Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر-ایرنا- رئیس شرکت روس اتم گفت: 20 درصد عملیات کل طرح و 80 درصد عملیات ساختمانی واحد 2 نیروگاه اتمی بوشهر توسط متتخصان ایرانی صورت می گیرد.

به گزارش ایرنا، 'آلکسی لیخاچف' روز سه شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی گودبرداری فونداسیون ساختمان واحد 2 نیروگاه اتمی بوشهر افزود: در قالب تفاهم نامه اجرای این طرح آماده سازی کارکنان و متخصصان ایرانی برای انجام طرح های نیروگاهی نیز پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: آغاز عملیات اجرایی واحد 2 نیروگاه اتمی بوشهر رویدادی مهم در آستانه دیدار رئیسان جمهوری کشورهای ایران و روسیه است.
لیخاچف ادامه داد: در بازدید از نیروگاه اتمی بوشهر وقتی دیدیم همکاران فنی ایرانی بخوبی با زبان روسی صحبت می کردند، حالتی خوشایند بود و خوشحالی مضاعف این بود که در وجود آنها صداقت، انگیزه و انرژی مناسبی را برای اجرای طرح دیدیم.
وی بیان کرد: امیدواریم با این روحیه همکاری و تعامل همکاری 2 طرف ایرانی و روسی بصورت مستمر پیگیری و شاهد به ثمر رسیدن طرح پیش بینی شده باشیم.
رئیس شرکت روس اتم اظهار داشت: بلوک یک نیروگاه اتمی بوشهر سمبلی از همکاری، اتفاق نظر و تعامل کامل میان 2 دولت ایران و روسیه است.
لیخاچف اظهارکرد: با تداوم همکاری های کنونی ایران دستور کاری برای نسل های بعدی نیز تعریف شده تا این همکاری ها برای دوره های چندین ساله تداوم داشته باشد.
وی گفت: یکی از سختی های که فراروی احداث واحد یک نیروگاه اتمی بوشهر بوشهر، تجهیزات خارجی آن بود که باید با طرز تفکر روسی تلفیق می شد که بخوبی از عهده این کار برآمدیم.
لیخاچف ادامه داد: واحد یک نیروگاه اتمی بوشهر تاکنون 25 میلیارد کیلووات ساعت برق تولید کرده که این به تقویت اقتصاد ایران و در تزریق منابع به سایر بخش های آن کمک شایانی داشته است.
رئیس شرکت روس اتم افزود: در تفاهم نامه همکاری ایران و روسیه ساخت هشت بلوک نیروگاهی در نظر گرفته شده است که این بلوک ها می تواند در سایت های دیگری غیر از سایتت نیروگاه اتمی بوشهر احداث شود.
لیخاچف بیان کرد: یک پیشنهاد ویژه برای همکاری ایران و روسیه همکاری در صنعت هسته ای غیر انرژیتیک است که به عنوان نمونه می توان به پزشکی هسته ای، کشاورزی، شیرین کردن آب و کار روی متریال و متالوژی باشد.
عملیات گودبرداری فونداسیون ساختمان واحد 2 نیروگاه اتمی بوشهر روز سه شنبه در آیینی با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی، رئیس و اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و آلکسی لیخاچف رئیس شرکت روس اتم در بوشهر آغاز شد.
مدل این واحد نیروگاهی «آ ای اس 92» (AES 92) است که توان الکتریکی آن 1057 مگاوات (1057MW) و توان حرارتی آن 3012 مگاوات (3012MW) است.
قرارداد ساخت این نیروگاه در آبان سال 1393 منعقد شد و مدت قرارداد 10 سال و کارفرمای آن، شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی ایران است.
کلنگ زنی این طرح در 20 شهریور ماه و عملیات مهندسی طرح از هشتم بهمن ماه سال گذشته آغاز شد.
عملیات خاکبرداری این طرح 23 اسفند ماه سال 1395 آغاز شد و تاکنون 928 هزار و 723 متر مکعب خاکبرداری صورت گرفته است.
حجم گودبرداری فونداسیون واحد 2 در مرحله اول 220 هزار مترمکعب است که تاکنون 97 هزار و 760 مترمکعب انجام شده است.
تاریخ اولین بتن ریزی این واحد مهر ماه سال 1398 و تاریخ تحویل واحد دوم دی ماه 1404 پیش بینی شده است.
عملیات ساخت واحد3 این نیروگاه نیز در آینده نزدیک آغاز می شود که زمان تحویل آن تیر سال 1406 خواهد بود.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۱۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت تونل عمودی 1.5 برابر برج میلاد توسط ایرانی‌ها(فیلم)

منبع: تابناک

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ساخت تونل عمودی 1.5 برابر برج میلاد توسط ایرانی‌ها(فیلم)
  • آژانس به مسیر عقلانیت باز می گردد؟
  • تولید برق در اوج گرمای تابستان
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
  • نیروگاه خورشیدی ویژه شرکت سیمان دشتستان احداث می‌شود
  • امیرعبداللهیان به بورل: همکاری آژانس و ایران در مسیر خوب قرار دارد/ از سفر گروسی مدیر کل آژانس اتمی به ایران استقبال می‌کنیم
  • جروزالم پست: موفقیت 25 درصدی سامانه های پدافندی آمریکا در رهگیری موشک های ایرانی
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان
  • اتمام مطالعات ساخت نیروگاه برق‌آبی در رودخانه‌های مازندران