Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@18:09:53 GMT

فعالیت ۲۰۰ هیئت مذهبی ملایر در مراسم اربعین حسینی

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۵۳۶۶۵

فعالیت ۲۰۰ هیئت مذهبی ملایر در مراسم اربعین حسینی

ملایر - رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر از فعالیت ۲۰۰ هیئت مذهبی همزمان با ایام اربعین حسینی در شهرستان ملایر خبر داد.

حجت‌الاسلام حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار مهر از فعالیت ۲۰۰ هیئت مذهبی همزمان با اربعین حسینی در شهرستان ملایر خبر داد.

وی گفت: طی هماهنگی و نشست‌هایی با مسئولین هیئات مذهبی بیش از ۲۰۰ هیئت مذهبی در مراسم اربعین حسینی فعالیت داشته و مراسم عزاداری و سوگواری برپا خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام گروسی افزود: براساس هماهنگی انجام شده برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری اربعین حسینی در روستاها توسط هیئات مذهبی انجام می‌شود

برگزاری۲۰ دوره احکام آموزی در مدارس ملایر

رئیس تبلیغات اسلامی ملایر همچنین از برگزاری ۲۰ دوره احکام آموزی در مدارس شهرستان ملایر خبر داد.

وی گفت: با هماهنگی های انجام شده تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش شهرستان ملایر تعداد ۲۰ دوره احکام آموزی در بین مدارس شهرستان با اولویت دانش آموزان دوره اول متوسطه در شهرستان ملایر برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام گروسی افزود: طرح احکام آموزی ویژه مدارس دوره اول متوسطه شامل سرفصل مورد نیاز این سن از جمله غسل و تیمم، نماز و روزه، احکام مسافر و امر به معروف و نهی از منکر است که در آن دانش آموزان با فلسفه احکام آشنا می شوند.

اهدا ۲۰۰۰ جلد کتاب با موضوعات فرهنگی و دینی در ملایر

رئیس تبلیغات اسلامی ملایر همچنین از اهدا دو هزار جلد کتاب با موضوعات مختلف فرهنگی، مذهبی، اعتقادی و کلامی در شهرستان ملایر خبر داد.

وی گفت: این کتابها به همت تبلیغات اسلامی و با مشارکت دستگاههای فرهنگی شهرستان ملایر تهیه و در اختیار مسئولین هیئات مذهبی، کانونهای فرهنگی و تبلیغی، موسسات قرآنی شهری و روستایی و سایر اقشار تاثیرگذار جامعه قرار گرفت.

حجت الاسلام گروسی هدف از این کار را افزایش اطلاعات مذهبی و دینی و سیاسی مخاطبین در ارتباط با تبلیغات اسلامی بیان کرد و گفت: بیشتر افرادی که با تبلیغات اسلامی در ارتباط هستند از افراد خاص و تاثیرگذار به شمار می روند و افزایش اطلاعات درست آنان از مسائل مذهبی، سیاسی، اجتماعی و اعتقادی نقش بسزایی در انتقال اطلاعات صحیح به افراد مرتبط با این اقشار دارد.

برگزاری ۳۰۰۰ جلسه سخنرانی در ماه محرم در شهرستان ملایر

رئیس تبلیغات اسلامی ملایر همچنین از انجام سه هزار جلسه سخنرانی در ماه محرم در شهرستان ملایر خبر داد.

وی گفت: این سخنرانی ها در مساجد، حسینیه ها، مدارس، هیئات مذهبی اعم از خانگی و ثبتی، کانونهای فرهنگی و تبلیغی، موسسات قرآنی شهری و روستایی انجام شده است.

حجت الاسلام گروسی عنوان کرد: این سخنرانی ها با هدف بصیرت افزایی دینی و بیان احکام و اخلاق و همچنین بیان فضائل و کرامات اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به‌ویژه حضرت حسین بن علی(ع) و یاران باوفایشان انجام شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۳۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا ناجی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص دهه کرامت اظهار کرد: سال‌های گذشته ستاد دهه کرامت با مسؤولیت ستاد کانون‌های مساجد اجرا می‌شده و دو سالی است که با ابلاغ وزارت کشور و شورای هماهنگی مرکز، مسؤولیت تشکیل ستاد دهه کرامت به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی واگذار شده است که دبیر آن ستاد کانون‌های مساجد است.

وی ادامه داد: دستورالعمل‌هایی برای دستگاه‌ها تدوین شده است و دستورالعمل‌های دریافتی از تهران نیز بومی‌سازی و استانی شدند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: روز آغاز دهه کرامت، مصادف با ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر است که باید با توجه به اجرای طرح نور، فضای ایجابی و اقناع سازی در جامعه به موازات فضای سلبی و قضائی مورد توجه ویژه تمامی دستگاه‌ها قرار گیرد.

وی افزود: از همه دستگاه‌ها خواسته شده برای جایگاه زنان در اسلام و حوزه عفاف و حجاب برنامه‌های تبیینی برگزار کنند و چه بهتر به نام حضرت معصومه (س) و در جشن‌ها این اتفاق بیافتد و ضمن برگزاری جشن این آگاهی‌بخشی نیز رقم بخورد.

ناجی با بیان اینکه هر اداره کل در شهرستان، زیر مجموعه‌ای دارد، گفت: مسوول تشکیل ستاد دهه کرامت شهرستان‌ها، مدیران شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هستند و دبیری ستاد در برخی شهرستان‌هایی که ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را ندارند با اداره ارشاد است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به رسانه و فضای مجازی به عنوان دیگر محورهای اساسی مورد تأکید در دهه کرامت، تصریح کرد: دو مورد مردمی‌سازی که به معنای تقویت هیئات مذهبی و استفاده از ظرفیت مساجد، بسیج و مردم از جمله نخبگان، اساتید دانشگاه است به همراه نشاط اجتماعی از مطالبات مقام معظم رهبری است باید در دهه کرامت مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 6092856

دیگر خبرها

  • شرکت بیش از ۲۳ هزار نفر در مسابقات قرآنی آران و بیدگل
  • معرفی رئیس تبلیغات اسلامی جغتای
  • مشارکت ۳۴ هزار آران و بیدگلی در مسابقه زندگی با آیه‌ها
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل دانشجویی و ۱۰۰ تشکل فعال استادی در دانشگاه آزاد
  • داور بازی استقلال- تراکتور استعفا داد
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • جشن تکلیف هزار و ۶۳۰ فرشته زمینی در ملایر
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند