Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: رئیس پلیس آگاهی کشور از طراحی و راه اندازی سامانه ثبت اطلاعات اموال مسروقه مکشوفه توسط این پلیس خبر داد و گفت: این فرایند در راستای تسهیل و تسریع استرداد اموال به مالباختگان است.

به گزارش رکنا، سردار محمدرضا مقیمی، رئیس پلیس آگاهی کشور از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، از غرفه پایگاه خبری پلیس Police بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس پلیس آگاهی ناجا در گفت و گو با خبرنگار ما، اظهار کرد: مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با قاچاق Contraband کالا و ارز و همچنین بر مبنای تأکیدات فرمانده ناجا در این رابطه، مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی از اولویت های جدی پلیس آگاهی است.
وی، هدف گذاری اصلی پلیس را جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور اعلام و تاکید کرد: بر همین اساس کنترل و رصد گلوگاه های ورود کالا به کشور از اولویت های اساسی پلیس به شمار می آید.
رئیس پلیس آگاهی کشور تصریح کرد: در راستای مبارزه بی امان با ورود کالای قاچاق به کشور ، تقویت ایستگاه های ایست و بازرسی را در دستور کار قرار داریم اما نکته حائز اهمیت در کشف کالای قاچاق " اشراف اطلاعاتی" است.
این مقام عالی انتظامی با اشاره به را ه اندازی قرارگاه مبارزه با قاچاق طی سال های اخیر، افزود: بنا به تأکیدات فرمانده ناجا و با توجه به اولویت بودن مبارزه با قاچاق، همه مجموعه پلیس در این راستا پای کار آمده و شاهد اقدامات همه جانبه نیروی انتظامی اعم از فعالیت های پلیس امنیت، مرزبانی، پیشگیری و ... هستیم.
وی ادامه داد: خوشبختانه با بکارگیری توان و امکانات توانسته ایم در کشف کالای قاچاق به موفقیت های مطلوبی برسیم و در واقع کشف کالای قاچاق توسط پلیس رشد داشته است.
این مقام عالی انتظامی در ادامه استرداد اموال مسروقه مکشوفه به مالباختگان را از اولویت های مهم دیگر پلیس بر شمرد و گفت: مادامی که میزان کشفیات را بالا ببریم، سارقان را دستگیر کنیم اما اموال مسروقه به مالباختگان مسترد نشود ، ذائقه مردم شیرین نمی شود.
مقیمی اضافه کرد: در راستای استرداد اموال مسروقه مکشوفه به مالباختگان ، به دنبال طراحی و راه اندازی سامانه ای برای ثبت این اموال بودیم که خوشبختانه نرم افزاری در مجموعه نیروی انتظامی از طریق معاونت فن آوری اطلاعات و ارتباطات و با همکاری کارشناسان آگاهی در این خصوص طراحی شد.
رئیس پلیس آگاهی ناجا درباره ساز وکار این سامانه، گفت: بر مبنای برنامه ریزی ها، به دنبال ثبت مشخصات اموال مسروقه مکشوفه در این سامانه هستیم تا روند استرداد تسریع و تسهیل شود، البته این ساز و کار ابتدا به صورت آزمایشی در تهران اجرا و پس از احصاء کاستی ها و رفع نقاط ضعف ، بهره برداری از آن در سطح کشور به اجرا در می آید.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۵۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲۲ سارق در طرح مبارزه با سرقت‌ منازل در گیلان

پلیس آگاهی استان گیلان از شناسایی و دستگیری ۲۲ سارق و چهار مالخر در طرح عملیاتی مبارزه با سرقت‌ منزل در استان و اعتراف این افراد به ۲۴ فقره سرقت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، علیرضا حدادی امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: در پی ابلاغ اجرای طرح عملیاتی مبارزه با سرقت منزل در گیلان، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان و شهرستان‌های تابعه قرار گرفت.

وی از دستگیری ۲۲ سارق و چهار مال‌خر در این طرح سه روزه با انجام اقدامات پلیسی و در عملیات‌های جداگانه خبر داد و افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده، سارقان به ۲۴ فقره سرقت از منازل اعتراف و به همراه مال‌خران برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با تاکید بر توجه و رعایت مردم به اصول و نکات پیشگیری از سرقت، خاطرنشان کرد: ارتقای نظم و امنیت همواره در دستور کار پلیس قرار دارد.

کد خبر 751102

دیگر خبرها

  • کشف ۲۰ همت کالای قاچاق و دستگیری ۹۴۵ متهم اقتصادی در سال جاری
  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • دستگیری ۲۲ سارق در طرح مبارزه با سرقت‌ منازل در گیلان
  • کشف بیش از ۹ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • افزایش ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲ / رشد ۴۸ درصدی برخورد با خودروهای شوتی
  • رشد ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲
  • کشف ۲۰۶ موبایل مظنون به سرقت در البرز