Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، امیر سرتیپ دوم خلبان مسعود روزخوش به بیان برخی ویژگی‌های منحصر به فرد هفتمین رزمایش فداییان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش پرداخت و اظهار کرد: همواره در برگزاری رزمایش‌های مختلف تقویت نقاط قوت رزمایش‌های قبلی و نیز برطرف کردن نقاط ضعف را از جمله مهمترین ویژگی‌های منحصر به فرد است که در این رزمایش نیز ما انتظار داریم نقاط ضعف قبلی خود را برطرف و بدون نقص کار خود را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی استفاده از نیروی انسانی آموزش دیده در نیروی هوایی را دومین ویژگی این رزمایش برشمرد و گفت: در رزمایش‌های مختلف از جمله رزمایش فداییان حریم ولایت نیروی انسانی که یک سال تحت آموزش‌های تخصصی قرار گرفتند، آموزش‌های خود را عملا در رزمایش پیاده می‌کنند.

سخنگوی هفتمین رزمایش فداییان حریم ولایت با اشاره به بهره‌گیری از تسلیحات واقعی در جریان اجرای رزم‌های هوایی مختلف در این رزمایش خاطر نشان کرد: در رزمایش نیروی هوایی ارتش در اجرای حجم آتش سنگین و سبک از بمب‌ها و موشک‌های ساخته شده توسط متخصصان در مراکز صنعتی و دانشگاهی ایران استفاده می‌شود.

روزخوش با اشاره از استفاده از پهپادهای مهاجم و بمب افکن در این رزمایش خاطر نشان کرد: استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین، بمب ریز و شناسایی از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد رزمایش فداییان حریم ولایت است.

فرمانده پایگاه هشتم شکاری شهید بابایی در ادامه به ارزیابی عملکرد نیروی انسانی و اجرای ماموریت‌های پرنده‌های نیروی هوایی در جریان رزمایش فداییان حریم ولایت پرداخت و گفت: از نظر من به عنوان فرمانده پایگاه شهید بابایی در جریان برگزاری رزمایش تاکنون به تمام اهداف مورد انتظار دست یافته‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: از جمله اهدافی که در جریان این رزمایش تحقق یافت، اجرای عملیات برد بلند با دو مرحله سوخت گیری بود که به لطف خدا توسط پرنده‌های یکی از پایگاه‌های بسیار دور انجام شد. همچنین اجرای عملیات بمباران برد کوتاه توسط پرنده‌های F5 و F7 از دیگر اهداف حاصل از انجام این رزمایش بود.

سخنگوی هفتمین رزمایش فداییان حریم ولایت گفت: اجرای پدافند غیرعامل در منطقه عملیات از دیگر اهداف رزمایش بود که حاصل شد. در این زمینه منطقه رزمایش را به صحنه جنگ شیمیایی و محل اصابت بمب شیمیایی تبدیل کردیم و طی آن کارکنان نگهداری نیروی هوایی حین انجام کار روی پرنده‌ها، با قرار دادن ماسک روی صورت خود و اجرای پدافند غیرعامل کار خود را بدون توقف ادامه دادند.

منبع: ایسنا

بمباران های برد بلند برد کوتاه فداییان حریم ولایت رزمایش فداییان رزمایش نیروی انسانی نیروی هوایی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۷۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند

۱۰ خلبان اوکراینی که اکثر آنها هرگز پرواز نکرده‌اند، برای گذراندن دوره‌های آموزشی جامع مطابق با استانداردهای نیروی هوایی وارد فرانسه شده‌اند.

به گزارش ایسنا، این آموزش در پایگاهی در جنوب غرب فرانسه برگزار می‌شود و مقامات فرانسوی به دلایل امنیتی اطلاعاتی در مورد مکان خلبانان اوکراینی فاش نکردند.

به نقل از لیبراسیون، بااین‌حال، آنها که بین ۲۱ تا ۲۳ سال سن دارند، باید بعد از کریسمس سکان جنگنده اف-۱۶ آمریکایی را در دست بگیرند.

قبل از عزیمت به فرانسه، خلبانان اوکراینی سه ماه را در بریتانیا گذراندند و زبان انگلیسی را آموختند، زبانی که خلبانان ناتو از آن استفاده می‌کنند.

در مجموع، خلبانان اوکراینی دوره ۸۰ ساعت پرواز و ۵۰ جلسه شبیه‌سازی را خواهند گذراند. این آموزش سریع نصف طول دوره نیروی هوایی فرانسه است، اما کی‌یف چاره‌ای ندارد زیرا نیروی هوایی این کشور از آغاز جنگ تمام‌عیار روسیه آسیب‌دیده است و نیاز به بازسازی فوری دارد.

انتظار می‌رود اف-۱۶های آمریکایی در تابستان امسال وارد اوکراین شود. پس از اتمام دوره آموزشی خود در فرانسه، خلبانان اوکراینی، بعد از یک دوره سازگاری چهار ماهه در رومانی، از این جنگنده‌ها استفاده خواهند کرد.

سه جنگنده دیگر اف-۱۶ از هلند اخیرا به مرکز آموزشی اروپا در نزدیکی شهر فاتستی رومانی وارد شده‌اند. در حال حاضر هشت فروند اف-۱۶ در این پایگاه وجود دارد که ۳۲ فروند دیگر از نروژ وارد این پایگاه می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز طرح انسداد مرز‌های شرقی کشور
  • امیر واحدی: پایگاه «نوژه» قلب تپنده نیروی هوایی ارتش است
  • پایگاه شکاری چابهار یکی از یگان‌های عملیاتی و استراتژیک نیروی هوایی ارتش است
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • بمباران بخش‌های مسکونی نوار غزه ادامه دارد
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • درمان موفقیت آمیز پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک در شیراز
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد