Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@17:08:53 GMT

تصمیم سرنوشت‌ساز پارلمان

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۰۹۳۴۷

تصمیم سرنوشت‌ساز پارلمان

تهران- ایرنا- شرایط کشور و وزارت علوم به گونه‌ای است که باید برای مدیریت آموزش عالی در این مرحله، نگاه و افق دید از مطالبات جناحی و گروهی خارج شود.

روزنامه آرمان در سرمقاله ای به قلم محمدعلی حاضری فعال سیاسی اصلاح‌طلب، نوشت: امروز نمایندگان مردم در مجلس سرنوشت پیش روی وزارت علوم را تعیین خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روزهای منتهی به جلسه رای اعتماد حاشیه‌های زیادی برای گزینه وزارت دکتر منصور غلامی ایجاد شد و اکنون نوبت تصمیم‌گیری مجلس است. اصل نارضایتی و گلایه‌مندی دانشجویان از انتخاب آقای غلامی برای وزارت علوم کاملا بجا و بحق است.

اینکه دانشجویان انتظار داشته باشند رئیس جمهور که با کمک و حمایت‌های بی‌مانند آنان رای مردم را کسب کرده، در همان راستا که مورد انتظار است به وعده‌های خود عمل کند کاملا منطقی و عقلانی است. شکی نیست که باید دانشجویان را در تقاضاهای خود محق دانست، اما آنچه مورد انتظار است و جریان دانشجویی هم احتمالا باور می‌کند این است که آقای روحانی و دولت در شرایط امروز کشور نمی‌توانند یک‌جانبه تصمیم بگیرند.

از سویی آموزش عالی هم جایگاهی است که باید با نهادها و مراکز مختلفی برای پیشبرد سیاست‌ها همکاری کند. این جایگاه اقتضائات خاصی دارد و با این ملاحظات دانشجویان هم می‌توانند بپذیرند که می‌شود، مقداری از آن آرمان‌های ایده‌آل فاصله گرفت و در مسیری محتمل برای عملی شدن مطالبات با دکتر غلامی همراهی کرد. وی می‌تواند با واقع‌گرایی مطالبات را تا حد ممکن اجرایی کند و امید است نمایندگان در جلسه رای اعتماد با اجماعی نسبی به او برای تصدی پست وزارت علوم رای دهند.

آقای روحانی و دولت که بر اساس حمایت جدی جریان اصلاح‌طلبی با پیشتازی جریان دانشجویی به‌این جایگاه رسیده‌اند باید در ادامه مسیر به‌ این مطالبات توجه جدی داشته باشند چراکه بی‌توجهی به آن می‌تواند موجب زیان‌های جبران ناپذیری شود. آموزش عالی کشور رسالتی ملی به عهده دارد و نباید وارد منازعات جناحی فشل‌ کننده شود.

بنا به‌این ملاحظات دکتر غلامی فردی است که می‌تواند از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ملی برای پیشبرد آموزش عالی که دچار عقب‌ماندگی‌های مضاعف است، استفاده کند. جدای از رای اعتماد یا عدم اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی این نکته ضروری است که وزیر علوم بر جایگاه مدیریتی ملی برای پیشبرد آموزش عالی تکیه خواهد زد و آموزش عالی هم حوزه‌ای است که باید ارزش‌هایی که اصلاح‌طلبانه شناخته می‌شود اما در ذات دانشگاهی است در آن مورد توجه جدی باشد. اعتقاد به آزادی اندیشه، تلاش برای نقادی سیاست‌های مختلف، ارائه راهکارهای بدیع و... اصولی است که در این مورد باید مد نظر باشد. وزیر آینده علوم باید اهمیت ویژه به چنین ارزش‌هایی را اولویت بداند چراکه پیشرفت کشور همواره متکی بر پیشرفت دانشگاه بوده است.

*منبع:روزنامه آرمان،1396،8،7
**گروه اطلاع رسانی**1893**9131**انتشاردهنده: شهربانو جمعه

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۹۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان باید با «تیتر» نقشه راه را به رؤسای دانشگاه‌ نشان دهند

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسعود میرزایی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در اختتامیه سیزدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی اظهار کرد: در دوره جدید اهدافی را برای خودمان در نظر گرفته‌ایم تا در افق ۱۴۰۴ بتوانیم برای بحث آموزش عالی کشور کار کارستانی انجام دهیم؛ بنابراین بخشی از مدیریت دانشگاه و فضای تصمیم گیری و تصمیم سازی را به دانشجویان واگذار کرده‌ایم.

وی افزود: جشنواره‌هایی نظیر نشریات دانشجویی یا جشنواره تیتر باید بتواند با قلم دانشجویان معامله بازی و مدیریت دانشگاه را بهم بزند و به هیئت رئیسه دانشگاه‌ها نقشه راه‌ها نشان دهد؛ یعنی دانشجویان مشق نوشتن می‌کنند تا بتوانند به عنوان تصمیم سازان کار ارزنده‌ای انجام دهند.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • دانشجویان باید با «تیتر» نقشه راه را به رؤسای دانشگاه‌ نشان دهند
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • مراسم تجلیل از ۴۰۰ معلم در عالی‌شهر برگزار شد
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم وفنون هسته‌ای دراصفهان آغاز می‌شود
  • عصر امروز، آغاز نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • سهم ۱۹ درصدی آموزش عالی از کل بودجه عربستان/ دولت به دانشگاه‌ها آزادی عمل می‌دهد
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • الگوهای نظارت همگانی و مردمی سازی در مجالس قانونگذاری دنیا
  • حمله به یک سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات آلمان