Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-08@22:50:57 GMT

داروهای که در عراق کمیاب و گران هستند

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۶۱۹۹۷

داروهای که در عراق کمیاب و گران هستند

با توزیع این داروها از امروز سه شنبه نهم آبان ماه دو کانکس درمانی هلال احمر در خیابان‌های «شارع امام علی(ع)» و «شارع امام زمان (ع)» ارائه خدمات درمانی به تمامی زائران را آغاز می‌کنند.

همچنین درمانگاه 24 ساعته هلال احمر در خیابان باب المراد (شارع باب المراد) واقع در طبقه اول هتل جنت الفردوس نیز که در طول سال ویژه زائران ایرانی فعال است، با آغاز ماه صفر ارائه خدمات به تمام زائران اربعین را آغاز کرده است و با نزدیک شدن به روز اربعین همزمان با افزایش تعداد زائران شهر کاظمین بر تعداد مراجعه کنندگان به این درمانگاه نیز افزوده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش با توجه به آلودگی هوای شهر کاظمین و سامرا و بازگشت زائران ایرانی از شهر سامرا به کاظمین تعداد قابل توجهی از بیماران مراجعه کننده به درمانگاه هلال احمر دچار مشکلات ناحیه تنفسی بوده و اغلب مبتلا به سرماخوردگی، سرفه و کوفتگی عضلانی هستند.

البته تعداد قابل توجهی از زائران نیز علی رغم توصیه‌های اکید مسئولان مرکز پزشکی هلال احمر مبنی بر همراه داشتن دو برابر داروهای تخصصی مورد نیازشان؛ با کمبود داروهای تخصصی مانند اسپری‌های تنفسی، داروهای فشار خود، قند خون، داروهای قلبی و ریوی روبه رو شدند که این داروها جزو داروهای ارسالی از ایران به عتبات نیست و پیدا کردن این داروها در عراق نیز مشکل و بسیار گران است بر همین اساس کادر درمانی هلال احمر به زائران توصیه اکید دارند که داروهای مورد نیاز خود را هنگام پیاده روی اربعین همراه داشته باشند.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۱۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۱۲۱۰ زائر لرستانی به حج تمتع

سید حمید مصطفایی اظهار داشت: امسال تعداد هزار و ۲۱۰ زائر از لرستان عازم سرزمین وحی و حج تمتع خواهند شد.

وی عنوان کرد: این تعداد زائر در قالب هشت کاروان از لرستان به حج تمتع مشرف خواهند شد.

مدیرکل حج و زیارت لرستان، ادامه داد: برنامه‌های متعددی برای آموزش زائران در نظر گرفته شده است و در این راستا همایش متمرکز آموزش زائران شهرستان‌های کوهدشت و خرم‌آباد را تا کنون برگزار کرده‌ایم.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۱۰ هزار تن اقلام بهداشتی و درمانی برای مردم غزه
  • بودجه هلال احمر متناسب با ماموریت‌های محوله نیست
  • حفظ سلامت حجاج در حج تمتع اولویت هلال‌احمر است
  • اجرای ۵۷ عنوان برنامه امدادی ، درمانی و بشردوستانه در فارس
  • ۵۷ عنوان برنامه امدادی درمانی و بشردوستانه در فارس برگزار می‌شود
  • نیاز گلستان به ساخت ۶ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای
  • نیاز گلستان به ساخت ۶ پایگاه امدادونجات جاده‌ای
  • هلال احمر در قرن جدید؛ از مرکز ملی مدیریت و رصد حوادث تا ۲.۸ میلیون عضو جدید
  • اعزام ۱۲۱۰ زائر لرستانی به حج تمتع
  • کشف کمیاب‌ترین «رنگ» دنیای باستان در یک حمام رومی؛ رنگی گران‌تر از طلا (+عکس)