Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@00:15:09 GMT

پهلوان نامی تا خانه ابدی تشییع شد

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۵۴۲۶۴

پهلوان نامی تا خانه ابدی تشییع شد

تهران - ایرنا - پیکر مرحوم «عباس زندی» پهلوان کشتی ایران روز سه شنبه بر دوش مردم قدرشناس ایران و جامعه ورزش کشور در ورزشگاه شهید شیرودی تهران تشییع و برای خاکسپاری به بهشت زهرا(س) تهران انتقال یافت.

در این مراسم جمع زیادی از مردم، مسئولان ورزش کشور و بسیاری از ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش کشتی و پهلوانی حضور داشتند، در مراسم تشییع پیکر مرحوم عباس زندی، پس از قرائت مرثیه اباعبدالله حسین(ع)، نماز میت خوانده شد و سپس برای خاکسپاری به بهشت زهرا(س) انتقال یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«رسول خادم» رئیس فدارسیون کشتی در حاشیه مراسم تشییع پیکر مرحوم زندی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: مرحوم عباس زندی نماد بزرگی و انسانیت بود و تمام افرادی که زمانی شاگرد وی بودند به جایگاه والای این پهلوان اذعان دارند.
وی گفت: پهلوان زندی به معنی واقعی، بزرگ ورزش کشور و جامعه کشتی بود که افتخارات زیادی برای کشورمان به ارمغان آورد و متاسفانه جای خالی این پهلوان نامی، دیگر پر نمی شود.
رئیس فدراسیون کشتی گفت: صمیمیت، صداقت و شرافت در رفتار و منش این بزرگ مرد همیشه دیده می شود و تمام افرادی که با وی دیدار داشتند به این موضوع اعتراف می کنند.
«ابراهیم جوادی» از پیشکسوتان کشتی ایران نیز در حاشیه این مراسم گفت: بیشتر قهرمانان ورزش کشتی مدیون این پهلوان بزرگ هستند که زحمات زیادی برای کشتی کشور کشید و جای خالی او در ورزش احساس خواهد شد.
وی ادامه داد: یکی از مشخصات ویژه‌ مرحوم زندی پیگیری کار همه افراد ورزشی و غیر ورزشی جامعه بود به گونه ای که هر فردی که از او درخواستی داشت تلاش می کرد آن را برآورده کند.
مدال آورالمپیکی ایران ادامه داد: بزرگانی مانند تختی، سیف پور، صنعت کاران، موحد و دیگر ورزشکاران نامی کشتی شاگرد او در تیم ملی بودند و او همیشه با نگاه یکسان به تربیت آنان می پرداخت.
عباس زندی قهرمان اسبق کشتی آزاد جهان و پهلوان سابق کشور که سابقه سرمربیگری تیم ملی کشتی آزاد را در کارنامه دارد، یکشنبه شب پس از یک دوره بیماری در سن 87 سالگی درگذشت.
زندی افتخارات زیادی در دوران ورزش خود کسب کرده بود که از آن جمله به موارد زیر می توان اشاره کرد.
مقام اول قهرمانی کشتی جهان 1954 توکیو در وزن 79 کیلو؛ بالاتر از عصمت آتلی ترک و کازو کاتسوراموتو ژاپنی
مقام اول بازی‌های آسیایی 1958 توکیو در دستهٔ به علاوه 87 کیلو؛ بالاتر از نظیر پاکستانی و میتسوهیرو ژاپنی
مقام چهارم قهرمانی کشتی جهان 1951 هلسینکی در وزن 87 کیلو؛ پس از یاشار دوغو ترک، ویکینگ پالم سوئدی و ماکس لیشتر آلمانی
مقام پنجم المپیک 1952 هلسینکی در وزن 87 کیلو؛ پس از ویکینگ پالم، هنری ویتنبرگ آمریکایی، عادل آتان ترک و آگوست انگلاس از شوروی
سرمربی تیم ملی در قهرمانی جهان 1962 توکیو (مقام سوم تیمی و دو مدال طلای امام‌علی حبیبی و منصور مهدی‌زاده و دو نقره غلامرضا تختی و محمد خادم)
سرمربی تیم ملی در المپیک 1964 توکیو (مقام پنجم تیمی و دو مدال برنز علی‌اکبر حیدری و محمدعلی صنعت‌کاران)
سرمربی تیم ملی در المپیک 1968 مکزیکوسیتی (مقام ششم تیمی و یک مدال طلای عبدالله موحد و دو مدال برنز ابوطالب طالبی و شمس‌الدین سیدعباسی)
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید
ورزشی**9029**1067**
خبرنگار: رضا رمضانی**انتشاردهنده:علی خورسندی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۴۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت رستمی از مبارزه با فرنگی‌کار ژاپنی با وجود مصدومیت

نایب‌قهرمان کشتی فرنگی آسیا می‌گوید که ابتدای مبارزه فینالش با حریف ژاپنی آسیب دیده اما تعصب ایرانی‌اش اجازه نداده میدان را ترک کند و تا آخرین لحظه هم برای بردن جنگیده است. - اخبار ورزشی -

محمدرضا رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم با اشاره به مصدومیتش در مسابقات قهرمانی آسیا، اظهار داشت: در کشتی فینال آسیب دیدم. بعد از بازگشت از مسابقات MRI دادم و تشخیص، پارگی همسترینگ بود. چند هفته باید فیزیوتراپی کنم و بعد از آن دوباره تمریناتم را شروع خواهم کرد.

وی درباره اینکه آیا این آسیب‌دیدگی در شکست 9 بر 5 او مقابل حریف ژاپنی در فینال تاثیر داشت؟ گفت: نمی‌خواهم بهانه بیاورم. به هرحال آسیب دیدم، همان ابتدای کشتی هم پایم آسیب دید اما تعصب ایرانی‌ام اجازه نداد میدان را ترک کنم و همه تلاشم را کردم که این کشتی با برد همراه شود اما نشد. تا لحظه آخر جنگیدم که با کسب مدال طلا کارم تمام شود.

رستمی در خصوص اینکه به دلیل رضایتبخش نبودن عملکردش در قهرمانی آسیا به اردوی جدید تیم ملی دعوت نشده، خاطرنشان کرد: هیچ کشتی‌گیری نمی‌خواهد ببازد. من هم می‌خواستم با برد کشتی را تمام کنم اما نشد. خودم هم راضی نبودم.

دارنده مدال برنز جوانان جهان در سال 2019 درمورد اینکه چقدر شانس حضور در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی را برای خود قائل است، گفت: نمی‌دانم نظر کادر فنی چیست اما تلاش می‌کنم و امیدوار هستم که در ادامه مسیر بتوانم اعتماد کادر فنی را جلب کنم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روایت رستمی از مبارزه با فرنگی‌کار ژاپنی با وجود مصدومیت
  • تجلیل از مدال آوران سال ۱۴۰۲ ورزش با حضور رئیس جمهور
  • تجلیل از مدال‌آوران ورزش در سال ١۴٠٢ با حضور حضور رئیس جمهور
  • محمد نخودی اردوی تیم ملی کشتی را ترک کرد
  • تجلیل از مدال‌آوران ورزش در سال ١۴٠٢ با حضور رئیس جمهور
  • تجلیل از مدال آوران سال ۱۴۰۲ ورزش با حضور رییس جمهور
  • ۴ مدال خوش‌رنگ سهم کشتی‌گیران نونهال کهگیلویه و بویراحمدی در مسابقات قهرمانی کشور
  • با 11 مدال طلای کشتی، توقع یک طلا از تیم ملی، واقعا بی‌انصافی است
  • نایب‌ قهرمانی ‌خوزستان‌ در کشتی فرنگی نونهالان ایران
  • مالک استقلال در خانه کشتی رویت شد (عکس)