Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس به نقل ار خانه ملت، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پس از حضور در مجلس با اشاره به آماری از میزان صندلی‌های خالی دانشگاه‌های سراسر کشور، گفت: امسال بیش از 400 هزار صندلی در دانشگاه‌های کشور که از طریق آزمون سراسری ظرفیت خود را تکمیل می‌کنند، خالی ماند و این صندلی‌ها به راحتی نمی‌توان پر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: توان علمی برخی دانشگاه‌های کشور به قدری است که صندلی‌های آنان را می‌توان با دانشجویان خارجی پر کرد و در این زمینه مقام معظم رهبری نیز تأکید به بحث توسعه دیپلماسی علمی داشته‌اند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تأکید کرد: در حال حاضر دانشگاه‌های بزرگ کشور در لیست دانشگاه‌های برتر دنیا قرار دارند ولی به این نسبت دانشجوی خارجی جذب دانشگاه‌های کشور نمی‌شوند.

غلامی با اشاره به آمار جذب بالای دانشجو در کشورهای ترکیه، مالزی و جنوب شرق آسیا، اضافه کرد: دلایل بسیاری دارد که چرا این کشورها در این زمینه به این میزان توفیق دارند؛ البته بسیاری از این عوامل از حیطه اختیارات وزارت علوم خارج است ولی می‌توان روی برخی از آنان به صورت جدی کار کرد که این مهم در حال اجراست.

وی اظهار کرد: برای نمونه در سفری که به ترکیه داشتم مشاهده کردم یک دانشگاه غیر دولتی ترک که سابقه چندانی هم نداشت و فقط 9 سال از عمر تأسیسش گذشته بود بیش از  40 هزار دانشجوی خارجی جذب کرده بود که حدود 400 نفر از آنان ایرانی بودند؛ حال جای این پرسش مطرح است که چرا نباید بخشی از این دانشجویان را در داخل جذب کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با یادآوری پیاده سازی مدل‌های بین‌المللی شدن دانشگاه‌‎های ایران، بر جذب دانشجو با استفاده از این راهکار تأکید و اظهار کرد: بر این اساس با مجوز قطعی حوزه آموزشی وزارت علوم مدل آموزشی کشورهای «دی 8» را در کشور پیاده کرده‌ایم و این مدل می‌تواند برای بین المللی کردن دانشگاه‌ها و پر کردن صندلی‌ دانشگاه‌ها موثر باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۳۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوجی: تولید نفت ایران امسال جهش می‌کند

وزیر نفت از جهش تولید نفت ایران در سال جاری خبر داد و گفت همچنین ۵۰ هزار بشکه به ظرفیت روزانه پالایش نفت کشور افزوده خواهد شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، جواد اوجی وزیر نفت گفت: امسال تولید نفت ایران جهش خواهد کرد و در تولید گاز هم با افزایش مواجه خواهیم بود.

وی افزود: 6 میلیون تن به ظرفیت تولید پتروشیمی اضافه می‌شود و 50 هزار بشکه به ظرفیت پالایش نفت کشور افزوده خواهد شد.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • رقابت بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری پزشکی/افزایش ۱۲درصدی ظرفیت برای امسال
  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود
  • اعمال مصوبه فوق العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال
  • انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • وزیر صمت: تراکتورهای وارداتی توان رقابت با تولیدات داخلی را ندارند
  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • وزیر علوم: دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • اوجی: تولید نفت ایران امسال جهش می‌کند