Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، در راستای صیانت از اراضی کشاورزی و بکارگیری کارکنان انتظامی استان در حفاظت از این راضی؛ روز یکشنبه تفاهم نامه  همکاری بین مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی و بنیاد تعاون ناجا قزوین به امضا ء رسید.

محمدمهاجری قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در آئین امضای   این تفاهم نامه  که با حضور محمد مهاجری قائم مقام، رضا افلاطونی مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی و بخشداران مرکزی استان، روسای مدیریت امور اراضی شهرستانهای تابعه و  بنیاد تعاون ناجا برگزار شد گفت : آب و خاک میراث آیندگان است و وظیفه ما حفظ و صیانت از این منابع خدادادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : استان قزوین بستر مستعد و مناسبی برای تولید محصولات کشاورزی و ظرفیت خوبی برای صادرات  اکثرمحصولات کشاورزی دارد بنابراین باید  بخوبی از آن استفاده کرد.

وی اظهار داشت : حفظ و نگهداری از زمینهای کشاورزی اصلی ترین وظیفه ماست و باید از تغییر کاربری اراضی کشاورزی پیشگیری کرد تا این منابع دستخوش آسیب نشود.

مهاجری تاکید کرد : تعامل و همکاری نیروی انتظامی در راستای گشت اراضی کشاورزی با امور اراضی می تواند منشا انجام حرکات خوبی باشد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز گفت : مقوله امنیت جز لاینفک حاکمیت و از جمله مقوله هایی است که جامعه بشری بر آن استوار است.

رضا افلاطونی افزود: امنیت اقتصادی بعنوان بعد مهم در هر جامعه ای تلقی می شود که تامین امنیت غذایی مهمترین بعد اقتصادی است که برای هر جامعه ای اهمیت بسزایی دارد و جهاد کشاورزی متولی اصلی آن است.

وی؛ آب  و خاک را مهمترین منابع امنیت اقتصادی ذکر کرد و گفت : هم اکنون حدود ۳۰ درصد از اراضی کشاورزی  استان قزوین قابل کشت می باشد بنابراین باید از این امانت بخوبی  حفاظت و استفاده بهینه کرد.

مدیر اموراراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به امضای تفاهم نامه بین امور اراضی جهاد کشاورزی و بنیاد تعاون ناجا اشاره کرد و گفت : این تفاهم نامه بمنظور حضور مستمر و یومیه نیروی انتظامی در گشتهای امور اراضی است که حضور همکاران نیروی انتظامی بعنوان ضابطین عام دادگستری،   ظرفیت جدید در گشتهای امور اراضی و پیشگیری از تغییر کاربری زمینهای زراعی و باغی هستند.

افلاطونی  تصریح کرد : در حال حاضر ۹ اکیپ  گشت اراضی فعال، مجهز به ماشینهای گشت و GPS   وظیفه گشت زنی و صیانت از اراضی کشاورزی را برعهده دارند.

وی  یا د آور شد همچنین سامانه ۱۳۱  ارتباطات مردمی  امور اراضی  آماده دریافت گزارشات مردمی مبنی بر ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی و زمین خواری استان است.

در پایان این جلسه؛ تفاهم نامه ای بین مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و بنیاد تعاون ناجا مبنی بر بکارگیری و استقرار نیروهای انتظامی در مدیریت امور اراضی استان و شهرستان جهت گشت اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی امضاء شد.

true برچسب ها : تفاهم نامه جهاد کشاورزی قزوین نیروی انتظامی قزوین true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۶۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 

جمشید زمانی مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۲۰ تن گوشت منجمد با قیمت هر کیلوگیرم ران ۲۸۵ هزار تومان، سردست ۲۷۵ هزار تومان، راسته ۲۷۰ هزار تومان، گردن ۲۶۵ هزار تومان و قلوه‌گاه ۲۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی افزود: این میزان گوشت منجمد گوسفندی با هماهنگی انجمن واردکنندگان فرآورده‌های خام دامی و از طریق شرکت تعاونی مصرف جهاد کشاورزی استان خریداری و عرضه می‌شود.

زمانی بیان کرد: این طرح با هدف تنظیم بازار، حمایت و دسترسی آسان و به صرفه شهروندان و تعادل بخشی به توازن عرضه و تقاضا توزیع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • نوای ساز ارکستر سمفونیک تهران در قلعه فلک‌الافلاک می‌پیچد
  • اختصاص ۱۱۵۰هکتار از مزارع قزوین به کشت چغندرقند
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز