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۵۲۲۴۰

چرا گرفتار سینوزیت می شویم؟

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  نادر اکبری دیلمقانی دبیر اجرایی ششمین کنگره بین المللی راینولوژی و جراحی پلاستیک صورت در ارتباط با جراحی های بینی اظهار کرد: جراحی پلاستیک بینی از رایج ترین جراحی های زیبایی است، در جایگاه های بعدی جراحی تیغه بینی یا به اصطلاح انحراف بینی و جراحی های سینوس به دلیل بیماری های مزمن سینوس و پولیپ های بینی بیشترین آمار را به خود اختصاص می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روش های جراحی در طی سال های اخیر تغییر کرده و روش های باز جراحی تبدیل به روش های آندوسکوپی شده است یعنی امروزه جراحی های تیغه بینی و سینوس ها نیز بیشتر به روش آندوسکوپی انجام می شود.

دبیر اجرایی ششمین کنگره بین المللی راینولوژی و جراحی پلاستیک صورت با اشاره به مشکلات سینوزیت گفت: ۲ نوع اصلی سینوزیت داریم که اولی شامل سینوزیت های حاد ناشی از باکتری ها یا ویروس بوده و بعدی سینوزیت مزمن است که علت آن کاملا ناشناخته نیست و برخی آن را التهابی و برخی عفونی می دانند اما هیچ کدام از آنها تا کنون ثابت نشده است.

اکبری ادامه داد: مشکل اصلی که ما در حال حاضر در جامعه با آن مواجه هستیم سینوزیت مزمن است، همچنین سینوزیت ناشی از قارچ نیز وجود دارد که ویژگیهای خاصی دارد و در بیماران خاصی به وجود می آیند.

این فوق تخصص بینی، سینوس و جراحی های قاعده جمجمه گفت: سینوزیت های حاد باکتریال معمولا درمان دارویی دارند که در اغلب موارد به این روش درمان جواب می دهند و اگر فرد دچار عارضه شد نیز می توان با درمان دارویی آنها را درمان کرد مگر اینکه در موارد خاصی نیاز به جراحی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مهمترین عامل بروز سینوزیت در افراد بزرگسال بیماری های تنفسی فوقانی ویروسی و آلرژی است، عنوان کرد: بعد از آن آلرژی از دیگر عوامل بروز سینوزیت است همچنین در کودکان نیز بیماری های ویروسی و آلرژی از دلایل بروز سینوزیت ها بوده و بهترین راه پیشگیری، کنترل این بیماری ها است.

نادر اکبری در پاسخ به این سوال که آلودگی هوا چقدر در بروز مشکلات سینوسیت مؤثر است؟ گفت: یک عامل تنها نمی تواند منجر به بروز سینوزیت شود اما می تواند در همراهی با عوامل دیگر باعث تشدید یا طولانی مدت شدن علائم سینوزیت شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: در هر درمانگاه فوق تخصصی بینی و سینوس شاید از هر 10 بیمار که با شکایت دائم از سینوزیت و بینی مراجعه می کنند حدود 8 نفر از آنها از خلط پشت حلق شکایت دارند و می گویند صبح ها که از خواب بلند می شوند و  در تمام مدت روز خلط پشت حلق دارند.

وی ادامه داد: این خلط پشت حلق معمولا عفونی نبوده و به صورت یک ترشح چسبناک سفید که در پشت حلق این افراد وجود دارد، است و به هیچ وجه نیاید برای از بین بردن آن از آنتی بیوتیک استفاده کرد. همچنین این مسئله ارتباط واضحی با آلودگی هوا دارد و بسیاری از بیماران که به شهرستان می روند و جاهایی که آلودگی کمتر دارد، سفر می کنند، علائم آنها کمتر و در تهران دوباره زیاد می شود.

اکبری در مورد تأثیر آلودگی هوا در بروز سینوزیت گفت: آن چیزی که من و همکاران فوق تخصص مشاهده می کنیم این بوده  است که آلودگی هوا نقش موثری در تشدید سینوزیت و طولانی شدن دارد.

لازم به ذکر است؛ ششمين كنگره علمی بين المللي راينولوژي و جراحي پلاستيك صورت ١ تا ٣ آذر ماه سال جاری با حضور اساتید و صاحبنظران این حوزه در مركز همايش هاي رازی تهران برگزار می شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۲۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمسایی: بازی با ازبکستان جذابیت‌های خاصی خواهد داشت

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران گفت: بازی فردا، بازی جذابی است و ما با تمام قدرت برای بهترین نمایش در زمین حاضر می‌شویم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، وحید شمسایی در نشست پیش از بازی تیم ملی فوتسال ایران مقابل ازبکستان در نیمه نهایی گفت: بازی فردا برای ما جذابیت خاص خودش را دارد، ازبکستان از نظر تاکتیکی و فیزیکی تیم خوبی است، اما من و بازیکنانم با آمادگی کامل منتظر بازی فردا هستیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه همه بازیکنان را بدون مشکل در اختیار داریم. البته ما و ازبکستان در این تورنمنت یک تفاوت کلیدی با هم داشتیم. ازبکستان به دلیل میزبانیِ جام جهانی از قبل صعودش مسجل شده بود و بدون استرس مسابقاتش را پی گرفت، اما فشار صعود روی بازیکنان ما و سایر تیم‌ها بود که خوشحالم بازیکنان ما دیروز با شایستگی به جام جهانی صعود کردند.

شمسایی در پاسخ به پرسشی در خصوص عملکرد بازیکنان ایران تا این مرحله گفت: بازی به بازی مسلط‌تر عمل کردند، آن‌ها می‌دانند کجا هستند و چه مسئولیتی دارند و نمی‌خواهند چنین موقعیتی را از دست بدهند.

او در پایان خاطرنشان کرد: بازی فردا، بازی جذابی است و ما با تمام قدرت برای بهترین نمایش در زمین حاضر می‌شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شیری: می‌توانستیم کار را در ۹۰ دقیقه تمام کنیم
  • احمدعباسی: ما در فینال هستیم تا قهرمان شویم
  • احمدعباسی: ما اینجاییم تا قهرمان شویم
  • پیش‌بینی ایلان ماسک از بروز جنگ داخلی در غرب
  • پیش‌بینی یک بیماری ۱۲ سال قبل از بروز علائم
  • شمسایی: بازی با ازبکستان جذابیت‌های خاصی خواهد داشت
  • پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم
  • آزمایش چشم آلزایمر را ۱۲ سال قبل از بروز علائم پیش بینی می کند
  • بدون حواله هم قهرمان می‌شویم!
  • مظلومی: دیگر در آسیا حذف نمی‌شویم +فیلم